  • 21. Data: 2010-01-05 18:10:10
    Temat: Re: Za 54 PLNy miesiąc na czeskiej autobanie
    Od: "marthen" <m...@g...pl>

    =Marcos= wrote:
    > Przykłady:
    > - Francja: ~8E / 100km
    > - Hiszpania: ~6,50E / 100km
    > - Włochy: ~5E / 100km
    > - Grecja: ~2,5E / 100km
    > - Serbia: ~6,5E / 100km
    > - Chorwacja: ~5E / 100km
    > Odcinek A4 w Polsce: około 3,3E / 100km

    Płatny odcinek A4 ma 48km (między 352 a 400km) i kosztuje 16zł. Czyli
    33,33zł/100km. Przy dzisiejszym kursie euro (4,09) to daje 8,14 EUR/100km.
    --
    marthen
    A3 & MX-5

  • 22. Data: 2010-01-05 19:44:33
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Po autostradach jeździłem w Czechach, Słowacji, Austrii, Niemczech, na
    > Węgrzech i Chorwacji. Z tego wszystkiego tylko Chorwacja kosztowała
    > podobnie jak Polska

    Chorwacja jest drozsza nia Polska.
    W Austrii, Niemczech masz podatek drogowy. W Niemczech podobnej wysokosci co
    w Holandii.
    Policz czy wolalbys placic rocznie okolo 6000zl czy kilkanascie za przejazd
    autostrada.

  • 23. Data: 2010-01-05 19:45:03
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > A ile wynosi u nas za litr paliwa, wiesz? Bo jak nie podałeś ile wynosi u
    > nas to takie porównanie nic nie daje.

    Czy wynosi = kosztuje ?
    Jesli tak to u nas paliwo kosztuje mniej niz w Niemczech czy Holandii.

  • 24. Data: 2010-01-05 22:04:41
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Bardzo starego i straszliwie kopcącego. Cenę wziąłeś z sufitu:
    >
    > http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,6
    61475,00.html

    Nie z sufitu tylko ze sprawdzonych informacji.
    Tutaj masz strone na jakiej wyliczysz sobie podatek :
    http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbe
    lasting/
    Dla diesla uzywanego do celow osobistych, w klasie wagowej 1351-1450 w
    Utrechcie, podatek drogowy rocznie to 1368 euro.

  • 25. Data: 2010-01-05 22:13:37
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> .

    > Przykłady:
    > - Francja: ~8E / 100km
    > - Hiszpania: ~6,50E / 100km
    > - Włochy: ~5E / 100km
    > - Grecja: ~2,5E / 100km
    > - Serbia: ~6,5E / 100km
    > - Chorwacja: ~5E / 100km
    >
    > Odcinek A4 w Polsce: około 3,3E / 100km
    > Nie jest więc tak źle. Proporcja mniej więcej zgodna z Big Mac Indexem :P

    Za chwilę przeczytam, że nie tylko nie jest źle, ale jest dobrze. Ta twoja
    tabelka jest tyle warta ile ulotka ministerstwa propagandy, jest o kant d...
    roztrzaść.
    Napisalem, że za _ryczałtem_ zapłacone 54 PLNy jeżdżę przez 24 godziny na
    dobę przez cały miesiąc po nowych autostradach w kraju który miał dokładnie
    tyle lat komunizmu co my i na dziś podobną do nas średnią krajową zarobków.
    To ile Francuza albo Włocha kosztuje przejechanie 100 km autostrady jest
    informacją dopiero wtedy, kiedy dopiszesz ile ten gostek może przejechać tą
    swoja autobaną za godzinę pracy. Jeśli _minimalna_ płaca w Francji to 1321
    euro, a średnia grubo powyżej 3000, to znaczy, że dopiero z pensją tego
    Francuza jadąc z Katowic do Krakowa możemy - nawet nie do końca - porównać
    się z pepikiem w jego kraju. Proste.

    Zebyś nie musiał szukać, to minimalna płaca w Polsce w 2010 roku to 1317 zl
    co daje poniżej 1000 na rękę. Za ten tysiąc da się w Polsce zrobic po
    autostradzie ca 3000 km. Najmniej zarabiający Francuz zrobi za swoje pobory
    kilometrów 22000 ! Oprócz tego ma 2500 km państwowych autostrad, ktore
    zawsze będą bezpłatne.
    I o czym my tu mówimy?

    Max

  • 26. Data: 2010-01-05 22:20:19
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "kogutek" <k...@o...pl>

    > Z wyjątkiem tych co są zbudowane od początku do końca za prywatne
    > pieniądze i nie ma w nich żadnych gwarancji ani udziału skarbu państwa. Na
    > całkowicie prywatnej drodze właściciel może sobie ustawiać ceny jak chce.
    > Bo
    > jest jego. Może chcieć tysiąc za kilometr. Wolno mu.

    Nie wiem, czy którakolwiek budowana w Polsce autostrada jest całkowice
    prywatna. Nie wydaje mi się. Może tłuczeń, beton, asfalt, sprzęt i robocizna
    tak, ale tysiace hektarow gruntu na których ta autostrada leży?

    Max

  • 27. Data: 2010-01-05 22:32:01
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > I o czym my tu mówimy?

    O Twoim populizmie.
    Jesli Polak/Francuz czy Czech dostaje TAKI SAM produkt, to dlaczego ten
    pierwszy ma za niego placic mniej ?
    Tylko dlatego, ze wydajnosc jego pracy oraz gospodarki kraju, w ktorym zyje
    jest 2x nizsza niz Francuza ?
    Jak idziesz do salonu i kupujesz samochod to tez sie domagasz zeby Ci
    sprzedali 2x taniej niz kosztuje we Francji ?

  • 28. Data: 2010-01-05 22:33:20
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Nie wiem, czy którakolwiek budowana w Polsce autostrada jest całkowice
    > prywatna. Nie wydaje mi się. Może tłuczeń, beton, asfalt, sprzęt i
    > robocizna tak, ale tysiace hektarow gruntu na których ta autostrada leży?

    Zgodnie z polskim prawem przez 30 lat jest to prywatny grunt.
    Gdy dzierzawisz gdzies dzialke ona rowniez nie jest Twoja. Ale w okresie
    dzierzawy przysluguja Ci prawa tozsame z prawami wlasciciela tej dzialki.

  • 29. Data: 2010-01-05 22:43:03
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b438893$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > co w Holandii.
    > Policz czy wolalbys placic rocznie okolo 6000zl czy kilkanascie za

    Wolałbym tak jak w Czechach zapłacić 1200 CZK/rok tj. 180 PLN/ rok
    nie narzekałbym nawet gdyby to bylo 76,20 EUR/rok tj. 320 PLN/ rok jak w
    Austrii
    o Wegrzech za 56 PLN/rok nawet nie wspominam.
    Jeśli chodzi o te 1500 euro podatku płaconego w Holandii i innych krajach,
    to ma on akurat dosyć luźny związek z autostradami. Gdybym zarabiał
    miesięcznie 2000 euro - tak jak średniozarabiający Holender, to chyba bym
    nie miał powodu do narzekań?

    Max

  • 30. Data: 2010-01-05 22:59:50
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b43afd3$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > pierwszy ma za niego placic mniej ?
    > Tylko dlatego, ze wydajnosc jego pracy oraz gospodarki kraju, w ktorym

    Od 15 lat pracuję i w kraju i za granicą; zapewniam Cię, ze moja wydajność
    pracy jest niekiedy 100% wyższa niż w tych "wydajnych" krajach. To, że
    zbilansowany przez GUS efekt mojej pracy w Polsce wyglada jak wygląda, to
    raczej temat na inną grupę. Jeśli Niemiec obija gruchy i jeździ za darmo, a
    ja zapieprzam 24h/dobe i od święta mogę sobie zrobić luksus przejazdu
    nibyautostradą, to chyba jest coś nieteges?

    Max