  • 1. Data: 2014-05-05 11:03:12
    Temat: Wzmaczniacz GSM
    Od: Bogdan Kot <b...@o...eu>

    Witam,
    Od jakiegoś czasu zastanawiam się, za ile można nabyć,
    jakiś wzmacniacz GSM, tak by działał i nie mieć problemów z UKE,
    czy innym urzędem. Słyszałem, że bywały urządzenia, które potrafiły
    wyciąć GSM w obrębie kilku km, widziałem też gdzieś listę urządzeń
    zakazanych, ale jak tu nie wtopić gotówki i nie dowiedzieć się za pół
    roku, że zakupione przeze mnie urządzenie także tam trafiło.

    Interesowało by mnie chyba coś najsłabszego.
    W interesującym nie miejscu jest domek letniskowy,
    o powierzchni ok. 50m2 i zupełnie wystarczające było by dla mnie
    uzyskanie zasięgu na tej powierzchni. Od biedy to zadowoliłbym
    się zasięgiem na powierzchni nawet 15-20m2,
    powiedzmy, że nawet w odległości 5-7m od samego wzmacniacza.
    Dodam, że na ten moment to wersja minimum to GSM 900 (w tej chwili
    tylko stacje 2G dostępne są w tym terenie, ale miło by było, aby był
    też na pasmo GSM 1800)

    Pozdrawiam,
    Bogdan Kot

  • 2. Data: 2014-05-05 11:28:39
    Temat: Re: Wzmaczniacz GSM
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-05 11:03, Bogdan Kot pisze:
> [...]
    > się zasięgiem na powierzchni nawet 15-20m2,
    > powiedzmy, że nawet w odległości 5-7m od samego wzmacniacza.

    Nie wiadomo jakie masz warunki radiowe, ale jest też możliwe rozwiązanie
    pasywne. Polega na zamontowaniu na dachu anteny kierunkowej o dużym
    zysku, a w domu jakiejś dookólnej czy panelowej. Obie anteny połączone
    po prostu kablem, możliwie niskostratnym. W przypadku WiFi to nawet
    działa, na GSM też powinno.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2014-05-05 11:58:38
    Od: NICE <n...@b...com>

    W dniu 2014-05-05 11:28, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > zysku, a w domu jakiejś dookólnej czy panelowej. Obie anteny połączone
    > po prostu kablem, możliwie niskostratnym. W przypadku WiFi to nawet

    na GSM tez dziala, nie montuj repeterow gsm czajna bo to strasznie po
    dyni wali , mielsismy w firmie 3 tygodnie i wylaczylismy od momentu
    montazu wszystkich glowa bolala i nie byl to syndrom wiem ze jest i boli
    ...klienci ktozy siedzieli dluzej niz 15 min mieli to samo. W koncu
    zamontowalismy 2 anteny gsm na dachu + 2 x dookolne w biurze i jest ok.

    Nice

  • 4. Data: 2014-05-05 12:17:40
    Od: Bogdan Kot <b...@o...eu>

> [...]
    >
    > ...klienci ktozy siedzieli dluzej niz 15 min mieli to samo. W koncu
    >
    > zamontowalismy 2 anteny gsm na dachu + 2 x dookolne w biurze i jest ok.

    Dlatego też pytałem, o jakieś sprawdzone rozwiązanie
    i coś maksymalnie słabego, bo tak jak pisałem to powierzchnia
    na której mi zależy jest niewielka.

    A jeśli chodzi o rozwiązanie pasywne o którym piszecie to na co należy
    zwrócić uwagę, jakie antenki powinienem kupić, żeby się niepotrzebnie
    nie wykosztować i też by była szansa, że to może działać.

    Mam w środku jedno miejsce ze słabym sygnałem. Od biedy da się porozmawiać
    jak położysz i nie dotykasz telefonu - a rozmawiasz przez zestaw słuchawkowy.

    Tak więc być może rozwiązanie z 2 antenami by się sprawdziło, tylko co kupić.

    BK

  • 5. Data: 2014-05-05 12:36:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-05 12:17, Bogdan Kot pisze:

    > Tak więc być może rozwiązanie z 2 antenami by się sprawdziło, tylko co kupić.

    http://www.dipol.com.pl/oferta-anteny-gprs-umts-lte,
    4378.htm?page=1
    Wybierz interesujące Cię pasmo. Anteny na jedno pasmo będą miały dużo
    większy zysk przy podobnej cenie i wymiarach. Konkretów niestety nie
    podam. Te gołe Yagi powinny wytrzymać z 5 lat, a są tanie i pewnie tak
    dobre jak moja na 450MHz kupiona u nich ~15 lat temu.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2014-05-05 12:38:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

> [...]
    > zysku, a w domu jakiejś dookólnej czy panelowej. Obie anteny połączone
    > po prostu kablem, możliwie niskostratnym. W przypadku WiFi to nawet

    Ktoś sprawdzał jak to działa na WiFi? Mnie by taki eksperyment nawet
    nie przyszedł do głowy. W tym przypadku narzucającym się rozwiązaniem
    są dwa routery, w tym jeden będący klientem, połączone skrętką. Albo
    wręcz repeater działający bezprzewodowo (z czegoś takiego nawet kiedyś
    korzystałem). Ale nie zabawa z niskostratnym kablem. Natomiast dla GSM
    ktoś ze znajomych z rozwiązania takiego korzystał. Zdaje się, że jako
    dolna antena robił po prostu koniec kabla z oplotem wywiniętym na
    odcinku kilku centymetrów. Poprawa była znacząca.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2014-05-05 13:16:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Ktoś sprawdzał jak to działa na WiFi? Mnie by taki eksperyment nawet
    > nie przyszedł do głowy. W tym przypadku narzucającym się rozwiązaniem

    Widziałem działające rozwiązanie. Dwa panele po obu stronach ściany,
    przez framugę okna przechodził kabel. Było go może z 1m. Przy okienku
    jeszcze jakoś łapało, ale w całym pomieszczeniu zasięg pojawił się
    właśnie po zastosowaniu takiego rozwiązania.

    > są dwa routery, w tym jeden będący klientem, połączone skrętką. Albo
    > wręcz repeater działający bezprzewodowo (z czegoś takiego nawet kiedyś
    > korzystałem). Ale nie zabawa z niskostratnym kablem.

    Trzeba mniej więcej zbilansować, żeby zysku anteny nie 'zjadło'
    tłumienie kabla. Za to nie trzeba zasilać :)

    --
    Michał

  • 8. Data: 2014-05-05 13:55:21
    Od: Bogdan Kot <b...@o...eu>

    > Trzeba mniej więcej zbilansować, żeby zysku anteny nie 'zjadło'
    >
    > tłumienie kabla. Za to nie trzeba zasilać :)

    A taki kabel to mniej więcej jakie ma tłumienie.
    Jakbym zastosował taki komplet:
    Na zewnątrz tą antenkę:
    http://www.dipol.com.pl/antena_atk-8-830-960mhz_5m_p
    rzewodu_gniazdo_fme_A7006.htm

    + do środka taki panel:
    http://www.dipol.com.pl/antena_trans-data_gsm-dcs-um
    ts_kpv7_5-10_A741020.htm

    to na co można liczyć.
    W ogóle to jak dobrać długość tego kabla.
    Domyślam się, że im krótszy tym lepiej, ale akurat kawałek masztu mam w takim
    miejscu, że te 5-7m musiałbym pociągnąć.

    BK

  • 9. Data: 2014-05-05 14:31:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

> [...]
    > jeszcze jakoś łapało, ale w całym pomieszczeniu zasięg pojawił się
    > właśnie po zastosowaniu takiego rozwiązania.

    W sytuacji, że "przy okienku jeszcze jakoś łapało" narzuca się właśnie
    rozwiązanie z powieszeniem tam accespointa w trybie repeatera. Zasięg
    będzie od razu jak dzwon, a nie reanimowany zaokienny. No i mniej z tym
    zachodu niż z dwiema antenami i kablem.

    > Trzeba mniej więcej zbilansować, żeby zysku anteny nie 'zjadło'
    > tłumienie kabla. Za to nie trzeba zasilać :)

    Zje na pewno. Ale tu nie o zysk chodzi, tylko o "przeniesienie się"
    z zamkniętego pomieszczenia wyżej, na dach. Stojąc na kominie pewnie
    by się tam dało pogadać przez komórkę, ale przecież nie każdy jest
    Kotem Dachowcem.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-05-05 16:26:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 05 May 2014 11:58:38 +0200, NICE <n...@b...com> wrote:
> [...]
    > dyni wali , mielsismy w firmie 3 tygodnie i wylaczylismy od momentu
    > montazu wszystkich glowa bolala i nie byl to syndrom wiem ze jest i

    Od jakiegoś montera kablówki słyszałem, że niektórych też od wifi
    głowa boli i z tego powodu nie używają wifi. Są jakieś rzetelne
    badania potwierdzające to, czy to urban legend?

    --
    Marek