  • 31. Data: 2022-10-30 07:38:29
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.10.2022 o 23:24, ii pisze:

    > Te samochody elektryczne nie mają akumulatorów czasem?

    Problem w tym, że ci co używają samochodów do przemieszczania się akurat
    chcielby ładować się w nocy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2022-10-30 07:41:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-10-2022 o 09:22, robot pisze:

    > Nie rozumiem pytania.

    No właśnie.
    Jak zrozumiesz, to będziesz miał i odpowiedź na swoje wątpliwości.

  • 33. Data: 2022-10-30 08:39:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-29 o 23:22, ii pisze:

    > Telefony komórkowe na akumulatory sprawdziły się?

    Zauważ, że telefony komórkowe wybieraliśmy jako alternatywę
    dla stacjonarnych (które i tak nie każdy miał). I był to wybór
    początkowo tylko mobilności,
    bo zasięg i jakość były wątpliwe, ale nastąpił rozwój tej technologii
    i teraz wybór jest oczywisty. Niech się technologia rozwija.
    Czekam na auto zasilane z baterii komórki albo z tej rurki
    i chętnie takie wybiorę jak będzie alternatywą
    ale na razie jakiejkolwiek długodystansowej jazdy nie wyobrażam sobie
    samochodem elektrycznym. Lokalnie, po mieście OK - jestem za, ale mam
    też inne potrzeby. Wiem, wiem, trzeba zmienić podejście,
    ale nie mam tyle czasu. Napisz kiedy to będzie, że jak mi zostanie w
    elektryku tylko 500km zasięgu, to podjadę się zasilić i po kilku minutach
    będzie można kilka godzin znowu jechać 130-140km/h.
    Ty nie wiesz kiedy, ja tez nie wiem, więc na razie to nie jest nawet
    alternatywa,
    tylko kombinowanie czy męczarnia i dorabianie ideologii dla
    usprawiedliwienia swojej udręki.

  • 34. Data: 2022-10-30 09:08:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-10-29 o 08:31, robot pisze:
    > "Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski
    > osiągnęły porozumienie w sprawie norm emisji CO2, dla pojazdów osobowych
    > i dostawczych. Potwierdzony został cel całkowitej redukcji emisji.
    > Oznacza to, że od 2035 r. w państwach członkowskich będzie można
    > rejestrować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym lub wodorowym."

    Od osiągnięcia porozumienia do przyklepania legislacyjnego długa droga,
    ale że temat nośny to się ludzie podniecają. Zresztą to jest 13 lat, w
    obecnych czasach to epoka, zwłaszcza że to co się teraz odwala na
    świecie powoduje, że nikt nie ma pojęcia co będzie za rok...

    L.

  • 35. Data: 2022-10-30 10:16:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 07:38, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że ci co używają samochodów do przemieszczania się akurat
    > chcielby ładować się w nocy.

    Czemu ja akurat nie chciałbym?

  • 36. Data: 2022-10-30 10:30:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2022 o 03:47, ii pisze:

    > Czemu więc spowiadasz się z posiadania tych aktów?

    Nie widzisz, nawet nie wiesz czy to spowiedź, przechwałki czy konfabulacje.

  • 37. Data: 2022-10-30 10:34:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2022 o 07:34, Shrek pisze:

    > Dlaczego gaz fajny?

    Fajny bo się Niemcom podobał, chwilowo jest be, ale jak się wojna
    skończy, to wrócimy do gazu. Tylko, że w ich wykonaniu miał napędzać
    elektrownie, żeby te napędzały samochody.

    > No i jak gaz ok, to rozwiązanie jest gotowe od dawna
    > w postaci LPG:P

    Też uważam, że na chwilę obecną LPG i CNG jest idealne do napędzania
    samochodów, no ale ktoś z jakichś powodów torpeduje te rozwiązania, a
    CNG to w zasadzie już dawno zaorano.

  • 38. Data: 2022-10-30 10:47:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2022 o 09:08, Lisciasty pisze:

    > Od osiągnięcia porozumienia do przyklepania legislacyjnego długa droga,

    Takie głupoty to oni akurat w jednym, "nocnym" głosowaniu przyklepią.

    > ale że temat nośny to się ludzie podniecają.

    A pamiętasz jak temat był nośny w sprawie limitów i handlu CO2, i jak
    ludzie się nim podniecali? Dziś to głównie przez te limity mamy ceny
    energii jakie mamy.

    > Zresztą to jest 13 lat, w obecnych czasach to epoka,

    No to jakie epokowe dokonania w samochodach elektrycznych pojawiły się w
    ciągu ostatnich 13-tu lat?

    > zwłaszcza że to co się teraz odwala na
    > świecie powoduje, że nikt nie ma pojęcia co będzie za rok...

    Ważne, że unijne biurwy mają pojęcie. My będziemy chodzić pieszo żeby
    broń boże Greta nie pokrzyczała w TV, a reszta świata i tak będzie miała
    to w dupie.

  • 39. Data: 2022-10-30 12:05:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Oct 2022 10:34:41 +0100, nadir napisał(a):

    > Fajny bo się Niemcom podobał, chwilowo jest be, ale jak się wojna
    > skończy, to wrócimy do gazu. Tylko, że w ich wykonaniu miał napędzać
    > elektrownie, żeby te napędzały samochody.

    Zapomniałeś dodać że tylko przez kilka lat, przejściowo. To się nazywa
    manipulacja danymi, głoszenie półprawdy albo robienie w konia. Wybieraj
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 40. Data: 2022-10-30 13:00:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 08:39, cef pisze:

> [...]
    > bo zasięg i jakość  były wątpliwe, ale nastąpił rozwój tej technologii
    > i teraz wybór jest oczywisty. Niech się technologia rozwija.

    Ale człowieku, co to ma do aku. Aku sprawdziły się i nie bardzo widzę,
    by w samochodzie były potrzebne jakieś inne aku poza tym, że większe.

> [...]
    > samochodem elektrycznym. Lokalnie, po mieście OK - jestem za, ale mam
    > też inne potrzeby. Wiem, wiem, trzeba zmienić podejście,

    Ja bym właśnie nie myślał o tym, że trzeba, ale że można.

    > Napisz kiedy to będzie, że jak mi zostanie w
    > elektryku tylko 500km zasięgu, to podjadę się zasilić i po kilku minutach
    > będzie można kilka godzin  znowu jechać 130-140km/h.

    A tu akurat nie widzę problemu. Szukasz szybkiej ładowarki, podłączasz i
    masz. Sporadycznie akceptowalne.

    > Ty nie wiesz kiedy, ja tez nie wiem, więc na razie to nie jest nawet
    > alternatywa,
    > tylko kombinowanie czy męczarnia i dorabianie ideologii dla
    > usprawiedliwienia swojej udręki.

    Poruszasz kwestię, czemu na mieście tak mało ładowarek do komórek jest,
    która jest oczywiście słuszna, ale ja akurat o tym nic nie piszę, ale o
    samych aku.

    Przepraszam, ale "muszę lecieć" bo przyjechał do mnie odkurzacz :-) Ani
    miejski ani miejski tylko elektryczny :-) Na zbyt wiele mu pozwalam :-)