  • 31. Data: 2011-07-02 21:54:09
    Temat: Re: Wyprzedził na skrzyżowaniu, czy przed ?
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Napisałeś nieprawdę -- i tego się /czepiam/, nie tylko ja...
    Ok, to może obrazkowo.
    Jedziesz, masz przerywaną, wyprzedzasz, kończy się przerywana, zaczyna
    ciągła. Wracasz na swój pas ruchu, przekraczając linię ciągłą.
    Uważasz, że jest to zabronione ?
    WOJO

  • 32. Data: 2011-07-02 22:14:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Jul 2011 21:54:09 +0200, WOJO napisał(a):

> [...]
    > Jedziesz, masz przerywaną, wyprzedzasz, kończy się przerywana, zaczyna
    > ciągła. Wracasz na swój pas ruchu, przekraczając linię ciągłą.

    Tak, zabronione jest wyprzedzanie w ten sposób, że nie można skończyć go na
    przerywanej. Wyprzedzanie należy zacząć na przerywanej, wykonać i
    zakończyć. Jeżeli nie wiadomo jaka jest linia w miejscu gdzie planujemy
    koniec wyprzedzania, to znaczy, że nie ma odpowiedniej widoczności i nie
    można nawet go zacząć.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 33. Data: 2011-07-02 22:24:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-02, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:
    > Ok, to może obrazkowo.
    > Jedziesz, masz przerywaną, wyprzedzasz, kończy się przerywana, zaczyna
    > ciągła. Wracasz na swój pas ruchu, przekraczając linię ciągłą.
    > Uważasz, że jest to zabronione ?

    Tak. To jest zabronione. (oczywiście nie dotyczy linii P-3)

    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2011-07-03 11:58:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ok, to może obrazkowo.
    > Jedziesz, masz przerywaną, wyprzedzasz, kończy się
    > przerywana, zaczyna ciągła. Wracasz na swój pas ruchu,
    > przekraczając linię ciągłą.
    > Uważasz, że jest to zabronione ?

    W przypadku o którym dyskutujemy taka sytuacja nie zaszła.
    Facet nie wyprzedzał pociągu, a kilka aut po kolei. I przez
    białą ciężarówką miał obowiązek zakończyć wyprzedzanie, bo
    zaczynała się linia P-6. A on łykał dalej, jak młody leszcz
    ;-).

  • 35. Data: 2011-07-03 18:52:10
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 1.7.2011, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    IMO kierowca trochę przeszarżował, ale nie o tym chciałem. ;D
    1:10 i dalej - uchwycony moment pokazujący, że kierowca z czerwonego
    dostawczaka lusterka ma dla ozdoby. Ech... :/
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 36. Data: 2011-07-04 11:09:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-02 21:54, WOJO pisze:

    > Jedziesz, masz przerywaną, wyprzedzasz, kończy się przerywana, zaczyna ciągła.
    Wracasz na swój pas ruchu, przekraczając linię ciągłą.
    > Uważasz, że jest to zabronione ?

    Oczywiście...

  • 37. Data: 2011-07-04 11:13:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:iurvvj$1dct$1@news2.ipartners.pl...

    > Oczywiście...

    Żeby nie było wątpliwości dodaj, że masz skończyć wyprzedzenie przed końcem
    przerywanej, a nie jechać później do końca ciągłej.
    Jak już nieskończyłeś to jej przekroczenie przy powrocie jest mniejszym
    wykroczeniem.

  • 38. Data: 2011-07-04 11:18:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-04 11:13, Cavallino pisze:
> [...]
    przerywanej, a nie jechać później do końca ciągłej.
    > Jak już nieskończyłeś to jej przekroczenie przy powrocie jest mniejszym

    Dodaję ;)

  • 39. Data: 2011-07-04 11:51:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-02 00:47, *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > To też napisałem w komentarzu , ale zastanawiam się (nie chce mi się
    > teraz do PoRDu zaglądać) czy znak o skrzyżowaniu nie stanowi nomen omen
    > zakazu wyprzedzania ... Wiem, że zakazane jest wyprzedzanie na
    > skrzyżowaniu, ale ...
    >
    > Tak samo (przyznaję się - nie wiem) nie wiem czy można wyprzedzać przed
    > niebezpiecznym zakrętem, znaczy się pomiędzy ostrzegawczym o nim a
    > samym zakrętem. Coś mi kolebocze głupio we łbie, że te ostrzegawcze
    > stanowią już same w sobie zakaz.

    OIDP to tylko wtedy, kiedy nie ma znaków poziomych.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 40. Data: 2011-07-04 12:39:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > http://www.youtube.com/watch?v=H9S0lOBTnoE
    >
    > IMHO mandat należał się tylko za ciągłą ... Jak oceniacie ?

    Skrzyżowanie obszar przecięcia się dróg. Pytanie jak szeroka była droga z którą
    się krzyżowała główna, i co wchodziło w jej skład? Czy w ogóle miała pobocze?
    Bo jeśli składała się tylko z jezdni, a długość obszaru przecięcia dróg pokrywa się
    z tą gruba linią przerywaną (pomiędzy podwójnymi ciągłymi), to IMHO na tę linię
    nie najechał (był na styk) czyli zmieścił się z manewrem... raczej.