  • 21. Data: 2022-12-26 19:24:33
    Temat: Re: Z nowym rokiem nowy komp? :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 17:49:38 GMT, PiteR napisał(a):

    > tam mało towaru jest po świetach
    >
    > https://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-h410m-s
    2h-v2-8350659/

    Dzięki za podpowiedzi, ale to odpada. Chipset musi być 5xx z uwagi na
    przyszły procek 11 gen. oraz szybki (64 GB/s) dysk M.2.
    Z tego co przeleciałem, obecnie najlepiej mi pasuje Asrock B560M-HDV.
    Cena ok. 370zł, 3 wyjścia wizyjne, a reszta parametrów jak to dla
    chipsetu 5xx.

    PS. W instrukcji piszą tam:
    "1 x Hyper M.2 Socket (M2_1), supports M Key type
    2260/2280 M.2 PCI Express module up to Gen4x4 (64 Gb/s)
    (Only supported with 11th Gen Intel(R) CoreTM Processors)*"
    Ale nie piszą czy ten slot w ogóle nie działa dla procków 10 gen. czy
    działa na niższych szybkościach. Co ciekawe, dla niektórych płyt innych
    producentów z chipsetem 5xx podają wprost że port jest disabled dla 10
    gen. a tu mamy niejasność.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2022-12-26 22:19:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:13qzgtse61xi.17bgioc5lmjsw.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

> [...]
    > płyt innych producentów z chipsetem 5xx podają wprost że port jest
    > disabled dla 10 gen. a tu mamy niejasność.

    To byłby obłęd że gniazdo M2 nie działa.
    Pewnie działa w niższym trybie.

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak s. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 23. Data: 2022-12-26 23:14:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ngcwqmf4eeh7.1a5sopzf7v3i9.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Z tego co przeleciałem, obecnie najlepiej mi pasuje Asrock B560M-HDV.
    > Cena ok. 370zł,

    https://www.techspot.com/review/2424-asrock-motherbo
    ard-fail/

  • 24. Data: 2022-12-26 23:22:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    https://artofpc.com/review/asrock-b560m-hdv/

  • 25. Data: 2022-12-27 10:36:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 22:22:08 GMT, PiteR napisał(a):

    > in <news:1ngcwqmf4eeh7.1a5sopzf7v3i9.dlg@40tude.net>

    > https://www.techspot.com/review/2424-asrock-motherbo
    ard-fail/

    > https://artofpc.com/review/asrock-b560m-hdv/

    No tak, z Asrokiem bywają problemy. OK, dzięki za ostrzeżenie, nie biorę
    Asrocka :) Mój następny faworyt to Gigabyte Z590M. 3 różne wyjścia
    grafiki, dobra marka i elastyczność ustawień właściwa chipsetowi Z.
    I chyba najtańsza płyta z Z590 jaką mi się udało znaleźć (tylko 560zł)

    Przy okazju pytanie do publiki - są znane kable-przelotki z DisplayPort
    na DVI. Ale wymagają zasilania od strony DP. Czy jest standardem w
    obecnych płytach że gniazdo DP zapewnia takie zasilanie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2022-12-27 11:46:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:i2ye4el14y4l$.11b649f6c0oz1.dlg@40tude.net>
> [...]

    > wyjścia grafiki, dobra marka i elastyczność ustawień właściwa
    > chipsetowi Z. I chyba najtańsza płyta z Z590 jaką mi się udało

    link poproszę ;)

  • 27. Data: 2022-12-27 12:10:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]

    > wyjścia grafiki, dobra marka i elastyczność ustawień właściwa
    > chipsetowi Z. I chyba najtańsza płyta z Z590 jaką mi się udało

    link poproszę ;)

    juz mam end of life
    szarancza wyżarła.

    https://www.scan.co.uk/products/gigabyte-z590m-intel
    -z590-s-1200-ddr4-
    sata3-pcie-40-m2-gbe-usb-32-gen2-micro-atx

  • 28. Data: 2022-12-27 13:38:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2022 11:10:26 GMT, PiteR napisał(a):

    > link poproszę ;)

    A co, też cię swędzi w portfelu? :)
    https://allegro.pl/oferta/plyta-glowna-gigabyte-z590
    m-micro-atx-12998136005?utm_feed=3dca5096-1f0f-4ca6-
    9f37-f55ca2fec4f7&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&ut
    m_campaign=feed&ceneo_cid=16e31cdf-8c7a-64ea-d826-45
    c71cb11c83

    Gość ma jeszcze kilkanaście sztuk.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2022-12-27 14:51:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:k156zcxwk5ox.1468v9lnw8koq$.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > A co, też cię swędzi w portfelu? :)

    Mnie zawsze swędzi.
    Ale uczęszczam na odwyk anonimowych zakupocholików.

    > https://allegro.pl/oferta/plyta-glowna-gigabyte-z590
    m-micro-atx-12998136005
    > Gość ma jeszcze kilkanaście sztuk.

    Z zasady na Allegro nic nie kupuję. Tak tylko chciałem popaczeć.
    To biały kruk. Nigdzie już nie ma.

    Takie uroki mieszkania w bogatym kraju. Masz kasę ale background tambylców ma 3x
    większą.
    Widzisz = kupuj. Widziałem w promo pastę obróciłem z koszykiem
    szczere pustki w domu. Szarancza dopadła.

    Chce kupić ciśnieniomierz i dostaję zwroty na kartę bo
    już wyszły. noszk :/

    https://www.amazon.co.uk/Pressure-Measuring-Monitor-
    Display-Accessories/dp/B01AKF4XCU
    https://www.amazon.co.uk/Omron-Intelli-Misuratore-Au
    tomatico-Pressione/dp/B084MHWRH8

  • 30. Data: 2022-12-27 15:00:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2022 13:51:37 GMT, PiteR napisał(a):

    > Mnie zawsze swędzi.
    > Ale uczęszczam na odwyk anonimowych zakupocholików.
    Ech, nie załamuj mnie. Już myślałem że znalazłem bratnią duszę co
    usprawiedliwi moje zakupy... A tu kicha, gość na odwyku :)

    m-micro-atx-12998136005

    > Z zasady na Allegro nic nie kupuję. Tak tylko chciałem popaczeć.
    > To biały kruk. Nigdzie już nie ma.
    No jeszcze chwilę mam, paręnaście sztuk prędko nie zejdzie. A Allegro
    całkiem fajne. Tylko raz w życiu kupiłem płytę w zwykłym sklepie i
    wtopiłem :)

    --
    Jacek
    I hate haters.