-
1. Data: 2015-08-15 16:29:52
Temat: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
Oferta brzmi:
60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph
Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.
Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)
-
2. Data: 2015-08-15 21:14:51
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: z <...@...pl>
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>
Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam się czy kupno używanego Priusa za 20-30 tys. się opłaca.
Słyszałem że żywotność baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest
tak dramatycznie droga. Jeżdżą dużo dłużej niż się spodziewano.
Samochody są produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy.
Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujący w
optymalnych warunkach oraz brak innych psujących się części.
W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i tą całą
masą uprzykrzających życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienną
geometrią...)
I podobno taksówkarze kupują a to coś znaczy :-)
z
PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ...
-
3. Data: 2015-08-15 22:36:17
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: AlexY <a...@i...pl>
Pszemol pisze:
> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.
> Oferta brzmi:
>
> 60 kWh Battery
> 208 miles range (EPA)
> 362 hp
> 5.9 seconds 0-60 mph
>
> Every Model S receives a full inspection,
> remaining battery and drive warranty
> and a four year, 50,000 miles new vehicle
> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
>
> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
> (remaining battery)
Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
4. Data: 2015-08-15 22:50:54
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
> Pszemol pisze:
>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>
> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
> przejechałeś.
>
Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.
>> Oferta brzmi:
>>
>> 60 kWh Battery
>> 208 miles range (EPA)
>> 362 hp
>> 5.9 seconds 0-60 mph
>>
>> Every Model S receives a full inspection,
>> remaining battery and drive warranty
>> and a four year, 50,000 miles new vehicle
>> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
>>
>> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
>> (remaining battery)
>
> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
>
A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
Ale może to było jeszcze do prototypów.
Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieść do automatyki w Tesli.
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2015-08-15 22:51:32
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisał(a):
> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>
> Oferta brzmi:
>
> 60 kWh Battery
> 208 miles range (EPA)
> 362 hp
> 5.9 seconds 0-60 mph
>
> Every Model S receives a full inspection,
> remaining battery and drive warranty
> and a four year, 50,000 miles new vehicle
> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
>
> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
> (remaining battery)
Baterie litowe mają całkiem skomplikowane sterowniki które bardzo dobrze
sobie zdają sprawę z kondycji ogniwa.
To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze pożyje ogniwo które jest w
takiej kondycji i już wszystko wiadomo.
Myślę że jeśli chodzi o napęd elektryczny to ze względu na prostotę będzie
on dużo bardziej przewidywalny i mierzany jeśli chodzi o to kiedy nastąpi
awaria.
W odróżnieniu od skomplikowanych silników spalinowych w których awarie
lubią wystąpić bez ostrzeżenia.
-
6. Data: 2015-08-16 00:53:41
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: AlexY <a...@i...pl>
Adam pisze:
> W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
>> Pszemol pisze:
>>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>>
>> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
>> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
>> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
>> przejechałeś.
>>
>
> Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
> jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.
[..]
>> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
>> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
>> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
>> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
>>
>
> A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde
ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.
> Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
> bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
> Ale może to było jeszcze do prototypów.
Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się
po drodze przy byle stłuczce :)
> Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
> BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
> parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
> odnieść do automatyki w Tesli.
BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z
ogniwa, to samo robią BMS'y.
> Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
> Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid
=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.
> Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
> później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.
Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej
pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej
pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być
wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać,
dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
7. Data: 2015-08-16 01:03:46
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
> Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
> elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
> ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
> laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
> wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
> kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
> sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.
-
8. Data: 2015-08-16 01:57:47
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:mqnia0$q7p$1@dont-email.me...
> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>
> Oferta brzmi:
>
> 60 kWh Battery
> 208 miles range (EPA)
> 362 hp
> 5.9 seconds 0-60 mph
>
> Every Model S receives a full inspection,
> remaining battery and drive warranty
> and a four year, 50,000 miles new vehicle
> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
>
> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
> (remaining battery)
A tu paczy-les...?
http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-
Model-S-Battery-Charging
--
-
9. Data: 2015-08-16 15:10:02
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
> Adam pisze:
>> (...)
>> Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
>> Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
>
> Mylisz się.
> http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid
=244
> tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
> zasada ta sama.
>
Dzięki, nie wiedziałem.
Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
10. Data: 2015-08-17 14:15:54
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
> W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>>
>
> Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)
Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez
Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo.
Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się
sprawdzają?