-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: AlexY <a...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Date: Sun, 16 Aug 2015 00:53:41 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 73
Message-ID: <mqofqn$do3$1@dont-email.me>
References: <mqnia0$q7p$1@dont-email.me> <mqo7p3$f98$1@dont-email.me>
<mqo8nf$264$1@usenet.news.interia.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 15 Aug 2015 22:52:07 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="7a6628e17240fdda0f4847e0f2545864";
logging-data="14083";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/YQY3+vL0J8wOL1Pjz8rFE"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:36.0) Gecko/20100101 Firefox/36.0
SeaMonkey/2.33.1
In-Reply-To: <mqo8nf$264$1@usenet.news.interia.pl>
Cancel-Lock: sha1:wFZjMtoce6xJeeR12clEwsUOngQ=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684718 pl.misc.samochody:2567201
[ ukryj nagłówki ]Adam pisze:
> W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
>> Pszemol pisze:
>>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>>
>> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
>> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
>> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
>> przejechałeś.
>>
>
> Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
> jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.
[..]
>> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
>> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
>> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
>> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
>>
>
> A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde
ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.
> Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
> bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
> Ale może to było jeszcze do prototypów.
Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się
po drodze przy byle stłuczce :)
> Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
> BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
> parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
> odnieść do automatyki w Tesli.
BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z
ogniwa, to samo robią BMS'y.
> Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
> Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid
=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.
> Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
> później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.
Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej
pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej
pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być
wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać,
dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.15 01:03 Pszemol
- 16.08.15 01:57 Magnus Elephantus
- 16.08.15 15:10 Adam
- 17.08.15 20:09 J.F.
- 18.08.15 19:09 Pszemol
- 18.08.15 21:29 AlexY
- 18.08.15 21:32 AlexY
- 18.08.15 21:38 AlexY
- 19.08.15 00:19 J.F.
- 19.08.15 01:39 Mario
- 19.08.15 01:46 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=