  • 21. Data: 2009-01-22 06:08:13
    Temat: Re: Zablokowanie nakretki na srubie
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    el_mamuto wrote:
    > Hej
    >
    > Jak to ma być do jakiejkolwiek maszyny to nie z
    > castoramy czy innych tego typu sklepów.
    >
    > Odezwij sie na priv-prześle ci namiary na
    > firmę która ma dużo różnych śrub -
    > nie chce robić marketu z grupy.

    Hmm, moze jednak podaj namiar na grupe.
    Ja rowniez przymierzam sie do budowy amatorsko
    czegos, gdzie liczyc sie bedzie wytrzymalosc
    i mialem zamiar sroby kupic wasnie w markecie
    budowlanym. Moze jest wiecej takich osob, albo
    komus sie to kiedys przyda, jesli wyciagnie
    z archiwum.

    Jesli nadal uwazasz, ze pisanie na grupe, to
    zly pomysl, bardzo bym peosil tez na priv
    (mail prosty do zdekodowania - wyciac dwie rzeczy).

    pozdrawiam
    Bartek Szczygieł

  • 22. Data: 2009-01-22 08:29:03
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > takiego preta ? Nie chce spawac, bo zejdzie ocynk i latwiej
    > wlezie rdza.

    Zamalujesz i kilka lat spokoju będzie. Będzie też pewność że jest OK.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 23. Data: 2009-01-22 09:17:27
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ja tez nie wierzylem, dopoki nie przelecialem wszystkich dostepnych
    > Lerua-Kastodram.

    Na głowę upadłeś? Chcesz z gówna maszynę budować? Śruby kupuje się w
    sklepie ze śrubami, a nie z gipsem, farbami, ziemią do doniczek i
    styropianem.

    Kupilem wczoraj 150-tki i 160-tki, w sklepie metalowym,
    sa IDENTYCZNE z tymi hipermarketowymi.
    Niestety nie znam zadnego specjalistycznego sklepu ze srubami :(

    pozdrawiam
    pluton

  • 24. Data: 2009-01-22 10:45:02
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Niestety nie znam zadnego specjalistycznego sklepu ze srubami :(

    Przyjedź do Siedlec, jest kilka.

    Kiedyś mi zaproponowali śrubę 14 o gwincie 1,24 twardości 12,9, a na
    nieszczęście w tej śrubie musiałem wiecić dziurkę :-) Przepraszam, "otwór".
    Udało się :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 25. Data: 2009-01-22 11:23:07
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Kiedyś mi zaproponowali śrubę 14 o gwincie 1,24 twardości 12,9, a na
    > nieszczęście w tej śrubie musiałem wiecić dziurkę :-) Przepraszam, "otwór".
    > Udało się :-)

    Pochwal się, ile i jakich narzędzi zniszczyłeś ? :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2009-01-22 21:39:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zacznijmy od tego, że gwint w oryginalnych śrubach nie jest toczony.
    Toczenie czy jakakolwiek inna obróbka skrawaniem dość poważnie osłabia
    gwint. Nie odważył bym się takiej próby zastosować w czymś odpowiedzialnym,
    i to przy obciążeniu zmęczeniowymi. Przecież tam karb na karbie zrobisz. A
    więc zrób wszystko, by taką śrubę znaleźć.

    Gdyby się jednak okazało, że nie da się znaleźć, to w pierwszej kolejności
    sugerował bym zastosowanie oryginalnej szpilki. Jeśli i to okaże się
    niemożliwe, to dopiero wówczas można z konieczności kombinować z jakimś
    gwintowanym prętem.

    Gdybym miał projektować takie cudo, to nakrętkę zabezpieczył bym w ten
    sposób, że po prostu bym ją na jakimś kleju zakręcił, a potem zastosował
    podkładki sprężynujące. Przecież z drugiej strony tej śruby i tak będzie
    nakrętka, i jak rozumiem nie będzie się odkręcała. Całkowita ostatecznością
    będzie wykonanie otworu równolegle do osi śruby przez gwint, a następnie
    wbicie weń kołka. tego już nic nie ruszy.

  • 27. Data: 2009-01-23 08:19:51
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Pochwal się, ile i jakich narzędzi zniszczyłeś ? :)

    Położyłem śrubę na kuchenkę gazową i odpaliłem gaz i poszedłem oglądać film
    :-)

    A wierciło się normalnie jak w zwykłej miękkiej stali.

    Ciekawe jakbym nie rozhartował śruby to jak by się wierciło. Może tak samo?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 28. Data: 2009-01-23 08:32:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostatecznością będzie wykonanie otworu równolegle do osi śruby przez
    > gwint, a następnie wbicie weń kołka. tego już nic nie ruszy.

    To bedzie tak (juz w ten weekend :) :
    1) jest gotowy silnik wibracyjny, w podstawie ma 4 otwory (kanaly)
    na sruby 12 , dlugosci ok. 10 cm
    2) jest plyta dziesiatka i silnik nalezy do tej plyty umocowac.
    Wymyslilem , ze wezme 4 plytki 10x10 cm, grubosc 8 mm
    (akurat takie mialem).
    Na 2 przeciwleglych krawedziach kazdej z tych plytek
    spawam na calej dlugosci pret kwadratowy 12mm (X). Powstaje
    cos na ksztalt litery C :
    X X
    ----------
    W srodku kazdej plytki wierce dziure pod srube 12,
    wkladam srube (z podkladka zwykla) i calosc dospawuje do
    glownej plyty.
    ___ | ___
    X - X
    -------------------

    Na te 'szpilki' nasadzam silnik wybracyjny, skrecam i gotowe.

    Problem byl w srubie: potrzebuje m12 dlugosci 140-150
    (100 silnik, 10 blacha, 5 podkladki = 125 plus troche mieska
    na 2 nakretki). Mialem trudnosci z dorwaniem takich srub,
    wiec pomyslalem, ze zrobie je z nagwintowanego preta. Tylko
    mocowanie lba zrobionego z nakretki musialo byc bardzo porzadne,
    bo jakby to puscilo, bo bym musial odcinac te podstawki,
    wymieniac sruby i spawac od nowa.
    Robota nie taka znowu wielka, ale po co robic 2 razy,
    skoro mozna raz ?

    dzieki wszyztkim jeszcze raz za rady, jak zwykle sporo
    sie nauczylem :)

    Ide projektowac prase do owocow :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 29. Data: 2009-01-23 09:09:03
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:
> [...]
    > ----------
    > W srodku kazdej plytki wierce dziure pod srube 12,
    > wkladam srube (z podkladka zwykla) i calosc dospawuje do

    A nie można było poprostu zrobić czterech gwintowanych otworów
    w płycie 10mm i wkręcić sruby od góry (przez silnik) ?

    Maciek

  • 30. Data: 2009-01-23 14:06:13
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A nie można było poprostu zrobić czterech gwintowanych otworów
    > w płycie 10mm i wkręcić sruby od góry (przez silnik) ?

    Nie umial bym tego zrobic, a na wylot nie chce wiercic otworow w plycie.
    To jest podstawa zageszczarki gruntu i nie chce przy niej majstrowac.

    Chociaz, jak sie tak zastanowic - to pomysl jest calkiem ok.

    pozdrawiam
    pluton