  • 1. Data: 2014-11-03 22:39:27
    Temat: Wzmacniacz GSM / pasmo 1800/900
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    Witam,
    Pisze w imieniu znajomego, ktory to ma telefon w brytyjskim O2. Nosi sie
    on z zamiarem zakupu wzmacniacza GSM (zamiast zmiany operatora). Pytanie
    - czy da sie, np. uzywajac telefonu z Androidem, albo network monitora w
    leciwej Nokii, okreslic czestotliwosc danej sieci 1800/900? Wiekszosc
    tanich wzmacniaczy dziala w pasmie 900MHz. Czy to w ogole ma sens?
    Testowal to ktos? W PL nigdy nie mialem problemu z zasiegiem (ew. w gorach).

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2014-11-04 14:37:00
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM / pasmo 1800/900
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    G Nowak wrote:
> [...]
    > tanich wzmacniaczy dziala w pasmie 900MHz. Czy to w ogole ma sens?
    > Testowal to ktos? W PL nigdy nie mialem problemu z zasiegiem (ew. w

    Wzmacniacz GSM nie ma sensu z kilku względów.
    Pierwszy - jest to nielegalne. W paśmie GSM mogą legalnie nadawać tylko
    podmioty, które posiadają odpowiednie koncesje. W Polsce jest to Plus,
    T-Mobile, Orange, Play i to chyba wszystko. Każdy, kto nadaje bez
    koncesji naraża się na niemałe kary.

    Druga sprawa, tanie "wzmacniacze GSM" są do dupy. Chujowo działają i
    wzmacniają głównie zakłócenia. To podnosi ryzyko kary, bo łatwiej
    namierzyć takiego, co sieje zakłóceniami.

    Jeżeli ZNAJOMY ma słaby zasięg w domu, to niech sobie kupi aparat
    telefoniczny GSM posiadający gniazdo antenowe i antenę. Lub zmieni
    operatora na takiego, który ma zasięg u niego w domu.

    W biurowcach czasami operatorzy (Plus, T-Mobile itd.) montują specjalnie
    swoje anteny żeby poprawić zasięg/zwiększyć pojemność sieci. Ale to
    dotyczy raczej firm, które mają ponad 100 telefonów w danej sieci i
    płacą duże rachunki.

  • 3. Data: 2014-11-04 16:24:49
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    G Nowak wydumał(a) w news:m38sma$60r$1@speranza.aioe.org :

    http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2011188112201.pdf
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 4. Data: 2014-11-04 16:47:04
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 04/11/2014 15:24, MichaelData(R) wrote:
    > G Nowak wydumał(a) w news:m38sma$60r$1@speranza.aioe.org :
    >
    > http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2011188112201.pdf

    Dzieki, dokladnie o to mi chodzilo.

  • 5. Data: 2014-11-04 21:12:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-03 o 22:39, G Nowak pisze:
> [...]
    > Wiekszosc tanich wzmacniaczy dziala w pasmie 900MHz. Czy to w ogole ma
    > sens? Testowal to ktos? W PL nigdy nie mialem problemu z zasiegiem

    Testowałem gdzie jest bardzo słabo z sygnałem
    Po włączeniu wzmacniacza miałem niby 5 kresek ale w ogóle już nie można
    było używać telefonu. Jednym słowem jest to kompletnie do pupy w takiej
    sytuacji. Bo z pustego i Salomon nie naleje. Szumy blokują wszystkie
    telefony dookoła.
    To samo działa gdzie indziej ale jest zupełnie inna historia -
    pomieszczenie w żelbecie działające prawie jak klatka Faradaya. Jedna
    antena poza pomieszczeniem, gdzie jest dobry sygnał, druga wewnątrz.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-11-05 22:12:36
    Od: K <...@...c>

    On 04/11/2014 13:37, Poldek wrote:

> [...]
    > swoje anteny żeby poprawić zasięg/zwiększyć pojemność sieci. Ale to
    > dotyczy raczej firm, które mają ponad 100 telefonów w danej sieci i

    nielegalne, owszem. orange ma w swojej ofercie taki wzmacniacz i dziala
    on po ethernecie. czyli mozesz praktycznie zabrac go do turcji i zapiac
    po vpnie do polski, a nastepnie cieszyc sie ze oszukales system.

  • 7. Data: 2014-11-06 21:46:56
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    K wrote:

    > nielegalne, owszem. orange ma w swojej ofercie taki wzmacniacz i dziala
    > on po ethernecie. czyli mozesz praktycznie zabrac go do turcji i zapiac
    > po vpnie do polski, a nastepnie cieszyc sie ze oszukales system.

    Teoria teorią. W praktyce to nie wzmacniacz, ale nieważne. Instaluje to
    Orange w firmach, które mają co najmniej ileś tam tys. zł miesięcznych
    rachunków w Orange. Montuje to technik, który ma pojęcie o tym, jak to
    zainstalować, żeby po zainstalowaniu nie było gorzej, niż przed i żeby
    nie wleźć zakłóceniami na wszystko wkoło. Jak zabierzesz do Turcji to po
    pierwsze, ci co zostali w firmie zauważą, że zniknął zasięg. Po drugie w
    Turcji zakłócasz wszystko wkoło, bo nawet nie wiesz jaka jest sytuacja w
    eterze w danym miejscu. Po drugie nadajesz oczywiście nielegalnie. GSM,
    to nie WiFi.

  • 8. Data: 2014-11-07 20:48:40
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 04/11/2014 20:12, Irokez wrote:

> [...]
    > pomieszczenie w żelbecie działające prawie jak klatka Faradaya. Jedna
    > antena poza pomieszczeniem, gdzie jest dobry sygnał, druga wewnątrz.

    Dzieki dokladnie o to mi chodzilo. Budynek zainteresowanego to kostka,
    czesciowo wykonana z plyty, czesciowo zapewne z asbestu ;-)

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2014-11-11 22:29:54
    Od: K <...@...c>

    On 06/11/2014 20:46, Poldek wrote:

> [...]
    > Turcji zakłócasz wszystko wkoło, bo nawet nie wiesz jaka jest sytuacja w
    > eterze w danym miejscu. Po drugie nadajesz oczywiście nielegalnie. GSM,

    turcja to taki proof of concept i bedzie to dzialac. mozesz sobie to
    zamowic majac 4 aktwacje. koszt aktywacji pare set pln i jakas oplata
    miesieczna.
    podobne rozwiazanie ma brytyjski vodafone, z tym ze z tego co pamietam,
    mozesz to sobie nawet do domu wziac.
    http://help.vodafone.co.uk/system/selfservice.contro
    ller?CONFIGURATION=1000&PARTITION_ID=1&CMD=BROWSE_TO
    PIC&USERTYPE=1&LANGUAGE=en&COUNTRY=us&TOPIC_ID=24829
    1&TOPIC_NAME=[04]About%20your%20Sure%20Signal&PARENT
    _TOPIC_ID=248295&SOURCE_FORM=TOPIC_TREE&DISPLAY=SUBT
    OPICARTICLES

  • 10. Data: 2014-11-13 02:59:48
    Od: hieny kapitalistyczne rozliczyc w guantanamo <h...@t...skrajni.kryminalisci.invalid>

    G Nowak wrote:
    > Testowal to ktos?

    Nie ma co testowac, tego co od lat funkcjonuje.

    http://pl.vc/5wm5i
    http://pl.vc/3wbic
    http://pl.vc/51wcm
    http://pl.vc/16qni