-
71. Data: 2018-01-26 20:31:27
Temat: Re: Wypadek
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-01-23 10:48, p...@g...com wrote:
> -- Odpowiedź prawidłowa?
>
> niestety ale probuj dalej :-)
>
> kolejna wywazona opinia tym razem TVN
>
> BMW powinien mieć zabrane prawko na 3 miesiące + mandat. Miał 6 sekund i "margines"
by do zderzenia nie doprowadzić.Najlepsze co można było zrobić w tej sytuacji to
zacząć wyhamowywać w momencie gdy właściciel kamery zaczął wytaczać się na lewy
pas...Niestety BMW wybrał gorszy wariant i ucierpieli ludzie. Autor nagrania, który
nie nauczył się dynamicznie wyprzedzać, powinien wyłapać mandat za spowalnianie
ruchu.Generalnie 7do10 sekund powinno wystarczyć na caly manewr, no ale jak się to
robi na "tempomacie" to i 2x tyle czasu nie wystarczy.Dodatkowo ten tytuł "(..)
pojawia się z nikad (..)".Jakie "z nikąd"? przy różnicy prędkości do 100km/h można
oszacować że BMW był jakies 150-200m z tyłu w momencie rozpoczęcia manewru
wyprzedzania przez posiadacza kamery.Takie szybko zbliżające się auto jest dobrze
widoczne w lusterkach i po "rosnących" światłach można oczacować że prędkość jest na
tyle duża by nie zajeżdżać mu drogi. (http://www.tvn24.pl)
Dobrze prawi. Nie wiem ile BMW juz heblowalo przed tym co widzimy na
kamerze. Ale ono tutaj nie jedzie az tak znowu duzo szybciej. ktos
gdziesz szacowal, ze kamerujacy jechal ~99 km/h. A czy to BMW w momencie
kiedy pojawia sie na nagraniu lecialo wiecej niz te 140-150? Nie
wyglada, żeby aż tak pedzilo.
--
mk4
-
72. Data: 2018-01-26 20:58:36
Temat: Re: Wypadek
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-01-22 17:53, p...@g...com wrote:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2293
0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
awalki-w-srodku.html
>
> Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.
Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po
głowie juz jakiś czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV
jak np. to BMW?
Prawdę mówiąc nie znajduję uzasadnienia poza tym, że stanowią realne
zagrożenie w przypadku zderzenia z innymi pojazdami.
Rozumiem ciężarówki - ktoś musi towary wozić i tutaj jest to
konieczność. No tyle, że one jeżdżą stosunkowo wolno i nie są zbyt
dynamiczne. Ich istnienie jest uzasadnione. Ale dlaczego SUV?
Czemu pojazdy typu SUV są w ogóle są dopuszczane do ruchu? Przecież niby
wszystkim zależy na poprawie bezpieczeństwa a wielkie, ciężkie i do tego
zbyt szybkie pojazdy określane jako SUV są tego całkowitym zaprzeczeniem.
Zderzenie normalnego pojazdu z takim pancerwagonem powoduje tylko, ze
jest więcej ofiar.
https://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg
https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
Przykładowo te dwa filmiki. Widać, że sama wysokość pojazdu SUV sprawia,
że strefy zgniotu nie działają jak trzeba. Wzmocnione elementy pojazdu
SUV nie trafiają we wzmocnione i przeznaczone do odbierania energii
innych pojazdów co zdaje się pogarszać następstwa zderzenia.
A dla porównania test praktycznie takiego samego pojazdu przy 100 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
Zniszczenia tylko trochę większe niż z tym SUV-em. A tam było połowę tej
prędkości.
Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostaną wyeliminowane z dróg metodami
prawnymi? Komu zależy na tym, żeby jednak nie było zbyt bezpiecznie?
PS. Są jeszcze pojazdy terenowe gabarytami zbliżone do SUV. Ale tych
jest mniej i jeśli spotykamy je na drodze to poruszają się znaczne i
wolniej (taka ich konstrukcja).
--
mk4
-
73. Data: 2018-01-26 21:29:07
Temat: Re: Wypadek
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 26-01-2018 o 20:58, mk4 pisze:
> Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostaną wyeliminowane z dróg metodami
> prawnymi?
Niedługo nie będą stanowić takiego problemu, bo wyeliminowane zostanie
wszystko co suvem/crossoverem nie jest.
I auta będą do siebie pasować.
W tym kierunku to zmierza.
-
74. Data: 2018-01-26 23:48:53
Temat: Re: Wypadek
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2018-01-26 o 20:58, mk4 pisze:
> Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po
> głowie juz jakiś czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV
> jak np. to BMW?
Nie wszyscy ludzie mieszkają w mieście, przy asfaltowych drogach.
Wieśniacy do swoich zagród też chcą jakoś dojeżdżać.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
75. Data: 2018-01-27 12:39:56
Temat: Re: Wypadek
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 26-01-2018 o 07:53, T. pisze:
> Takich wykresów jest w sieci więcej.
>
> Dopiero ok. 15-20 km/h widać gwałtowniejsze hamowanie. Tak - uważam że
> droga hamowania od 100 do 50 jest dłuższa niż od 50 do 0, ale niewiele.
Ale my nie o drodze hamowania a o skuteczności. Ten wykres byłby
adekwatny gdyby na osi X był czas. Jeszcze raz powtórzę: zmniejszenie
prędkości o 20km/h z 80 na 60 zajęło więcej i czasu i drogi niż z 60->0.
> Ps. Nie mnie oceniać stan Twojego auta i hamulców :-)
I nie mnie. Od tego są serwisy. Tarcze mam roczne, amortyzatory zużyte w
20-30%.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
76. Data: 2018-01-28 11:00:32
Temat: Re: Wypadek
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Akarm a...@w...pl ...
>> Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po
>> głowie juz jakiś czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu
>> SUV jak np. to BMW?
>
> Nie wszyscy ludzie mieszkają w mieście, przy asfaltowych drogach.
> Wieśniacy do swoich zagród też chcą jakoś dojeżdżać.
>
ROTFL
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.
-
77. Data: 2018-01-29 19:19:25
Temat: Re: Wypadek
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 25 Jan 2018 19:44:05 +0100, Cavallino
<c...@k...pl> wrote:
> Dacia to pasmo porażek, jedna awaria goni drugą, a serwis nic nie
> jest w
> stanie zrobić.
> Mój już z fabryki wyjechał zepsuty, 9 miesięcy trwała naprawa
> pierwszego
> problemu.
Ale jakiego rodzaju to były problemy?
--
Marek
-
78. Data: 2018-01-29 19:33:04
Temat: Re: Wypadek
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 29-01-2018 o 19:19, Marek pisze:
> On Thu, 25 Jan 2018 19:44:05 +0100, Cavallino
> <c...@k...pl> wrote:
>> Dacia to pasmo porażek, jedna awaria goni drugą, a serwis nic nie jest
>> w stanie zrobić.
>> Mój już z fabryki wyjechał zepsuty, 9 miesięcy trwała naprawa
>> pierwszego problemu.
>
> Ale jakiego rodzaju to były problemy?
Wszelkiego.
Od nierównej pracy silnika, poprzez stukające zawieszenie, układ
kierowniczy, zepsute zegary, włączniki świateł, komputer pokładowy,
klimatyzację praktycznie nie działającą, itd itd
Przez 3,5 roku z serwisem walczyłem chyba ze 20 razy.
Stukające zawieszenie (lub układ kierowniczy) oraz klima chłodząca
COKOLWIEK tylko na 3 biegu dmuchawy (w akompaniamencie wycia nawiewu i
przeciągu) - pozostały do końca, bo walka mi się znudziła i sprzedałem
gniota.
Przez ten czas przetestowałem chyba z 10 samochodów zastępczych,
zrobiłem nimi kilka tys km.
To i tak była uprzejmość ze strony serwisu, bo formalnie w Dacii nie
należy Ci się auto zastępcze, gdy nie miałeś wypadku.
Inna sprawa, że auto nigdy na drodze nie stanęło - ale co z tego, skoro
do pracy często dojeżdżało się tramwajem, zostawiając Dustera w serwisie
po drodze.....