  • 1. Data: 2012-02-07 22:30:34
    Temat: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    samochodu.

    Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

  • 2. Data: 2012-02-07 22:33:32
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    faktycznie jest, zepsuty termostat. Czas na wymiane

    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-07 22:35:13
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]
    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się

    oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieplo
    przykryj sobie farelka lub TV CRT albo kompa kocem...

  • 4. Data: 2012-02-07 22:37:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:jgs55l$ppq$1@news.task.gda.pl...

    > oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieplo
    > przykryj sobie farelka lub TV CRT albo kompa kocem...

    Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi
    się porządnie zagrzać w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicę
    więc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może
    się mylę, dlatego pytam o opinie innych.

  • 5. Data: 2012-02-07 22:42:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-07 22:37, Marcin N pisze:

> [...]
    > więc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może
    > się mylę, dlatego pytam o opinie innych.

    Zasłonięcie przodu delikatnie może poprawić czas nagrzewania - mniejszy
    wpływ zimnego powietrza na silnik który też oddaje ciepło całą swoją
    powierzchnią. Ale to trzeba by było dobrze zasłonić wszystkie wloty.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2012-02-07 22:44:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-07 22:33, Jacek pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"<m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > faktycznie jest, zepsuty termostat. Czas na wymiane

    Nie zawsze. Czasem warto przysłonić, bo wpadająca do komory duża ilość
    zimnego powietrza potrafi zauważalnie spowolnić nagrzewanie silnika.
    Faktem jest, że dotyczy to przede wszystkim dużych mrozów.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2012-02-07 22:44:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze:
    > oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieplo
    > przykryj sobie farelka lub TV CRT albo kompa kocem...
    Przy sprawnym termostacie, to można sobie co najwyżej zderzak
    pouszczelniać, żeby zimne powietrze nie chłodziło bloku silnika, bo
    chłodnica za dużo ciepła nie odprowadzi.

    Maciek

  • 8. Data: 2012-02-07 22:48:21
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin N <m...@o...pl> napisał(a):

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?
    A nie możesz sobie zasłonić tekturą zamiast dupę zawracać? Pojeździsz dwa dni
    i będziesz wiedział najlepiej. Teoretycznie nie działa a w praktyce sam
    zaobserwujesz.

  • 9. Data: 2012-02-07 22:49:06
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]
    > wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może się mylę,

    jak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza
    chlodnice
    to moze sie nie zagrzac na duzym odpowiednio i bedzie wiecznie niedogrzany

    dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory
    dolotowe
    w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie

    moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz by miec
    to 86-90C
    jak wlacze ogrzewanie mam 60-70 w zaleznosci od sily nawiewu

    kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem a to
    koszty
    bo sa rozne rozniaste marki i roznie dzialaja

  • 10. Data: 2012-02-07 22:50:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin N

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.

    Ja zawsze zakrywam, a potrzebne kartony znajduje na śmietniku.