  • 11. Data: 2010-01-23 00:00:40
    Temat: Re: Wystrzelone pasy
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:4b5a23a6$1@news.home.net.pl...

    > Pirotechniczne napinacze to są raczej we wszystkich w miarę nowych...
    Mowimy o Oplach?
    Cos mi sie wydaje, ze w podstawowych wersjach tego nie ma.
    Tak mowi mi intuicja, moge sie mylic...

  • 12. Data: 2010-01-23 00:03:40
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Bastion"

    > Mowimy o Oplach?
    > Cos mi sie wydaje, ze w podstawowych wersjach tego nie ma.
    > Tak mowi mi intuicja, moge sie mylic...

    Nie wiem czy we wszystkich, ale w astrze jedynce były napinacze, co
    prawda nie pirotechniczne a sprężynowe, ale były.

  • 13. Data: 2010-01-23 09:22:37
    Od: BearBag <c...@g...com>

    >  Nie wiem czy we wszystkich, ale w astrze jedynce by y napinacze, co
    > prawda nie pirotechniczne a spr ynowe, ale by y.

    zwykle jak jest przynajmniej jedna poduszka to napinacze są, nawet w
    bardzo starych autach.

    -------------------
    Forum ubezpieczeń komunikacyjnych
    www.tutotu.pl

  • 14. Data: 2010-01-23 16:21:04
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak odepniesz pas przed wysiadaniem to normalnie powinien
    > sie sam ladnie zwinac do pozycji pionowej na slupku srodkowym.
    > Jezeli pas po odpieciu pozostaje luzny i nie jest zwijany to
    > z napinaczem jest bieda.
    > Chyba, ze chodzi Ci o te dodatkowe napinacze ktore sa w wypasionych
    > autach, ktore sa elementem aktywnego bezpieczenstwa i dodatkowo
    > zaciskaja sie podczas zderzenia przed wystrzeleniem poduszki?

    Chyba sie źle wyraziłem, ale o to mi chodziło, mam zdemontowane pasy,
    wygldaja OK, ale niemoge ich rozwinąc ... myslałem ze muszą byc w
    odpowiedniej pozycji, albo cos sie im przestawiło...

  • 15. Data: 2010-01-23 17:17:36
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Konrad"

    > Chyba sie źle wyraziłem, ale o to mi chodziło, mam zdemontowane
    > pasy, wygldaja OK, ale niemoge ich rozwinąc ... myslałem ze muszą
    > byc w odpowiedniej pozycji, albo cos sie im przestawiło...

    Zgadza się kolego - przeważnie są to pasy BEZWŁADNOŚCIOWE, czyli
    istnieje jakiś mechanizm (przeważnie kulka) który blokuje mozliwość
    rozwinięcia pasa (pomijając sprężynę) - spróbuj połozyć obudowę
    napinacza w pozycji w której jest normalnie zamontowana w
    samochodzie - pas powinien się wtedu dać rozwinąć.

  • 16. Data: 2010-01-23 18:46:03
    Od: PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le>

    W dniu 2010-01-22 22:37, Bastion pisze:
> [...]
    > sie sam ladnie zwinac do pozycji pionowej na slupku srodkowym.
    > Jezeli pas po odpieciu pozostaje luzny i nie jest zwijany to

    Iii tam- mam od nowości auto- Skodę Superb, teraz dobiega już 6 lat i
    200kkm, a pas kierowcy zwija się niemrawo. Ot zużycie. Nawet
    zastanawiałem się nad wymianą, tylko nie wiem ile taka przyjemność
    kosztuje. Co chciałem jednak przekazać, to to, że nie świadczy to o
    powypadkowej przeszłości, bo ja żadnych przygód, a tym bardziej
    wzbudzających napinacz, nie miałem.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 17. Data: 2010-01-23 20:53:31
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po czym poznać ze pasy maja wystrzelone napinacze ??

    Pas nie bedzie sie zwijal jesli nie bedzie ustawiony w takiej pozycji w
    jakiej jest zamontowany w samochodzie.
    Wystarczy drobna odchylka i bedzie sie zbyt wczesnie blokowal. Pas nie
    bedzie sie zwijal/rozwijal takze wtedy, kiedy jest wystrzelony wlasnie
    napinacz. Jesli bedzie wystrzelony i podlaczysz wtyczke, to komputer zapali
    blad airbag i zdiagnozuje przerwe w obwodzie - w sumie nigdy nie sprawdzalem
    ale mozesz zobaczyc miernikiem czy jest przerwa. Jak mniemam nie chodzi o
    napinacze w zapieciach...

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-01-25 13:40:17
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Konrad pisze:
    > Po czym poznać ze pasy maja wystrzelone napinacze ??

    Po rozwalonym dokumentnie i nie nadającym się do niczego przodzie :)

  • 19. Data: 2010-01-25 13:41:19
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Mowimy o Oplach?
    > Cos mi sie wydaje, ze w podstawowych wersjach tego nie ma.
    > Tak mowi mi intuicja, moge sie mylic...

    Nie słuchaj jest w tym wypadku - myli się :)

  • 20. Data: 2010-01-27 10:40:16
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po rozwalonym dokumentnie i nie nadającym się do niczego przodzie :)

    Oj zdziwilbys sie przy jakim uderzeniu potrafia zadzialac pirotechniczne
    zabawki w samochodzie...

    W pewnym samochodzie wszystko mi wystrzelilo gdy uderzyl mi spory kamien w
    tunel od spodu w okolicach sterownika. Co wiecej byl to samochod z napedem
    na tyl i modul airbagow jest nad walem napedowym...

    --
    Picasso