  • Data: 2012-01-16 19:45:29
    Temat: Re: ZIF czy zwykłe?
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się, czy na dłuższa metę, do programowania AVR przyda mi
    > się zestaw podstawek klasycznych na płytce (ok. 40PLN) czy też płytka
    > z gniazdem ZIF i kabelkiem do przełączania (ok. 80PLN) a może w ogóle
    > nie trzeba sobie głowy zawracać i programować wtykając pojedyncze
    > kabelki w płytkę prototypową?

    Hmmm... no moim skromnym zdaniem do programowania AVRów w ogóle nie są
    potrzebne żadne podstawki ;). Programujesz toto w systemie i tyle. Jeśli
    masz programator "high voltage", który umożliwia programowanie
    "zablokowanych" procków, to OK, czasem przyda się go wyjąć z podstawki i
    zaprogramować, ale to raz na rok chyba - wystarczy się podlutować pod
    zwykłą podstawkę na tę okoliczność. Moim zdaniem nie warto wydawać
    pieniędzy na takie zabawki.
    Nie wiem, w jakich aplikacjach będziesz stosował te AVRy (czyżby do
    przetwornic?), ale być może szybko uznasz, że DIP jest za duży i się
    przerzucić na jakieś SMD. Wtedy te płytki za 40zł czy 80zł będziesz mógł
    używać jako przycisk do papieru ;).
    To tylko moje zdanie, być może przy innych zastosowaniach taka płytka
    będzie przydatna, ale moim zdaniem - raczej nie.

    Ja już w ogóle bardzo często programatora używam tylko do wgrania
    jakiegoś bootloadera i ewentualnie do ustawienia fuse- i lock-bitów ;).
    A potem radzę sobie bez ;).

    Konop