-
91. Data: 2020-01-27 16:03:53
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello cyklista,
Monday, January 27, 2020, 10:12:21 AM, you wrote:
>> Jeśli są, to należy je niezwłocznie wyłączyć. Jak się pali już bateria
>> to woda tylko będzie rozniecać płomień.
> Dlaczego woda ma rozniecać płomień przy paleniu się baterii?
Bo lit jest metalem płonącym przy kontakcie z wodą.
> Właśnie jedyna metodą walki jest nieustanne chłodzenie czy li
> najprościej właśnie obfite lane wodą, najlepiej to by było po prostu
> utopić taką płonąca baterię.
Lit pływa w wodzie - jest dwukrotnie lżejszy.
> Bateria płonie nie dlatego że w niej się spala jakiś materiał palny
> który potrzebuje do tego tlenu i jego odcięcie ugasi pożar, pali się bo
> ma zwarcie i cała zgromadzona w niej energia wydziela się w postaci ciepła.
Lit pali się w wodzie, zabierając jej tlen. W wyniku reakcji powstaje
mnóstwo wodoru, który również się pali. W efekcie woda wzmaga pożar,
który pierwotnie powstał w wyniku zwarcia.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
92. Data: 2020-01-27 17:54:16
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 27-01-2020 o 09:58, cyklista pisze:
> ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:
>
>> W dniu 24-01-2020 o 12:15, Iguan_007 pisze:
>>> Cyklista,
>>>> jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
>>> ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować,
>>
>> Nieprawda.
>> Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
>> Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
>>
>> Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które
>> są dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.
>
> Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
> elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.
To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z głowy.
-
93. Data: 2020-01-27 18:49:34
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-01-27 17:54, Cavallino wrote:
> W dniu 27-01-2020 o 09:58, cyklista pisze:
>> ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:
>>
>>> W dniu 24-01-2020 o 12:15, Iguan_007 pisze:
>>>> Cyklista,
>>>>> jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
>>>> ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować,
>>>
>>> Nieprawda.
>>> Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
>>> Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
>>>
>>> Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które
>>> są dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.
>>
>> Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
>> elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.
>
> To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z
> głowy.
I prywatne drogi do jeżdżenia nim?
-
94. Data: 2020-01-28 12:42:26
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: cyklista <c...@k...pl>
Cavallino pisze:
> W dniu 27-01-2020 o 09:58, cyklista pisze:
>> ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:
>>
>>> W dniu 24-01-2020 o 12:15, Iguan_007 pisze:
>>>> Cyklista,
>>>>> jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
>>>> ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować,
>>>
>>> Nieprawda.
>>> Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
>>> Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
>>>
>>> Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które
>>> są dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.
>>
>> Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
>> elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.
>
> To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z
> głowy.
Bardzo chętnie, ale było to możliwe 30 lat temu a teraz niewykonalne.
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus
-
95. Data: 2020-01-28 12:42:50
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: cyklista <c...@k...pl>
T. pisze:
> W dniu 2020-01-27 o 09:58, cyklista pisze:
>> ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:
>>
>>> W dniu 24-01-2020 o 12:15, Iguan_007 pisze:
>>>> Cyklista,
>>>>> jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
>>>> ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować,
>>>
>>> Nieprawda.
>>> Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
>>> Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
>>>
>>> Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które
>>> są dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.
>>
>> Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
>> elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.
>>
>> Jak robisz sobie sensowny rower elektryczny czyli taki żeby dojechać
>> szybko i daleko do pracy i musieć mieć prysznica to robić sobie
>> skrzynkę na baterię i tego się nie zdejmuje.
>>
>> Za to mam nie 100km z prędkością 25km/h tylko 300km
>> albo 100km z prędkością 40-50km/h.
>>
>
> To już nie jest rower, ale skuter (ze wszystkimi jego wadami).
> T.
Tylko tak ci się wydaje.
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus
-
96. Data: 2020-01-28 13:07:37
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-01-28 o 12:42, cyklista pisze:
> T. pisze:
>> W dniu 2020-01-27 o 09:58, cyklista pisze:
>>> ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:
>>>
>>>> W dniu 24-01-2020 o 12:15, Iguan_007 pisze:
>>>>> Cyklista,
>>>>>> jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
>>>>> ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować,
>>>>
>>>> Nieprawda.
>>>> Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
>>>> Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
>>>>
>>>> Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które
>>>> są dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.
>>>
>>> Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
>>> elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.
>>>
>>> Jak robisz sobie sensowny rower elektryczny czyli taki żeby dojechać
>>> szybko i daleko do pracy i musieć mieć prysznica to robić sobie
>>> skrzynkę na baterię i tego się nie zdejmuje.
>>>
>>> Za to mam nie 100km z prędkością 25km/h tylko 300km
>>> albo 100km z prędkością 40-50km/h.
>>>
>>
>> To już nie jest rower, ale skuter (ze wszystkimi jego wadami).
>> T.
>
> Tylko tak ci się wydaje.
>
>
Jeśli może jechać powyżej 25 km/h to już jest skuter ze wszystkimi tego
konsekwencjami (m.in zakaz poruszania się na ścieżkach rowerowych).
T.
-
97. Data: 2020-01-30 09:34:07
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: cyklista <c...@k...pl>
T. pisze:
>>
> Jeśli może jechać powyżej 25 km/h to już jest skuter ze wszystkimi tego
> konsekwencjami (m.in zakaz poruszania się na ścieżkach rowerowych).
> T.
Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
zgadza z twoim twierdzeniem.
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus
-
98. Data: 2020-01-30 10:18:18
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: Matt <m...@g...com>
On Thursday, January 30, 2020 at 9:34:08 AM UTC+1, cyklista wrote:
> Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
> zgadza z twoim twierdzeniem.
Nie "na samym silniku", tylko powyżej 25km/h silnik nie może działać.
--
Regards
Matt
-
99. Data: 2020-01-30 10:26:03
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-01-30 o 09:34, cyklista pisze:
> T. pisze:
>>>
>> Jeśli może jechać powyżej 25 km/h to już jest skuter ze wszystkimi
>> tego konsekwencjami (m.in zakaz poruszania się na ścieżkach rowerowych).
>> T.
>
> Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
> Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
> zgadza z twoim twierdzeniem.
>
>
Nie masz racji - poszukaj w PORD. Pojazdy są klasyfikowane nie ze
względu na prędkość, z jaką się poruszają, ale właściwości
konstrukcyjne. Jeśli pojazd konstrukcyjnie może się poruszać z
prędkością większą niż 25 km/h lub ma silnik większy niż 250 W to
klasyfikowany jest jako skuter elektryczny. Musi mieć wtedy homologację
oraz tablice rejestracyjne, żeby mógł się poruszać po drogach
publicznych. Motocyklom jadącym 20 km/h nadal nie wolno jechać po
ścieżkach rowerowych i nadal są to motocykle, mimo że się poruszają
wolniej niż 25 km/h. Podobnie jak samochód jadący wolniej niż 20 km/h
nadal jest samochodem, a nie pojazdem wolnobieżnym.
T.
Ps. Rozumiem, że dla Ciebie takie coś:
https://klassikauto.pl/wp-content/uploads/2016/10/Ko
mar-9-1140x660.jpg
to rower, bo ma pedały do pedałowania? :-)
-
100. Data: 2020-01-30 10:26:54
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, January 30, 2020 at 9:34:08 AM UTC+1, cyklista wrote:
> Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
> Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
> zgadza z twoim twierdzeniem.
Tez nie, powyzej 25 to mozesz tylko pedalujac, bez zadnego wspomagania.
Aktualna definicja z PoRD:
7)rower -pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9m poruszany siłą mięśni
osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony wuruchamiany naciskiem
na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V
o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza
się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25km/h;
A praktyka jest jak z odblokowanymi skuterami ;) tzn. nikt tego nie sprawdza (chyba,
ze po powaznym wypadku...)