    Date: Thu, 06 Jan 2011 23:33:07 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    <ifoaq7$kfn$1@inews.gazeta.pl> <ifoc94$oki$1@inews.gazeta.pl>
    <ifsnv0$mo7$1@inews.gazeta.pl> <ift2af$oek$1@inews.gazeta.pl>
    <ifuphk$8ah$1@inews.gazeta.pl> <ifutgr$svd$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ifv05s$rf5$1@inews.gazeta.pl>
    <4d230797$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d245fb6$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d257aca$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2011-01-06 09:18, Cavallino pisze:

    > Nic nie zapłacili, przeżarli więcej niż zapłacili.
    > A z rachunkiem do rządzących wtedy, gdy te swoje płacili, plus ZSRR.

    Ale rządzący po 1990 roku świadomie i z dobrodziejstwem inwentarza tamte
    zobowiązania przejęli.

    Można było wtedy spłacić przynajmniej część tych zobowiązań - z
    prywatyzacji państwowego majątku, czy chociaż od razu jasno reformując
    system emerytalny.
    Wtedy argument "przykro mi, więcej nie ma" jeszcze byłby jakkolwiek uczciwy.

    Natomiast ponieważ tego nie zrobiono, tamte pieniądze wydano. No to dziś
    zwalanie na ZSRR jest już raczej śmieszne.

    ZSRR nie ma od ponad 20 lat, w systemie emerytalnym w tym czasie prawie
    zmieniło się już pokolenie. W tej chwili ludzie którzy zaczynali swoją
    pracę po 1990 roku są około w połowie swojej drogi do emerytury.

    A od 1990 roku jedyne co się dzieje w kwestii systemu emerytalnego to
    zaciąganie kolejnych kredytów.