  • 21. Data: 2013-04-22 23:09:52
    Temat: Re: ZAKAZ INSTALOWANIA ANTEN SATELITARNYCH ????????
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 22.04.2013 13:38, vito007 wrote:

    > A co zrobiae gdy kto? ma w mieszkaniu dekodery PVR i multiroom lub/i
    > dekodery dwóch platform satelitarnych.
    > Trudno sobie wyobraziae ?e doci?gn? mu do mieszkania 4 lub wiecej
    > niezale?nych kabli od talerza (multiswitcha).
    > Pozostaje tylko w?asny talerz z konwerterem quad lub octo i ci?gniecie kilku
    > kabli....

    no jak ktoś ma takie potrzeby to chyba tak.
    a o tych 4 kablach też można zapomnieć.
    nie widziałem budynku wielorodzinnego, gdzie do mieszkania
    doprowadzonoby więcej niż 2 kable, chyba że się ludzie
    sami dogadają z instalatorem. to im podłaczy 1 lub 2 dodatkowo.
    ale ustawodawca wskazał na szachty i skrzynki połączniowe,
    więc jeśli tak będzie zrobione, to można przewody dołożyć.

  • 22. Data: 2013-04-22 23:11:56
    Od: "vito007" <v...@n...pl>

    Użytkownik "Pawel Hatala" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a ja właśnie pytam, bo przecież teraz to jedno ?

    > trzy? jakie ?
    > nc+, polsat i orange ?

    wyobraź sobie, że można wykorzystywać TV SAT do innych celów niż tylko
    oglądanie tvn24

  • 23. Data: 2013-04-22 23:16:01
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 22.04.2013 23:07, vito007 wrote:

    > W ZASADZIE MASZ RACJE, ale
    > multiswitch - bo o tym mówimy powinien byae instalowany mo?liwie blisko
    > konwerterów,

    a to niby dlaczego?

    > a po drugie koszt porz?dnego (niskie t?umienie) multiswitcha to dobre
    > kilkaset z?otych (nawet do tysi?ca - AXING).

    triax, hirchman, telmor

    ??? dobry to ma być konwerter, to on odbiera, multiswitch tylko rozdzielaa
    drugim ważnym elementem to kable.

    > Przy ilo?ci zakonczen rzedu 6-8 jednak taniej wychodzi konwerter octo +
    > kable.
    > Wszystko zale?y od mo?liwo?ci technicznych i finansowych.

    octo kosztuje mniej więcej tyle samo to switch 5/6.
    tylko, jak stosujesz octo czy quad to jak wepniesz naziemną?
    nie potrzebujesz?
    poza tym po multiswitchu możesz mieć większe długości kabla

  • 24. Data: 2013-04-22 23:19:03
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 22.04.2013 23:11, vito007 wrote:

    > wyobra 1/4 sobie, ?e mo?na wykorzystywaae TV SAT do innych celów ni? tylko
    > ogl?danie tvn24

    coś mi ciężko, może dlatego że ostatnio w ogóle nie oglądam tv.

    dalej nie wiem, co ma jeden, a czego nie ma drugi by nie można było
    tego połączyć?

  • 25. Data: 2013-04-22 23:51:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Apr 2013 23:09:52 +0200, Pawel Hatala napisał(a):

    > no jak ktoś ma takie potrzeby to chyba tak.
    > a o tych 4 kablach też można zapomnieć.
    > nie widziałem budynku wielorodzinnego, gdzie do mieszkania
    > doprowadzonoby więcej niż 2 kable, chyba że się ludzie

    2 powinny wystarczyć, jeden traktować jako H, drugi V, odpowiedni,
    multiswitch i już można mieć dowolną ilość kabelków

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 26. Data: 2013-04-22 23:56:44
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 22.04.2013 23:51, Waldek Godel wrote:

    > 2 powinny wystarczyć, jeden traktować jako H, drugi V, odpowiedni,
    > multiswitch i już można mieć dowolną ilość kabelków

    coś takiego???
    oświeć mnie

  • 27. Data: 2013-04-23 00:46:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Apr 2013 23:56:44 +0200, Pawel Hatala napisał(a):

    > coś takiego???
    > oświeć mnie

    No robi się problem z dolnym i górnym pasmem, ale nie aż taki duży.
    W dodatku sygnał na kabelkach będzie i tak po multiswitchu już, zapewne
    kaskadowym, więc w ogóle nie powinno być problemu.

  • 28. Data: 2013-04-23 07:59:25
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 23.04.2013 00:46, Waldek Godel wrote:

    > No robi się problem z dolnym i górnym pasmem, ale nie aż taki duży.

    no nie wiem

    > W dodatku sygnał na kabelkach będzie i tak po multiswitchu już, zapewne
    > kaskadowym, więc w ogóle nie powinno być problemu.

    do lokalu zawsze po końcowym, a tego już nie rozbijesz na więcej.
    to tak jak z konwertera twin chciałbyś podłączyć 4 dekodery.
    jakby szło po kaskadzie to owszem, ale masz 4 kable, nie dwa.
    wszystkie pasma są osobno

  • 29. Data: 2013-04-23 18:21:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "vito007" <v...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > W ZASADZIE MASZ RACJĘ, ale
    > multiswitch - bo o tym mówimy powinien być instalowany możliwie blisko
    > konwerterów,

    No i przecież jest (będzie).
    Inaczej nie miałbyś nawet tych dwóch czy czterech kabli.

    > a po drugie koszt porządnego (niskie tłumienie) multiswitcha to dobre
    > kilkaset złotych (nawet do tysiąca - AXING).
    > Przy ilości zakończeń rzędu 6-8 jednak taniej wychodzi konwerter octo +
    > kable.

    Jak sobie wyobrażasz osobny konwerter do każdego mieszkania w bloku * 4?

  • 30. Data: 2013-04-23 18:23:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel Hatala" <p...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > no nie wiem

    > do lokalu zawsze po końcowym,

    Pewnie da się załatwić, żeby było przed końcowym, a potrzebnego multiswitcha
    dokupujesz sam.