-
1. Data: 2011-08-25 02:21:50
Temat: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Cześć.
W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli
rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z
tym porządek?
Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki
zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem
jest z immobilizerem.
Tomek
-
2. Data: 2011-08-25 07:06:22
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Jacek <n...@g...com>
A jak się zachowuje drugi kluczyk?
Jacek
-
3. Data: 2011-08-25 10:25:30
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Rychu <r...@a...pl>
W dniu 2011-08-25 02:21, Tomasz Stiller pisze:
> W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem...
wziąłem drugi kluczyk i problem się rozwiązał.
PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli
na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
-
4. Data: 2011-08-25 10:51:47
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> wrote in message
news:pan.2011.08.25.00.21.52@lexx.eu.org...
> Czesc.
> W moim roboczym seicento zacina sie stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy juz niezle wytartego kluczyka. W takim stanie kupilem
> ten samochód ponad rok temu. Zakladam, ze mam wersje najgorsza, czyli
> rozwalona stacyjke i wytarty kluczyk. Co musze wymienic, zeby zrobic z
> tym porzadek?
Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru
uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod
stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz
mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po
dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac
stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach,
ktore "fachowcy" chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo
to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka
lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku
klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed
schowaniem do kieszeni...
--
Axel
-
5. Data: 2011-08-25 12:47:02
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 25 Aug 2011 07:06:22 +0200, Jacek wrote:
> A jak się zachowuje drugi kluczyk?
Kupiłem to auto z jednym kluczykiem :\
Tomek
-
6. Data: 2011-08-25 12:48:16
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 25 Aug 2011 10:25:30 +0200, Rychu wrote:
> Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziąłem drugi
> kluczyk i problem się rozwiązał.
Ja nie mam drugiego kluczyka :\
> PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli na kluczyku jest
> sporo poprzyklejanego brudu.
Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest już nieźle
wytarty. Zamki zewnętrzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest
problem
Tomek
-
7. Data: 2011-08-25 12:49:10
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 25 Aug 2011 10:51:47 +0200, Axel wrote:
> Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
> ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego
> smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym).
> rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy
> obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i
> poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar
> grafitowy i znowu poruszac stacyjka
Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności
wymontować z samochodu?
Tomek
-
8. Data: 2011-08-25 13:10:59
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Od: "Mari@" <m...@w...op.pl>
W dniu 2011-08-25 12:49, Tomasz Stiller pisze:
>
> Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności
> wymontować z samochodu?
>
> Tomek
*** Tak. Strzykawką.
MSPANC :)
--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F --+
+ Slow Rider & Road Lamer MC President +
+ "cos byc musi do cholery za zakretem" +
+------- mariarider[malpa]op.pl --------+
-
9. Data: 2011-08-25 16:11:25
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Dla potomności. Dorobiłem nowy kluczyk i problem ustąpił całkowicie.
Najwyraźniej stary był już tak zużyty, że przestawał pasować do zapadek w
stacyjce.
Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka
kosztuje tak abstrakcyjne pieniądze? Najtaniej jak widziałem 250zł. Rynek
wymusza takie ceny, czy to jakaś czarna magia z tym dorabianiem jest?
Tomek
-
10. Data: 2011-08-25 16:39:52
Temat: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Od: Jacek <n...@g...com>
Jak kluczyk z immobiliserem to tyle będzie kosztował.
Jeżeli stacyjka daje się przekręcić przy lekko wysuniętym kluczyku a
przy całkowicei włożonym blokuje to łatwo temu zaradzić rozklepując
występ kluczyka, który opiera się o korpus stacyjki. Ułamek milimetra
może zdziałać cuda. Jak nie wiesz o co chodzi to poproś kumatego
dorabiacza kluczy, niech on to zrobi.
Jacek