-
21. Data: 2025-01-11 14:50:24
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.01.2025 o 14:31, Akarm pisze:
> W terenie zabudowanym jest po prostu wielokrotnie większy ruch, niż poza
> terenem zabudowanym.
>
>> czyli głównie tam, gdzie jest ograniczenie prędkości
>>
>
> Jak widać, ograniczenie prędkości powoduje większą liczbę wypadków.
Uwaga gwiazdka (*)
Nie ograniczenie powoduje wypadki a jazda z większą prędkością niż
ograniczenie. Statystyki policji podają, że jest to główna przyczyna
wypadków. Dopiero później w statystykach jest nieudzielenie
pierwszeństwa. Link do statystyk policji podałem.
>
>> Teraz to co napisałem na początku, strona 20
>> 80% wypadków jest na jedniach jednopasmowych a autostrada ma wynik 1,7%
>
> Inaczej mówiąc, liczba wypadków jest proporcjonalna do liczby użytkowników.
>
>> Na drodze szerokiej panuje 80% większy ruch niż na fatalnej a skoro
>> piszesz, że do wypadków dochodzi głównie z powodu nieudzielenia
>> pierwszeństwa to na ładnej drodze jest to zdecydowanie bardziej
>> możliwe i niebezpieczne, co udowodniłem podając statystyki policji.
>>
>
> Tylko brak jest uzasadnienia dla ograniczenia prędkości. Już wykazałeś,
> że tam gdzie jest ograniczenie prędkości, częściej (i to ponad
> dwukrotnie częściej!) dochodzi do wypadków.
>
Odsyłam do gwiazdki (*) bo tam jest odpowiedź.
--
Pixel(R)??
-
22. Data: 2025-01-11 16:19:31
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 11.01.2025 o 14:50, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 11.01.2025 o 14:31, Akarm pisze:
>> Jak widać, ograniczenie prędkości powoduje większą liczbę wypadków.
>
> Uwaga gwiazdka (*)
> Nie ograniczenie powoduje wypadki a jazda z większą prędkością niż
> ograniczenie. Statystyki policji podają, że jest to główna przyczyna
> wypadków. Dopiero później w statystykach jest nieudzielenie
> pierwszeństwa. Link do statystyk policji podałem.
Nawet mimo upartego powtarzania przez Policję bredni, jakoby główną
przyczyną wypadków jazda z prędkością wyższą, niż dozwolona, to według
tych statystyk prawie 80% wypadków jest spowodowanych nie prędkością,
tylko brakiem ustąpienia pierwszeństwa.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
23. Data: 2025-01-12 11:19:11
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-01-2025 o 14:31, Akarm pisze:
> W dniu 11.01.2025 o 11:47, Pixel(R)?? pisze:
>> A widzisz. Nie zauważyłeś jednak podstawowej różnicy pomiędzy Polską a
>> zachodem. Tam w większości ruch odbywa się w jednym kierunku i stąd
>> mniej kolizji.
>
> Fakt, nie zauważyłem różnicy.
> Widziałem tylko gęstszą sieć autostrad. Ale ruch w miastach i na
> prowincji nie różni się od ruchu w Polsce. Być może są to wyłącznie moje
> subiektywne odczucia, ale nie czułem się inaczej, niż podczas jazdy po
> Polsce.
A ja od razu po przekroczeniu granicy ją czuję.
W DE jak jest 100 na krajówce, to WSZYSCY jadą 100.
Nie ma lamerów wlekących się 60 tką, "bo ja tylko do sąsiedniej wsi" itp.
Skutek jest taki, że odechciewa się wyprzedzania, bo po co, 100 na
zwykłej drodze wystarcza, jeśli nie ma spowalniaczy.
To samo z sygnalizacją świetlną - kiedyś jednym ciągiem przejechałem z
centrum Berlina na jego obrzeża.
U nas zieloną falę polikwidowali, powprowadzali utrudniające ruch
"inteligentne" światła, więc ze 100 razy by mnie światła wyhamowały do
zera i wygenerowały zatory na głównej drodze.
To też minimalizuje konieczność manewrów, bo nawet jadąc wolniej z
innymi, czas przejazdy jest krótszy.
A im mniej manewrów, tym mniej wypadków i mniejsza szansa na błąd.
Również wynikający z nieustąpienia pierwszeństwa.
-
24. Data: 2025-01-12 12:23:15
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 12.01.2025 o 11:19, Cavallino pisze:
> W dniu 11-01-2025 o 14:31, Akarm pisze:
>> nie czułem się inaczej, niż podczas
>> jazdy po Polsce.
>
> A ja od razu po przekroczeniu granicy ją czuję.
>
> W DE jak jest 100 na krajówce, to WSZYSCY jadą 100.
> Nie ma lamerów wlekących się 60 tką, "bo ja tylko do sąsiedniej wsi" itp.
> Skutek jest taki, że odechciewa się wyprzedzania, bo po co, 100 na
> zwykłej drodze wystarcza, jeśli nie ma spowalniaczy.
Co do jazdy innych uczestników ruchu drogowego to fakt, nie zetknąłem
się z wyprzedzaniem na czołówkę, co w Polsce jest nagminne.
Tyle tylko, że nie chodziło mi o zachowanie kierowców, a o
infrastrukturę drogową.
> A im mniej manewrów, tym mniej wypadków i mniejsza szansa na błąd.
> Również wynikający z nieustąpienia pierwszeństwa.
>
Pełna zgoda.
Nie zmienia to faktu, że nawet na autostradach są wypadki.
Będzie dygresja.
Dopóki prawo jazdy będzie mógł otrzymać każdy nieuk, dopóty wypadki
będą. Kiedyś mój sąsiad kilkanaście razy podchodził do egzaminu, aż
wreszcie wybrał "wczasy z prawem jazdy" w Łomży, skąd po dwóch
tygodniach prawo jazdy przywiózł. W niedługim czasie znów musiał kupić
samochód. I takich "kierowców" jeździ po Polsce dziesiątki (o ile nie
setki!) tysięcy. :(
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
25. Data: 2025-01-13 18:29:19
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 10 Jan 2025 22:36:25 -0600, ptoki
> Sprawdzalsem statystyki. Tam wypadkow nie bylo i nie ma.
Źródło oczwiście podasz?
--
Pozdor
Myjk
-
26. Data: 2025-01-13 21:52:15
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.01.2025 o 05:36, ptoki pisze:
> Widze ze ty z tych co im trzeb ajak krowie na rowie:
>
> Sprawdzalsem statystyki. Tam wypadkow nie bylo i nie ma.
>
>
Piłeś! :D Alkomat mam, sprawdziłem :]
--
Pixel(R)??