eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyrok na diesle w Polsce? Auta sprzed 2010 roku mocno stracą na wartościRe: Wyrok na diesle w Polsce? Auta sprzed 2010 roku mocno stracą na wartości
  • Data: 2023-08-11 17:26:32
    Temat: Re: Wyrok na diesle w Polsce? Auta sprzed 2010 roku mocno stracą na wartości
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 11 Aug 2023 15:44:57 +0200, J.F

    > No ale jak cos pusci w takiej pompie,

    Pytam ponownie, co ma puścić, skoro instalacja jest na
    miedzi, łączenia nie są na uszczelkach tylko na kielichach...

    Instalację się testuje przed napełnieniem i generalnie jak
    nie puści testowo pod azotem to potem już nie puści, póki
    ktoś młotem nie zacznie napierdalać.

    > to dom sie nie rozleci po wybuchu, czy nie zapali.

    To jest pytanie czy stwierdzenie?

    > Jak propan bedzie przez rok uciekał, to nic sie nie stanie.
    > Ale zapewnisz, ze bedzie przez co najmniej rok uciekał?

    Ależ ja tylko wykazuje że w twoim mniemaniu i założeniu wyszło,
    że na fgazie to będzie uciekać przez rok, a na propanie przez noc.
    Pytam wprost czemu tak skrajne założenia przyjmujesz i zaznaczam,
    że sprzęt w przypadku fgazów i propanu jest takie sam. Powiem więcej,
    propan chodzi na niższym ciśnieniu niż fgazy, a jednocześnie daje
    lepsze parametry.

    > Bo jak ucieknie przez noc, to masz do wyboru:
    > -pozar lub wybuch na propanie,
    > -"szkodę atmosferyczną" na f-gazach,
    > -smiertelne zatrucie na amoniaku,
    > itp :-)

    Cały temat rozwiązuje czujnik a ty elaborat piszesz.

    > Akurat pompa ciepła do grzania, to by chyba mogła na CO2 chodzić.

    Dwutlenek węgla w pompach ciepła to tak samo genialny pomysł jak wodór w
    samochodach osobowych. Po pierwsze właśnie nie nadaje siędo wysokich
    temperatur, po drugie pracuje na absurdalnie wysokim ciśnieniu. To krzywdę
    może zrobić od samego gwałtownego rozszczelnienia, nei musi być palne.

    > O czym, o ryzyku awarii powodującej szybkie spuszczenie czynnika?

    O prawdpodobieństwie eksplozji tak ułomnego rozwiązania jakim
    jest butla do grzania/gotowania, których są miliony w domach
    i których zazwyczaj nie instaluje (zmienia) wykwalifikowany
    człowiek z uprawnieniami (choć powinien).

    > Moze nie było takiego przypadku, dobre kotły robią.

    No tak, ale pompy ciepła to będą z pewnością robić złe.
    Wszystkie się będą rozszczelniać 4x w roku, za każdym
    razem zrobią mieszankę wybuchową a jeszcze właściciel
    przyjdzie z zapałką sprawdzić czemu zimno w domu.

    > Raczej napisz, jakie jest ryzyko rozszczelnienia PC, ze statystyk.

    Nie znam takich statystyk. Mnie się żadna klima/pompa nie rozszczelniła,
    najstarszy klimatyzator jaki zamontowałem (u siebie w domu) ma 13 lat i od
    instalacji trzyma czynnik w montażowej ilości. A to jakieś najtańsze wtedy
    na rynku co znalazłem, chińskie gówno, jeszcze z przeceny, bo jakaś
    wyprzedaż była firmy która upadła.

    --
    Pozdor
    Myjk