  • Data: 2012-02-09 17:16:29
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-09 16:14, Adam Wysocki pisze:

    > Zimą dwa lata temu miałem rozwalony termostat (do tego stopnia, że silnik
    > wiecznie miał wolne obroty ok. 1200, normalnie mając 800) i zasłoniłem
    > 3/4 chłodnicy kartonem. Pomogło. A w korku wentylator spokojnie dawał
    > radę mimo tego kartonu.

    3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć
    tego świadomość. Ludziom się zdarza zasłonić całość (albo sporą część)
    i później w korku jest zonk, szczególnie jak temperatura wzrośnie,
    co w zimie wcale nie jest ostatnimi czasy dziwne. Dodatkowo trzeba
    rozróżnić dwie sytuacje - pracę z chłodnicą włączoną non-stop
    (z racji uszkodzonego termostatu), czy jako opcję zabezpieczającą
    przed wychłodzeniem w czasie jazdy przy układzie w pełni sprawnym.