  • 51. Data: 2009-07-23 11:48:00
    Temat: Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-07-2009 o 21:00 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

    > No a zdajesz sobie sprawę z tego, że zasilacz komputera jest
    > impulsowy i pobiera prąd o bardzo nieładnym kształcie?
    > Zwykłym amperomierzem pomierzysz bzdury, a nie prąd czy
    > (w przeliczeniu) moc pobieraną przez komputer.

    Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. Proszę mi więc powiedzieć
    jaki błąd jest satysfakcjonujący? Przypominam, że nie jesteśmy
    w laboratorium tylko w domu.

    Wiesław
    Opera Mail

  • 52. Data: 2009-07-23 18:43:31
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    teoretycznie jest szansa, ze np. przy wylaczonym kompie (jesli nic
    innego nie bedzie podpiete) pokaze 0, ale przy jakims dodatkowym
    obciazeniu np. te 500W pokaze 500+1W ;) ewentualnie wskazywane
    wartosci moga sie roznic ( w koncu sam wylaczony komp to raczej dolny
    zakres mierzonych wartosci - blad moze byc wiekszy...)

    ---------
    rozumiem że eliminując błąd miernika chcesz wprowadzić dodatkowe błędy, np
    związe ze zmianami napięcia w sieci chociażby (od którego zależy moc
    żarówki) generalnie nie kombinuj się tak, bo się więcej naknoci niż sam
    odbiornik

  • 53. Data: 2009-07-23 18:43:35
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Marcin Kocur pisze:

    > Z czego tyle?
    błędny pomiar. Gdyby komp pobierał 24W i niemiał wentylatorka, obudowa
    by parzyła, albo była mocno ciepła. Coś by musiało przetransformować te
    24 waty z 230~ na 12/5 -V, i coś skonsumowac, zamienić na ciepło.....

    ToMasz

  • 54. Data: 2009-07-23 18:50:54
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > błędny pomiar. Gdyby komp pobierał 24W i niemiał wentylatorka, obudowa
    > by parzyła, albo była mocno ciepła. Coś by musiało przetransformować te
    > 24 waty z 230~ na 12/5 -V, i coś skonsumowac, zamienić na ciepło.....

    A niby z czego ta teoria? Zobacz ile cyfrowy tuner satelitarny ciagnie w
    standby i jakos nie parzy. A tez tam siedzi procesor i pamieci.

    Jingiel

  • 55. Data: 2009-07-23 21:13:03
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości

    > A niby z czego ta teoria? Zobacz ile cyfrowy tuner satelitarny ciagnie w
    > standby i jakos nie parzy. A tez tam siedzi procesor i pamieci.

    z tym oparzeniem to trochę kolega przesadził, ale ciepłe by było i niektóre
    zasialacze są ciepłe, inna sprawa że blacha komputera dobrze oddaje ciepło i
    może to być niezauważalne, poza tym jeszcze jakiś zasilacz monitora,
    drukarki itp a tu się cały czas zbiera

  • 56. Data: 2009-07-23 22:37:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 23 Lip, 20:43, "Piter" <t...@o...pl> wrote:

    > rozumiem że eliminując błąd miernika chcesz wprowadzić dodatkowe błędy

    bledy miernika w sumie mnie nie interesuja...
    jesli ktos chce jak najdokladniej wiedziec ile placi, to po prostu
    warto sprawdzic w warunkach blizszych rzeczywistosci

    najprawdopodobniej wskazania miernika beda jednak zalezec od
    obciazenia... tzn. jesli zmierzymy pobor pradu samego kompa k1,
    obciazenie np. 100W + komp k2, 500W + komp k3, to k1 k2 k3 wyjda rozne
    - conajwyzej kwestia o ile beda sie roznic? sytuacja, ze podpiety jest
    tylko komp jest jednak rzadko spotykana... wiec raczej trzeba by
    sprawedzic wskazania licznika przy srednim obciazeniu - oczywiscie
    jesli ktos sie nudzi i koniecznie chce sie "doktoryzowac" ;)

    WS

  • 57. Data: 2009-07-24 07:16:15
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

[...]

    ----------------------
    jak ktoś chce wiedzieć ile płaci to niech podepnie tylko kompa pod miernik
    energii elektrycznej i zliczy obroty tarczy/mrugnięcia diody

  • 58. Data: 2009-07-25 17:00:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009, Piter wrote:

> [...]
    > jak ktoś chce wiedzieć ile płaci to niech podepnie tylko kompa pod miernik
    > energii elektrycznej i zliczy obroty tarczy/mrugnięcia diody

    Toż WS ci cierpliwie tłumaczy, że jeśli licznik *nie* działa liniowo
    we wszystkich oczekiwanych aspektach (nie tylko samej mocy, ale
    również zniekształceń przebiegu i cosinusa kąta przesunięcia
    fazy), to pomiar samego PC *nie* będzie pokrywał się z rzeczywistym
    przypadkiem.
    Niestety Twoje zastrzeżenie, że zmiana mocy przy zmianie napięcia
    (nawet małej) nieźle sfałszuje pomiar jest prawdziwe - co nijak
    nie przekreśla prawdziwości uwagi WS!

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2009-07-25 19:11:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 13:48, Wiesław pisze:
    > Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. Proszę mi więc powiedzieć
    > jaki błąd jest satysfakcjonujący? Przypominam, że nie jesteśmy
    > w laboratorium tylko w domu.

    Satysfakcjonujący? Może 10% różnicy. Może 20%. Ale nieuwzględ-
    nienie impulsowego charakteru odbioru może skutkować błędem
    rzędu 100% czy 200%.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 60. Data: 2009-07-25 19:18:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 00:17, karamba pisze:
    > TV, wieżę czy każdy inny sprzęt odpalam zazwyczaj raz dziennie, na
    > niewiele godzin

    To nic nie zmienia. Każde włączenie zasilacza do sieci zasi-
    lającej jest potencjalnie tym ostatnim.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |