eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapach - chyba sprzęgło?Re: Zapach - chyba sprzęgło?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 18:43:45 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
    References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@n...atman.pl>
    <5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105223012.rybnik.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1359308625 13502 93.105.223.12 (27 Jan 2013 17:43:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Jan 2013 17:43:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481174
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.01.2013 20:47, Kierowca pisze:
    >> Toczysz sie powoli na jedynce, wrzucasz trójkę i gazu. Jeśli silnik na
    >> początku się zdławi i potem zacznie powoli się rozkręcać - jest ok.
    >> Jeśli obroty podskoczą od razu po wciśnięciu gazu, to sprzęgło się
    >> ślizga.
    >
    > Metodę, którą ja znalazłem, a którą przytaczasz na początku, Albercik
    > opatrzył
    > następującym komentarzem:
    > "taki test to jest zarżnięcie dogorywającego sprzęgła, o ile przed
    > testem mógłbyś jeszcze do serwisu dojechać to po teście może się okazać
    > że lawetę trzeba brać."
    >
    > Czy powyższa metoda jest bezpieczniejsza i dlaczego?
    >
    >
    Jest bezpieczniejsza, a dlatego iż w przytoczonej przez Ciebie metodzie:
    "wystarczy postawić samochód na równej, prostej drodze, zaciągnąć
    hamulec ręczny i/lub wrzucić trzeci/wyższy bieg. Następnie spróbować
    ruszyć, delikatnie odejmując nogę z pedału sprzęgła"

    jest moment kiedy to silnik się kręci, koła się nie kręcą(ręczny)
    sprzęgło nie do końca puszczone(delikatnie puszczasz) - czyli na
    sprzęgle jest tracona cała generowana przez silnik moc, a Ty nie mając
    doświadczenia w obsłudze samochodu("Słabo znam się na samochodach")
    możesz nie w porę zauważyć że coś jest nie tak i nie zdążysz na czas
    odpuścić test. Jak sprzęgło byłoby słabe to je spalisz do końca.

    W teście podczas jazdy, silnik i koła są w ruchu, a sprzęgło do końca
    puszczone, test ma za zadanie sprawdzić czy maksymalny moment obrotowy
    jest przenoszony przez sprzęgło, a nie czy jesteś wystarczająco dobrym
    kierowcą aby załączyć(czy wyłączyć) sprzęgło przy maksymalnym momencie
    obrotowym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: