  • Data: 2013-12-24 21:30:37
    Temat: Re: Zaginarka do blachy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Jednym z moich przyrodnich stryjków był legendarny w Warszawie blacharz
    > samochodowy - czyli Garbus z Grochowa. Osobiście pamiętam jak wyklepał
    > powypadkową Warszawę M20, zaszpachlował, jeszcze niepolakierowaną
    > pojechał do rodziny na wieś i rozbił... Poczym mozolnie wyklepał,
    > zaszpachlował, polakierował - samochód był jak pupcia niemowlaka...
    > Teraz to się całe wytłoczki wycina i wstawia nowe, spod prasy.

    Rządzi ekonomia, a i fach w narodzie zanika :(

    > Żebym parę razy w życiu blachy młotkiem i pobijakiem w imadle z
    > nakładkami nie giął z efektem jak z giętarki to bym się nie wymądrzał.
    > Osobiście wiem że się da - i osobiście wiem ile z tym roboty. Dużo!

    Mnie zdziwił kiedyś ślusarz. Blacha tak 10mm gruba, szlachetna stal,
    dobry metr szerokiego płaskownika. Oczywiście fale dunaju...

    Gość bierze młotek z końcówką widiową - ostrą i zaczyna delikatnie
    stukać w blachę, ale w stronę wklęsłą. Pierwsze co, to pomyślałem, że
    ten ząbek widiowy to mu zaraz w oko odpryśnie - ale nic takiego się nie
    stało. Za to blacha zaczęła się prostować.
    Po chwili zastanowienia - to dlatego wszystkie obudowy które piaskowałem
    były później zdeformowane - mniej lub bardziej, ale jednak. :)

    Miłego.
    Irek.N.