  • Data: 2014-06-18 23:58:45
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnlq41ei.d5v.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zawsze mnie ta folia zastanawiała. Obecna chyba tylko w produktach

    Pewnie chodziło o zabezpieczenie mechaniczne nośnika, wrażliwego przecież na
    kontakty z innymi ciałami.

    > krajowej fonografii. Porządne wytwórnie płytowe używały papierowych
    > kopert.

    Może w tym sęk, że jakość papieru, z którego robiono koperty była na tyle
    niska, że zagrażała jakości chronionego nośnika?

    > Jak tylko rzuciłem okiem na ono akcesorium, to od razu stanęła mi przed
    > oczyma maszyna elektrostatyczna, co w szkolnej pracowni fizycznej stała
    > za szybą gabloty. Od głębszych analiz idei się powstrzymałem.

    No, to już trochę wtórna sprawa, mnie skojarzyła się z generatorem van der
    Graafa. Taka szczotka to dla mnie nie nowość. Mój cioteczny brat kupił,
    jeszcze w latach 70, gramofon z ciężarkiem do antyskatingu i pędzelkiem do
    odkurzania, regulacja obrotów - od neonówki (wskazanie, zmiana
    potencjometrem), co na tamte czasy różne bywało, widziałem w latach 80.
    częstościomierz języczkowy, pokazujący coś ok. 49.5 Hz... I chód zegarów
    pędzonych siecią kazał przyznać rację wskazaniom tego częstościomierza...
    Ale na szczęście tej 1/100 różnicy raczej się tak nie słyszało.
    A co do maszyny o której wspominasz - tak, i ja pamiętam, ładnie strzelała
    :) Zdjąć korbkę, założyć przekładnię i mały silniczek, rozciągnąć druty,
    powiesić "Wysokie na pięcie" (a czemu nie na stopie?) :)) i jechać :)

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.