  • 11. Data: 2015-08-17 20:09:42
    Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:mqogdh$fhv$...@d...me...
    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...

    >A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
    >Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

    A czy to nie jest zludne ?
    W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

    Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
    tylko mozliwe".

    J.

  • 12. Data: 2015-08-18 17:54:46
    Od: ToM <t...@g...pl>

    W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:

> [...]
    > tak dramatycznie droga. Jeżdżą dużo dłużej niż się spodziewano.
    > Samochody są produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy.
    > Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujący w
    > optymalnych warunkach oraz brak innych psujących się części.
    > W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i tą całą
    > masą uprzykrzających życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienną
    > geometrią...)
    > I podobno taksówkarze kupują a to coś znaczy :-)

    > PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ...

    Podbijam wątek o tym Priusie.. Ktoś coś?

    --
    ---
    Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno

  • 13. Data: 2015-08-18 19:07:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message

    > Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez
    > Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo.
    > Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się
    > sprawdzają?

    A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
    Rozwiń proszę temat...

  • 14. Data: 2015-08-18 19:09:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A czy to nie jest zludne ?
    > W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.
    >
    > Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko
    > mozliwe".

    Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
    Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
    Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

  • 15. Data: 2015-08-18 21:29:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    [..]
> [...]
    =244
    [..]
    > Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
    > Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.

    Tego nie wiem, jestem robolem nie właścicielem. Sugeruję maila z
    zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 16. Data: 2015-08-18 21:32:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    [..]
    > A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
    > Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

    Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi się wiedza jak go
    zresetować po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat).

  • 17. Data: 2015-08-18 21:38:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > A czy to nie jest zludne ?
    > W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

    Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
    sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
    poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
    3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i
    położyć na półkę.

    > Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
    > tylko mozliwe".

    Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze,
    niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują
    kilkanaście lat pracy z dużymi prądami.

  • 18. Data: 2015-08-18 21:49:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message

    > Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się

    >A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
    >Rozwiń proszę temat...

    Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

    Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

  • 19. Data: 2015-08-18 22:02:01
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

    > Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?
    >
    > Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

    Czytaj: gówniana sprawność akumulatorów, a cała ich żałosna pojemność i tak
    zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
    skończy się po 100.
    Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
    taksówkę toto nadaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 20. Data: 2015-08-19 00:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
    >Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
    >Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

    ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich
    padnie oceniam na duze :-)

    Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i
    ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co
    tydzien ...
    no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
    Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
    Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w
    pierwszym - nie wiadomo.
    Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

    J.