    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyprzedajcie dalej debile !
    Date: Fri, 11 May 2012 17:39:04 +0200

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    On Fri, 11 May 2012 11:44:20 +0200, Marek Dyjor wrote:

    >Kiedyś tam nawet orientacyjnie policzyłem i wychodzilo mi że
    >hamowanie jest
    >szybszą opcją prawie do samego końca. Chociaż oczywiście zależy jaką
    >przewadę prędkości uda się uzyskać nad wyprzedzanym.

    No wlasnie - zazwyczaj jak jestes w polowie to juz przewage predkosci
    masz.

    >Hamulce w byle aucie ze 180km/h do 0 wyhamują w około 5s... A
    >przyspieszyć
    >do takiej prędkości to wiadomo...

    Tylko ze te 5 s to ze 150m. Jak ten z przeciwka tez jedzie 180.
    Tyle ze nie trzeba hamowac do zera, tyle tylko zeby zdolac zjechac za
    wyprzedzanym.
    Ale ... nie wiadomo jak on zareaguje - a jak tez zacznie hamowac ?

    ABS teraz mozna przyjac ze maja wszyscy, to odpada argument o
    wpadnieciu w poslizg przy hamowaniu, za to gwaltowne zjechanie na
    prawy pas moze sie zle skonczyc.

    Tak czy inaczej - najlepiej myslec przed wyprzedzaniem :-)

    No i apel do wyprzedzanych - naprawde, drobne zwolnienie znaczaco
    skraca manewr, strata minimalna, a moze kiedys sami bedziecie
    wyprzedzac.

    J.