  • Data: 2012-01-17 00:01:43
    Temat: Re: ZIF czy zwykłe?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Dla jednego typu. A typów wiecej niz jeden.

    Typów czego? Siedzi kabelek w gniazdku i wrzucasz nim kolejne wersje swojego
    programu. Twój układ jest podstawką. Nie ruszasz mikrokontrolera.

    > Zwro zrozumienia...

    Zgadza się, nie wiem teraz o co Ci chodzi. O jakich typach mówisz? Dlaczego
    nie możesz podłączyć programatora do płytki stykowej? Jaki problem sprawia
    Ci programowanie przez ISP? Piszesz raz coś o płytce stykowej a raz o
    uruchomieniowej. Zrozumiałem, że na uruchomieniowej masz gniazdo ISP, więc
    tutaj nie powinno być żadnego problemu. Do stykowej podłączasz się
    kabelkami. Co Ci da podstawka? Co za różnica, czy podłączysz programator do
    podstawki, czy do płytki, na której testujesz swój pomysł? Wkładasz procka
    do płytki stykowej. Podłączasz programator. Podłączasz wszystkie pozostałe
    elementy, które są w Twoim pomyśle. Programujesz. Patrzysz jak działa.
    Poprawiasz kod, programujesz. Nic nie zmieniasz w połączeniach, chyba, że
    dotyczących Twojego układu. Programator podłączony raz na wiele godzin.
    Połączenie musisz zmienić gdy będziesz chciał męczyć inny procek, o innym
    rozkładzie wyprowadzeń. Ale to się robi rzadko, przecież jak już wybrałeś
    procek odpowiedni do danego zadania to się go trzymasz dłuższy czas. Nie
    zmieniasz procesora co godzinę.
    Przepraszam za długi wywód, ale próbuję zaczaić co Ci właściwie sprawia
    trudność. Podstawka wydaje mi się sensowna tylko wtedy, gdy nie można
    programować procka siedzącego w układzie, obojętnie czy jest to płytka
    stykowa czy docelowe PCB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/