  • Data: 2009-09-11 10:58:36
    Temat: Re: Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-09-11 11:19:07 +0200, Dominik & Co
    <D...@i...com> said:

    > Idąc tym tropem, 17" to to samo co 19'- też 1280x1024. Wysokość fizyczna
    > ekranu jest bez znaczenia?

    De facto na to co widać - bez najmniejszego. Ma inny rozmiar plamki, a
    więc w zależności od jakości wzroku obserwatora lub/i jego odczucia
    komfortu najpewniej trzeba przysunąć monitor nieco bliżej.

    > Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
    > dla każdego.

    NIe wiem skąd wytrzasnąłeś te błyszczące, bo to akurat bzdura, ale
    patrząc z punktu widzenia fizjologii i ergonomii - tak, dla większości
    ludzi panorama jest lepsza. Oczywiście niektórzy mają swoję
    przyzwyczajenia, które zawsze wezmą górę nad tym co powyższe. Nie można
    też pomijać kwestii ekonomicznych oraz (co dotyczy bardzo nielicznych)
    specjalnych wymagań - np. monitory (foto-) graficzne.

    > Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
    > www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
    > "strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

    Mówisz że odpowiadająca tej 19" panoramiczna 20" z wysokością 1050 px
    będzie gorsza w tym względzie?

    de Fresz