eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZ wiatrem szybciej od wiatruRe: Z wiatrem szybciej od wiatru
  • Data: 2009-12-11 08:10:18
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:hfsrth$92b$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
    > napisał w wiadomości news:hfsrbn$tp9$1@opal.futuro.pl...
    >
    >>> Da się, da. Tylko, że to bez sensu.
    >>> Najprostszy przykład - nałóż na 2 takie "przyzwoite
    >>> konstrukcje" płynące przeciwnymi halsami wspólny pokład.
    >>
    >> Gumowy...?
    >
    > Na przykład gumowy. A co, prawa fizyki zabraniają?


    Nie, nie zabraniają... Tylko powodują, że takie coś
    nie zadziała.

    Jeśli pokład nie będzie baaardzo rozciągliwy, to one
    __przestaną__ płynąć. Halsowanie polega na dwukrotnym
    rozkładaniu wektora na składowe, kasowaniu jednej
    składowej i wyzyskaniu drugiej. Pierwszy raz na żaglu,
    gdzie oporem bocznym i momentem prostującym kasujemy
    składową boczną nacisku i korzystamy ze składowej
    napędzającej, drugi raz w ruchu, gdzie na kolejnych
    halsach na przemian "kasujemy" przemieszczenie boczne,
    wykorzystując efektywnie tylko składową przesunięcia
    ku celowi, pod wiatr.

    Jeśli dwa jachty połączysz sztywno, to one nie bedą
    mogły się oddalać, tym samym nie będą mogły płynąć
    do przodu (w kierunkach w których chwilowo są skierowane
    kadłuby). Na każdym kadłubie pojawi się dodatkowa siła
    o składowej skierowanej do tyłu, która powstrzyma ruch.
    Zniknie wektor, rozkładany w "drugiej fazie".
    Cała taka konstrukcja będzie mogła co najwyżej dryfować
    z wiatrem.

    Zresztą bez zbędnych analiz widać to już na pierwszy
    rzut oka: dwa żagle ustawione symetrycznie względem
    wiatru i sztywne połączenie między nimi ==> wzajemne
    znoszenie się wszystkich symetrycznych składowych
    oddziaływań - poczynając od nacisku wiatru do składowych
    prędkości.
    Pozostaje tylko nacisk "z wiatrem" i takiż dryf.


    Chyba że umożliwisz ruchy żagla w poprzek kadłuba.
    Ale to już zupełnie inna konstrukcja, w swoich zasadach
    sprowadzająca się do wspomnianego wcześniej śmigła.


    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: