  • 1. Data: 2013-03-05 12:15:09
    Temat: Z cyklu "Co to za ustrojstwo?"
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    Wpadło mi w ręce ciekawe urządzenie zza wschodniej granicy:
    ????????????? ????????? ?? 34-28-11062-86
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=4492493710612422413
    6.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=2042744073974907644
    1.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=5589268840626271219
    2.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=4972667107925300823
    1.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=0552131794944158064
    3.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=4627402157353786730
    2.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=5022435970081658091
    4.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=5066366319858786787
    8.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=0872348847707374593
    1.jpg
    http://www.iv.pl/viewer.php?file=6782503022792087242
    5.jpg

    Z trybów pracy, wnioskuje że potrafi ono:
    - grawerować
    - wypalać
    - ładować akumulatory
    Wyjście prądu stałego (z regulacją napięcia do 15V a może i trochę więcej)
    i zmiennego.
    Całkiem fajny prostownik do ładowania akumulatora samochodowego - ale to
    chyba marnotrawstwo.
    Jako zasilacz laboratoryjny to się średnio nada :-), ale CB może zasilić.
    Ładowanie akumulatorów żelowych 6 i 12V ?
    A może Ni-Cd i Ni-Mh? Bo do Li-Ion mam inny sprzęt z balancerem.
    Jako ładowarka modelarska? - ma niestety zasilanie tylko sieciowe.

    Ma ktoś jakieś koncepcje?

    Pozdr. Hals.

  • 2. Data: 2013-03-05 12:41:52
    Temat: Re: Z cyklu "Co to za ustrojstwo?"
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 12:15:09 UTC+1 użytkownik Hals napisał:
> [...]
    >
    > A może Ni-Cd i Ni-Mh? Bo do Li-Ion mam inny sprzęt z balancerem.
    >
    > Jako ładowarka modelarska? - ma niestety zasilanie tylko sieciowe.

    Urządzenie to nie potrafi ani grawerować ani wypalać.
    Pozwala tylko zasilić np wypalarkę.
    Lub akumulator.
    Na pewno,ze względu na tętnienia napięcia,nie można nim zasilać
    radia CB ani żadnego odbiornika wymagającego zasilania napięciem stałym bez składowej
    zmiennej.
    Na dodatek użytkowane w pobliżu odbiorników radiowych będzie pewnie silnie zakłócać
    ich pracę (efekt komutacji tyrystorowej)
    Janusz K

  • 3. Data: 2013-03-05 15:58:40
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

> [...]
    > Na dodatek użytkowane w pobliżu odbiorników radiowych będzie pewnie silnie
    > zakłócać ich pracę (efekt komutacji tyrystorowej)

    No jasne że jako zasilacz do urządzenia grawerującego lub do końcówki
    wypalarki - użyłem skrótu myślowego.
    CB - odpada.
    Zakłocenia odbiorników - inny prostownik z tyrystorową regulacją do
    ładowania akumulatorów nie generował zakłóceń slyszalnych w odbiornikach
    radiowych w paśmie FM.
    Albo inaczej - odbiorniki w paśmie FM nie wykazywały objawów zakłóceń. Mam
    nadzieje że UE nie zakaże używania prostowników z regulacją tyrystorową :-)

    Chyba skończy się na zastosowaniu jako "prostownik" do ładowania
    akumulatorów.

    Hals.