  • Data: 2012-03-29 08:36:55
    Temat: Re: Zabezpieczenie wyjsci
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/03/2012 23:36, Michoo wrote:

    > Ale co za problem - naprawisz/wymienisz, kasę dostaniesz, bo ewidentna
    > wina klienta i wszyscy zadowoleni.

    Kiedy naprawde nie ma potrzeby naprawiania - mozna tego uniknac nieduzym
    kosztem. Ja po prostu chce cos prostszego niz 2 zrodla pradowe i 2 diody
    zeby zaoszczedzic troche miejsca na plytce.

    > Dlaczego nie wchodzi w rachubę?

    Bo taka jest specyfikacja urzadzenia. Ma byc odporne i koniec - tak
    sobie zyczy klient.

    > A co do samego problemu, jeżeli chcesz go rozwiązać elektronicznie:
    > transile w obu kierunkach, na obu zaciskach, rezystory (ograniczające
    > trochę prąd) i bezpieczniki topikowe w szereg, też na obu zaciskach.

    Bezpieczniki odpadaja - to musi "automagicznie" zaczac dzialac po
    usunieciu zlego podlaczenia.

    > W razie sabotażu transile powinny utrzymać napięcie na zaciskach w
    > ryzach dość długo żeby topiki odparowały. Ale nadal twierdzę, że
    > czerwony ARK jest lepszym rozwiązaniem bo chroni przed możliwością
    > pomyłki a nie przed skutkami.

    Nie masz racji, poniewaz jeden z mechanizmow tego uszkodzena jest taki,
    ze 120VAC pojawia sie w wyniku uszkodzenia innego elementu. Jesli chodzi
    o uszkodzenia od 120VAC/240VAC, to wiecej niz polowa uszkodzen jest w
    wyniku zlej instalacji, mniej niz polowa w wyniku uszkodzenia innego
    elementu. Ot, i zrobilem 1% FMEA ;-)

    --
    Jerry1111