  • Data: 2010-09-20 06:28:16
    Temat: Re: Zabezpieczenie śrub w konstrukcjach antenowych
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i76sta$1pvu$1@news2.ipartners.pl...
    > Czym można sensownie zabezpieczyć śruby w cybantach antenowych tak, żeby
    > za parę lat dało się je odkręcić ? W ogóle nie rozumiem dlaczego one tak
    > mocno korodują skoro sa ocynkowane ? Myślałem nad smarem ale obawiam się,
    > że po kilku deszczach nic z niego nie zostanie. A może coś gumowatego do
    > nakładania na gorąco ?

    Od lat nakładam na śruby przy moich antenach grybą warstwę smaru. Im
    podlejszy (gęstszy) tym lepszy. Obecny pył i sadze w atmosferze skutecznie
    oblepiają ten smar i tworzy się tak apowłoka że żaden deszcz tego nie
    wypłucze. Śmiało. Przekonasz się że po latach śrubkę w palcach odkręsasz.
    Ważne aby nasmarować cały gwint przed nakręceniem nakrętki tak aby pod
    nakrętką też było i na końcu paluchem ze smarem po całości objechać.

    Marek