  • 1. Data: 2014-07-14 12:01:03
    Temat: Wypowiedzi twórców języków programowania
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Książka: "Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy
    najważniejszych języków"
    przykładowy rozdział: http://pdf.helion.pl/wieumy/wieumy-1.pdf
    Wspomniano 17 języków.

  • 2. Data: 2014-07-14 19:38:51
    Temat: Re: Wypowiedzi twórców j?zyków programowania
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 12:01:03 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Książka: "Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy
    >najważniejszych języków"
    >przykładowy rozdział: http://pdf.helion.pl/wieumy/wieumy-1.pdf
    >Wspomniano 17 języków.

    Dosyc fatalna ksiazka.

    Jakos wywiadow zalezy nei tyle od jakosci odpowiadajacych, a od
    jakosci pytajacych. Niestety, jakosc pytajacych okresja jakosc
    ksiazki. A owa, prezentowana w ksiazce, jest dosyc denna

    A.L.

  • 3. Data: 2014-07-14 22:08:10
    Temat: Re: Wypowiedzi twórców języków programowania
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/07/2014 11:01, Borneq wrote:
    > Książka: "Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy
    > najważniejszych języków"
    > przykładowy rozdział: http://pdf.helion.pl/wieumy/wieumy-1.pdf
    > Wspomniano 17 języków.

    Fragmenty są do przeczytania na Amazonie. Cytaty z Guido van Rossum:
    "Python does not have a functional language subset: there is no type
    inferencing, and no opportunity for parallellization"
    "Functional languages are all about doing as much as possible at compile
    time"
    i najlepsze
    "You can write reduce() in a few lines or so in Python. Not so in a
    functional language."

  • 4. Data: 2014-07-15 00:40:57
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 12:01:03 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Książka: "Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy
    >
    > najważniejszych języków"
    >
    > przykładowy rozdział: http://pdf.helion.pl/wieumy/wieumy-1.pdf
    >
    > Wspomniano 17 języków.

    dla mnie jak na dzis uczenie sie pobocznych jezykow,
    np poswiecenie choc trzech dni na to byloby z grobsza rownowazne zmarnowaniu tych
    trzech dni,
    wole poswiecac czas na douczanie sie z optymalizacji
    i "ii" (istotnych internalsów)- z tymi internalsami co prawda jest lekki problem bo
    odnosze wrazenie ze
    ta wiedze jest jakos tam rozproszona

  • 5. Data: 2014-07-15 23:26:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/07/2014 21:08, Andrzej Jarzabek wrote:

    > "You can write reduce() in a few lines or so in Python. Not so in a
    > functional language."

    Jakby ktoś nie wiedział - w języku funkcyjnym definicja takiego reduce
    może wyglądać np. tak:

    reduce init _ [] = init
    reduce init op (x:xs) = reduce (op init x) op xs