  • 1. Data: 2012-12-16 19:06:38
    Temat: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pamiętam, że już jakiś czas temu nabyłem płytkę do prostego TDO wg kitu
    AVT5112 (http://arlisklep.pl/files/AVT/AVT5112.pdf). Właściwie płytka
    obejmuje tylko blok skali cyfrowej, oscylator i wskaźnik montuje się na
    wyprowadzeniach gniazdka i wskaźnika. PCB skleciłem, ale pojawił się
    problem - nijak nigdzie nie da się kupić ciekłokrystalicznego
    wyświetlacza telefonicznego H1326 A, użytego w projekcie. I tak płytka
    leży, czekając na lepsze czasy. W międzyczasie zresztą nabyłem fabryczny
    falomierz.

    Niemniej może dałoby się ten wyświetlacz czymś zastąpić? Jakiś w miarę
    ścisły odpowiednik? Albo przynajmniej coś podobnego, co można by
    zastosować bez większej ingerencji w układ i program PIC-a?

  • 2. Data: 2012-12-16 19:54:39
    Temat: Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-16 19:06, Atlantis pisze:
    > H1326 A
    te wyświetlacze są na czymś podobnym do H1621 - nie wiem czy ci to coś
    pomoże ;). Scalak kontrolujący to jedno, w zasadzie kontroluje się tak
    samo, tylko zasilanie wyższe niż te 1.5v, ale potem przyporządkowanie
    komórek ramu do odpowiednich kresek na lcd - to już bywało różnie, więc
    możesz dostać krzaki zamiast cyferek.
    H1621 były dostępne w artronic jako LCD-AV-CBS084A00-TJN with drv
    http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=603?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-12-18 17:33:36
    Temat: Odp: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik Atlantis <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:kal2jb$402$...@p...wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > ścisły odpowiednik? Albo przynajmniej coś podobnego, co można by
    > zastosować bez większej ingerencji w układ i program PIC-a?
    Proszę udostępnić program w postaci źródłowej i schemat płytki.
    Może coś wymyślimy.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2012-12-18 20:11:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-12-18 17:33 Sylwester Łazar napisał(a):

    > Proszę udostępnić program w postaci źródłowej i schemat płytki.
    > Może coś wymyślimy.

    Hehe, nie znasz realiów AVT? Dobrze gdy się da dorwać .hex ze wsadem
    procka. O kodzie źródłowym można zapomnieć (obym się mylił w tym
    odosobnionym przypadku).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2012-12-18 20:22:38
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Hehe, nie znasz realiów AVT? Dobrze gdy się da dorwać .hex ze wsadem
    > procka. O kodzie źródłowym można zapomnieć (obym się mylił w tym
    > odosobnionym przypadku).
    HEX też nie jest zły w tym przypadku.
    16F84 ma 1ksłowo.
    I tak program jest napisany w asm.
    S.

  • 6. Data: 2012-12-19 01:57:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-12-18 20:22 Sylwester Łazar napisał(a):

    > HEX też nie jest zły w tym przypadku.
    > 16F84 ma 1ksłowo.
    > I tak program jest napisany w asm.

    To może szybko się da go napisać od początku?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2012-12-19 10:10:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To może szybko się da go napisać od początku?
    Tak może i łatwiej, ale pewnie dłużej.
    Lepiej zorientować się gdzie jest init LCD, gdzie wysyłane dane, pomyśleć
    i podmienić kilkanaście linijek kodu.
    No tak, ale my tu staramy się koledze pomóc, a on milczy :-(
    S.

  • 8. Data: 2012-12-19 10:12:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Proszę udostępnić program w postaci źródłowej i schemat płytki.
    > Może coś wymyślimy.

    Opis pochodzi z EP 09/2007 (zobacz tutaj: http://sp-hm.pl/thread-552.html)
    Z ilości wykorzystanych linii uC Wychodzi na to, że wyświetlacz jest
    specyficzny i posiada własny sterownik. Nie chodzi o programowe,
    sekwencyjne aktywowanie odpowiednich segmentów kolejnych cyfr.
    HEX-a w tej chwili znaleźć nie mogę...

    Ewentualnie mógłbym zastosować inną skalę cyfrową, np. tą według
    projektu DL4YHF. Tylko wtedy płytka z AVT faktycznie pójdzie na
    zmarnowanie, więc najpierw wolałem zapytać o jakąś alternatywę. ;)

  • 9. Data: 2012-12-20 11:14:44
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > HEX-a w tej chwili znaleźć nie mogę...
    Napisałem do autora artykułu i był uprzejmy podać mi nową stronę.
    Nie wiem, czy to jest dokładnie to samo, ale znalazłem HEX, który ma niecałe 0,5
    ksłowa.
    http://ra3rbe.r3r.ru/scallcd.htm

  • 10. Data: 2012-12-20 12:12:00
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    http://ra3rbe.r3r.ru/scallcd.htm
    Z tego co się zorientowałem, to jest tylko jedna funkcja, która komunikuje się z
    wyświetlaczem:
    ;------------------------------
    ;LCD
    MOVF 0x10,W