    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Xilinx vs. Altera - zaś luźny temat
    Date: Fri, 17 Apr 2015 22:05:04 +0200

    On 11.04.2015 21:40, s...@g...com wrote:
    > Od lat ciapram swoje siana cyfrowe na X.cie.[..]

    Używałem tylko przez chwilę na studiach, IDE mi się nie spodobało.
    Według mnie zupełnie nieintuicyjne.
    Teraz pracuje w Quartusie i uważam, że jest bardzo wygodny, wszystko
    jest tam gdzie być powinno, nie trzeba kopać godzinę w poszukiwaniu
    opcji znajdującej się w zupełnie dziwnym miejscu. No i ma edytor
    schematów. Altera daje dużo gotowców, przykładów, łatwych do zrozumienia
    tutoriali.

    > A może by tak Lattice? Diamond jest całkiem fajny, ceny OK, Pamięć konfiguracyjna
    jest na pokładzie... Warto pomyśleć...

    Kilka miesięcy na tym pracowałem, dziwne problemy sprawiało IDE, coś się
    wieszało, coś się samo przestawiało, ciężko było nad tym zapanować. W
    kostkach są jakieś pseudo-mikrokontrolerowe peryferia, ale z interfejsem
    Avalon, w związku z tym żeby chociażby głupi UART odpalić bez
    soft-procesora to trzeba masę logiki dorobić, lepiej było wsadzić w
    pełni implementowany w logice blok, wyszło znacznie mniej zajętych komórek.

    Jakub Rakus