  • 1. Data: 2009-12-20 19:45:56
    Temat: Zanik napięcia na zasilaczu?
    Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl>

    Od kilku dni żeby uruchomić kompa muszę wyłączyć zasilacz z tyłu
    obudowy, odczekać kilka sekund, włączyć zasilacz z powrotem i dopiero
    uruchomić kompa przyciskiem na obudowie. Do tej pory używałem przycisku
    "power" na klawiaturze (ustawiłem to sobie w BIOSie). Zasilacz to
    Chieftec HPC 360-202 (moc: 360 W), który ma już z 6-7 lat. Czyżby pora
    na wymianę staruszka? Może tylko jakieś kondensatory nie trzymają już i
    trzeba by je wymienić?

  • 2. Data: 2009-12-29 12:27:37
    Temat: Re: Zanik napięcia na zasilaczu?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Eneasz Pącki pisze:
> [...]
    > Chieftec HPC 360-202 (moc: 360 W), który ma już z 6-7 lat. Czyżby pora
    > na wymianę staruszka? Może tylko jakieś kondensatory nie trzymają już i

    Mogą być wyschnięte lub napuchnięte kondensatory albo dużo
    kurzu w środku.

    Mój Chieftec 360 W po jakichś czterech latach wymagał wymiany
    kondensatorów. Po wymianie działa bez zarzutu:

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2008-07&id=81
    0

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2010-01-20 16:33:25
    Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > Mogą być wyschnięte lub napuchnięte kondensatory albo dużo
    > kurzu w środku.
    >
    > Mój Chieftec 360 W po jakichś czterech latach wymagał wymiany
    > kondensatorów.

    Napuchnięte na pewno nie są. Sprawdziłem je 10 min temu. Kurz w normie -
    nie zaglądałem do środka kilka lat i tylko lekki pyłek się zebrał.
    Pozostaje kwestia tego czy wyschły ale nie wiem jak sprawdzić to na oko.
    Brać pod uwagę tylko te dwa duże czy wszystkie maluśkie kondziorki też?