  • 1. Data: 2011-07-22 09:08:11
    Temat: Zalanie silnika w kałuży ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2011-07-22 09:11:36
    Temat: Re: Zalanie silnika w kałuży ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jul 2011 09:08:11 +0200, WW

    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Zalaniem silnika. ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 3. Data: 2011-07-22 09:16:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    TDI? niczym szczegolnym, chyba ze kaluza dosięga lustrem wody do rury
    zasysajacej powietrze do filtra;)

  • 4. Data: 2011-07-22 09:17:35
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-22 09:11, Myjk pisze:
    > Fri, 22 Jul 2011 09:08:11 +0200, WW

    > Zalaniem silnika. ;)

    To właśnie mówią w TV, ale co to konkretnie znaczy i jakie są
    konsekwencje ?.
    Bać się tego czy nie ?.

  • 5. Data: 2011-07-22 09:19:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2011 09:08, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Zależy jaki silnik i jak głęboka kałuża ;)

    W skrajnych przypadkach (mocno rozgrzany silnik i gwałtowne wjechanie w
    dość głęboką wodę) ponoć zdarzały się przypadki pęknięcia kadłuba silnika.

    Przy głębokiej wodzie istnieje ryzyko zassania wody do silnika, co też
    może poważnie zaszkodzić tłokom i zaworom.

    Najbardziej umiarkowany przypadek dotyczący benzyniaków to zamoczenie
    wadliwych przewodów WN i utrata iskry.

  • 6. Data: 2011-07-22 09:20:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2011 09:17, WW pisze:

    > To właśnie mówią w TV, ale co to konkretnie znaczy i jakie są
    > konsekwencje ?.

    TV kłamie ;->

    A co konkretnie gadają?

  • 7. Data: 2011-07-22 09:23:16
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Zassanie wody do silnika, zatarcie tłoków, uszkodzenie zaworów, zerwanie
    rozrządu, uszkodzenie elektroniki, pękniecie bloku silnika (jak gorący),
    uszkodzenie alternatora...
    Dalej można wymieniać..
    :)

  • 8. Data: 2011-07-22 09:25:15
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Najbardziej umiarkowany przypadek dotyczący benzyniaków to zamoczenie
    > wadliwych przewodów WN i utrata iskry.

    wczoraj wjezdzajac w glebokie kaluze jadac przez las nowe kable i nowe
    swiece (majace raptem ze 2 tygodnie) nie daly sobie rady i cos zalane
    zostalo bo zaczalem gubic zaplony na jednym cylindrze. jak podnioslem maske
    to cala komora byla w wodzie i wszystkie elementy osprzetu:)

  • 9. Data: 2011-07-22 10:17:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:j0b8ah$o5v$...@i...gazeta.pl...

    > W skrajnych przypadkach (mocno rozgrzany silnik i gwałtowne wjechanie w
    > dość głęboką wodę) ponoć zdarzały się przypadki pęknięcia kadłuba silnika.

    nie ponoć, się właśnie zdarzyło u mnie w firmie w środe

  • 10. Data: 2011-07-22 10:18:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jul 2011 09:17:35 +0200, WW

    > jakie są konsekwencje.

    Ostatnio znajomy robił fotki auta w potoku, no i niestety silnik zassał
    wodę. Motor był do odratowania, ale "mądrze" dał w palnik żeby go
    przedmuchać i go tak zatarł, aż mu korba wyszła bokiem. :P Tak to jest, jak
    się po pijaku kombinuje z aparatem fotograficznym. :D

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player