  • 1. Data: 2009-08-05 08:45:27
    Temat: Wypadek MP Poznan
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    http://motogp.pl/index.php?news=show&num=3740

    Oby nie stalo sie to kamyczkiem powodujacym likwidacje wyscigow na torze.
    Oby nikt madry nie wymyslil , ze jest tam zbyt male zabezpieczenie.
    Szkoda chlopaka.

    Bartek
    Ave1,8
    EL

  • 2. Data: 2009-08-05 10:11:53
    Temat: Re: Wypadek MP Poznan
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-05 10:45:27 +0200, "BartekGSXF"
    <b...@g...com> said:

    > Oby nikt madry nie wymyslil , ze jest tam zbyt male zabezpieczenie.

    Niestety ten wypadek (i jeszcze pare innych, na szczęście nie tak
    tragicznych) pokazuje wyraźnie, że dla motocykli JEST tam
    niebezpiecznie. Choć też się obawiam wniosków, do jakich jakaś mundrala
    może dojść, bo pewnie nie będzie to nic związanego z poprawą
    infrastruktury (bo to przecież kosztuje).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 3. Data: 2009-08-05 12:24:11
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    de Fresz pisze:

    > Niestety ten wypadek (i jeszcze pare innych, na szczęście nie tak
    > tragicznych) pokazuje wyraźnie, że dla motocykli JEST tam
    > niebezpiecznie.

    Bzdura. Wypadki smiertelne zdarzaja sie wszedzie. Na Torze Poznan w
    calej historii toru bylo ich kilka. (ja pamiętam dwa)

    > Choć też się obawiam wniosków, do jakich jakaś mundrala
    > może dojść, bo pewnie nie będzie to nic związanego z poprawą
    > infrastruktury (bo to przecież kosztuje).

    np ?
    Wody zimnej na głowę sobie wylej. I poprzednikowi też to radzę.

    Ludzie umierają i umierać będą. Każdy kto jeździ motocyklem musi mieć
    świadomość że jeżdzać zwiększa prawdopodobieństwo swojego przedwczesnego
    zejścia. Tym bardziej motocyklista ścigający się na torze.

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 4. Data: 2009-08-05 12:43:18
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Piotr May" <p...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Bzdura. Wypadki smiertelne zdarzaja sie wszedzie. Na Torze Poznan w calej
    > historii toru bylo ich kilka. (ja pamiętam dwa)
    Z calym szacunkiem, zapominasz chyba w jakim kraju zyjesz? Zapomniales juz
    jaka nagonka byla na tor z powodu halasu?

> [...]
    > świadomość że jeżdzać zwiększa prawdopodobieństwo swojego przedwczesnego
    > zejścia. Tym bardziej motocyklista ścigający się na torze.
    Mhm, powiedz to burmistrzowi Koronowa, ktory w imie przestrzegania przepisow
    zaoral kawal drogi.

    Bartek
    Ave1,8
    EL

  • 5. Data: 2009-08-05 12:55:47
    Od: "Rafał Mazurkiewicz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr May <p...@r...pl> napisał(a):
    > Bzdura. Wypadki smiertelne zdarzaja sie wszedzie. Na Torze Poznan w
    > calej historii toru bylo ich kilka. (ja pamiętam dwa)

    tor w Poznaniu jest torem bezpiecznym, posiada odpowiednie strefy
    bezpieczeństwa, w tym wypadku musiały wystąpić jakieś specjalne okoliczności
    że doszło do takiej tragedii, może np. wysiadły hamulce,
    podczas WMMP codzienie około 200 osób kręci kilkanaście okrążeń i codziennie
    jest kilka/kilkanaście gleb kończących się zazwyczaj tylko kilkoma sińcami i
    otarciami, rzadziej jakieś złamania ...

    > Ludzie umierają i umierać będą. Każdy kto jeździ motocyklem musi mieć
    > świadomość że jeżdzać zwiększa prawdopodobieństwo swojego przedwczesnego
    > zejścia. Tym bardziej motocyklista ścigający się na torze.

    Dla ścigających się jest to ryzyko zawodowe - pomimo coraz lepszych systemów
    bezpieczeństwa i w pojazdach i na torze i w strojach ochronnych nie można
    wykluczyć wypadków śmiertelnych ...

    Pozdro, Rafael
    Szerszeń

  • 6. Data: 2009-08-05 15:47:55
    Od: "luca_brasi" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Mazurkiewicz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:h5bvgj$hod$1@inews.gazeta.pl...

    > tor w Poznaniu jest torem bezpiecznym, posiada odpowiednie strefy
    > bezpieczeństwa, w tym wypadku musiały wystąpić jakieś specjalne
    > okoliczności
    no wlasnie nie do konca- wypadek mial miejsce na 14 zakrecie (wyjscie pod
    mostek) a ten bynajmniej nie ma wystarczajacych stref (zreszta tak jak i
    poprzedzajacy zakret)
    kilkanascie metrow od nitki banda a potem las to za malo jak na strefe
    bezpieczenstwa na zakrecie

  • 7. Data: 2009-08-05 15:51:49
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    Rafał Mazurkiewicz wrote:

    > tor w Poznaniu jest torem bezpiecznym, posiada odpowiednie strefy
    > bezpieczeństwa

    Oczywista. Pamietam trzy lata temu na wtorkowym treningu koles przepalowal
    ostatni zakret przed prosta i poszedl w te zielona strefe bezpieczenstwa.
    Juz prawie wrocil na asfalt kiedy to wykonal eleganckiego tulupa. Udalo mu
    sie wyjsc tylko ze wstrzasem m. i malymi ranami, ale nie o tym. Tuz przy
    asfalcie, w tej strefie bezpieczenstwa bylo kilkanascie solidnych dziur
    elegancko zarosnietych trawka, ktora to jedna z nich wyrzucila eruana w
    powietrze. I w tamtym czasie tor mial atesty, bla bla bla, i odbywaly sie
    zawody i jezdzilo z kilka tysiecy osob/okrazen... Tak wiec bylo (a moze i
    jest) dobrze ale nie najgorzej.

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 /Rossynant/

  • 8. Data: 2009-08-05 16:10:57
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    luca_brasi pisze:

    > kilkanascie metrow od nitki banda a potem las to za malo jak na strefe
    > bezpieczenstwa na zakrecie

    Pewnie dlatego nie odbywaja sie na TP zawody motoGP ?
    Ale F1 (patrzac na Monako) mogla by odbyc sie bez przeszkod?

    Tor spelnia wymogi swojej klasy i tyle. Koniec tematu. Zakret na ktorym
    zdarzyl sie ten wypadek ma faktycznie dosc blisko bande, ale to dosc
    wolny zakret. Poza tym... to nie był tylko ślizg motocykla. Chlopak na
    pelnej szybkosci poszedl w zielone. Zawal serca? Awaria hamulca?
    Zaslabniecie ? Zgaduj se... Po prostu wypadek. Nikt nie powinien winic
    za to toru bo to jest po prostu bez sensu. Rownie dobrze mozna winic za
    to Boga lub Lecha Kaczyńskiego.

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 9. Data: 2009-08-05 16:26:08
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Rownie dobrze mozna winic za to Lecha Kaczyńskiego.

    Tu trafiłeś w dziesiątkę:-) Przeca to wina tego kurdupla!!!

    --
    Grzybol

  • 10. Data: 2009-08-05 21:28:48
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Piotr May pisze:
    ...>8
> [...]
    > świadomość że jeżdzać zwiększa prawdopodobieństwo swojego
    > przedwczesnego zejścia. Tym bardziej motocyklista ścigający się

    Pio, dawno z Kanady wrociles?
    Zapomniales w jakim kraju zyjesz?!
    Jesli mozna rozebrac droge bo "za szeroka i niebezpieczna..." :(

    Sir Piernik
    Betvelwe