  • 11. Data: 2011-01-20 14:17:56
    Temat: Re: Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Sty, 13:04, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
    > Ja tak zrobilem. Wytlumaczylem o co chodzi (ze mi sie nie bedzie
    > chcialo pamietac o zaplaceniu 2 razy), i polise na AC wzialem na 10
    > miesiecy, za 10/12 skladki, i potem kolejne juz normalnie.

    Niestety Allianz nie chcial wspolpracowac w tym zakresie, a tam mam
    OC. Stwierdzili, ze umowe AC mozna podpisac tylk ona 1 miesiecy, nawet
    majac potencjalnego klienta na ubezpieczenie i bedac swiadomym, ze
    moge pojsc gdzie indziej (nie ukrywalem, ze w innym TUW mialem taniej
    AC).

    A moze poprostu trafilem na leniwych lub nierozgarnietych agentow
    (dwoch! choc jeden nawet weryfikowal to z przelozonym).

    --
    amos

  • 12. Data: 2011-01-20 14:19:23
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Sty, 13:28, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
    > Zreszta tesciowa, tfu, znaczy agentka - potwierdzila mi pózniej ze to
    > kwestia formalna ;-)

    Heh, trzeba bylo tak od razu, a nie nadzieje ludziom robic... ;)

    --
    amos

  • 13. Data: 2011-01-20 14:20:22
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Sty, 14:17, amos <g...@g...com> wrote:
    > OC. Stwierdzili, ze umowe AC mozna podpisac tylk ona 1 miesiecy,

    Oczywiscie 1 rok (12 miesiecy).

    --
    amos

  • 14. Data: 2011-01-20 17:29:06
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "amos" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    > Obawiam sie, ze mozna tylko na 1 rok. Taka informacje dostalem od co
    > najmniej dwoch ubezpieczycieli.

    > Szukam rozwiazania, ktore pozwoli uniknac zbednych kosztow (2 polisy
    > obowiazujace rownoczesnie) oraz dziury w ubezpieczeniu. Te rozwiazania
    > sa dla mnie oczywiste....

    Cóz, zostaje Ci skontaktowanie sie z Massaiem i prosba o telefon do
    tesciowej ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 15. Data: 2011-01-20 19:24:14
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Sty, 17:29, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:
    > Cóz, zostaje Ci skontaktowanie sie z Massaiem i prosba o telefon do
    > tesciowej ;-)

    Mam jeden pomysl, ale jest watpliwy podatkowo. Szczegolnie, ze nie mam
    o nich wielkiej wiedzy.

    1. Oddaje autko komus w darowiznie (np komus z rodziny) na krotko
    przed koncem polisy OC (ktora to u mnie konczy sie przed AC)
    2. Umowa AC zostaje automatycznie rozwiazania, ja otrzymuje zwrot
    niewykorzystanej skladki
    3. Nowy wlasciciel przekazuje mi auto w darowiznie przed wygasnieciem
    obowiazujacej umowy OC
    4. Bedac "nowym" wlascicielem podpisuje umowe z dowolnym
    ubezpieczycielem (AC)

    Jakie widzicie slabe strony tego rozwiazania?
    Wlasciwie to nawet dokumentow nie trzebaby wymieniac...

    Czy musze zglaszac taka darowizne do US?

    --
    amos

  • 16. Data: 2011-01-20 19:58:53
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-20 11:23, amos pisze:

    > moze ktos przerabial podobny temat.

    Ja mam przesunięcie dokładnie o pół roku. OC i AC u różnych
    ubezpieczycieli - BRE i Uniqua. Żaden z nich nie chciał dać AC na pół
    roku. Więc pewnie teraz, za parę dni, zapłacę drugą ratę OC, składając
    od razu wniosek o rezygnację za pół roku, i wykupię gdzieś pakiet OC/AC.
    Będę w plecy 400 zł.

    Co do twojego pomysłu - kwota wolna od podatku od darowizny w I grupie
    (rodzina) to 9600 zł przez 5 lat. Powyżej płacisz podatek (3-7%).
    Dodatkowo, aby zerwać AC, będziesz musiał mieć spisaną umowę darowizny.
    I jakoś kiepsko widzę, że przejdzie darowizna "powrotna" bez
    przerejestrowywania samochodu - jak niby ktoś z rodziny "oddaruje" ci
    samochód, jeśli byłby on zarejestrowany nadal na ciebie?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.

  • 17. Data: 2011-01-20 20:26:36
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Sty, 19:58, solar <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > przerejestrowywania samochodu - jak niby ktoś z rodziny "oddaruje" ci
    > samochód, jeśli byłby on zarejestrowany nadal na ciebie?

    Na przerejestrowanie nabywca ma 30 dni. Na zgloszenie do US o ile
    pamietam 14 dni.

    Jesli oddam np. bratu auto a on sie po tygodniu rozmysli bo uzna, ze
    mu sie kolor nie podoba albo za duzo pali - to kto mu zabroni?

    Podejrzewam, ze taka umowa darowizny mozna pojsc do TU i rozwiazac
    umowe AC bez problemu, a potem jej nigdzie nie zglaszac - w koncu
    przestala byc wazna (jesli brat sie rozmyslil i postanowilismy
    wspolnie ja rozwiazac).

    Tylko nie wiem czy taka umowe trzeba sporzadzac notarialnie?

    --
    amos

  • 18. Data: 2011-01-23 01:36:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-01-20 11:23, amos pisze:
    > Witajcie,
    > moze ktos przerabial podobny temat.
    >
    > Kupilem auto zdecydowalem sie na kontunuacje polisy OC poprzedniego
    > wlasciciela, ktore oplacone jest w calosci i bedzie obowiazuje jeszcze
    > kilka miesiecy.
    >
    > Podpisalem nowa umowe AC z innym towarzystwem, a zalezy mi z roznych
    > wzgledow na tym, aby terminy obu polis sie pokrywaly.
    >
    > Jak najprosciej to zrobic?

    A nie można wykupić AC na 20 miesięcy? Płatne w dwóch ratach?

  • 19. Data: 2011-01-23 13:29:45
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie

> [...]
    > Podpisalem nowa umowe AC z innym towarzystwem, a zalezy mi z roznych
    > wzgledow na tym, aby terminy obu polis sie pokrywaly.
    Miałem podobnie do czasu aż podpisałem umowę z AXA. Miałem u nich OC i AC z
    różnymi terminami. W momencie zakończenia OC, przekalkulowali mi wszystko na
    łączne OC i AC i bez problemu zrobili wspólny termin.
    Wcześniej wszystkie inne opcje wymagały przerwy w ubezpieczeniu AC.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/