eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapieczona ośka › Re: Zapieczona ośka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwin
    ds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neost
    rada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 04 Aug 2010 23:26:10 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zapieczona ośka
    References: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
    In-Reply-To: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4c59daf0$0$17105$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.59.238
    X-Trace: 1280957168 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17105 83.27.59.238:10593
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301681
    [ ukryj nagłówki ]

    Tata pisze:
    > W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka
    > ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz
    > szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
    > mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem",
    > strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
    > obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w
    > pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w
    > skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
    > żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?

    Penetrator-odrdzewiacz i wysoka temperatura (nie wiem tylko jak ten
    spryskiwacz to przeżyje.
    No i rozruszaj to wtedy na siłę.

    Tyle że jeżeli to się zatarło już na amen, to masz duże szanse że nawet
    jak to oczyścisz to okaże się że to straciło już oryginalne spasowanie i
    teraz będzie się to dziać co chwilę.
    Zapytaj w ASO ile kosztuje nowy element, ewentualnie sprawdź używane na
    jakimś Allegro (tyle że przed zamontowaniem wtedy dokładnie taki wyczyść
    i nasmaruj).

    Dlatego na przyszłość ważne zwrócić uwagę na pierwsze symptomy takie jak
    to że po długim nieużywaniu pierwszy ruch wycieraczek jest wolniejszy
    niż kolejne - i to już jest ostatni moment kiedy to się jeszcze da
    ratować. Jak już się zatrze, to będzie dużo trudniej (plus można spalić
    silnik wycieraczek).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: