  • Data: 2013-05-30 20:39:34
    Temat: Re: Zalety szerszych opon
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 listopada 2012 00:19:03 UTC+1 użytkownik Latet napisał:

    > Jakie są zalety (wady też chętnie poznam) stosowania opon letnich w rozmiarze
    >
    > nieco szerszym niż nominalny? Pyta głownie dlatego, że nie wiem, czy na wiosnę
    >
    > mam kupować nowe letnie we właściwym rozmiarze, czy też nadal jeździć na tych za
    >
    > szerokich.

    Skoro grupa skupiła sie na żeliwnych felgach, to ja
    spróbuję napisac coś na temat ;)

    Te opony pewnie nie są za szerokie. Możliwe że ten
    rozmiar to dopuszczony przez producenta zamiennik.
    Czemu poprzedni właściciel takie założył? Może myślał
    auto będzie się lepiej prowadziło, może uważał, że na
    szerszych oponach lepiej wygląda, a może poprostu
    udało mu się takie kupić taniej.

    A jedynymi minusami tych szerszych opon, jakie przychodzą
    mi do głowy są: większy hałas i większe zużycie paliwa.

    Jeżeli dobrze ci się na nich jeździ, to możesz zostać przy
    tym rozmiarze. Jeżeli zmienisz na węższe, to być może zauważysz
    mniejsze zużycie paliwa.

    Pozdrawiam
    MK