  • Date: Wed, 07 Jul 2010 15:37:51 +0200
    From: PaPi <...@...3>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wynajem samochodu bez KK

    > W tych restauracjach bardziej ekskluzywnych(czy dla ludzi ktorzy maja
    > pieniadze) nie zaplacisz debetowka, tylko kredytowka

    Moglbys wymienic choc jedna taka restauracje ?
    Bo jadalem w dosyc drogich (czy ekskluzywnych to nie wiem) zarowno w
    Polsce jak i w UE i nigdy nikt nie pogardzil moja nedzna debetowka z
    MBanku :-)

    >, wlasciwie to zalezy
    > od czego innego, ale trzeba miec wiedze ne ten temat, ogolnie musi byc
    > wypukla, tylko ze kredytowe to w wiekszosci wypukle, a debetowe wyjatkowo
    > zdarzaja sie wypukle, dlatego w takich miejscach jest napisane, ze
    > przyjmuja tylko "kredytowe", a jak da sie kelnerowi debeteowa ale wypukla,
    > to nawet nie zauwazy roznicy...

    Jedyny "klopot" jaki sprawila mi debetowka zdazyl sie jakies 5 lat temu
    w jednej ze stacji przy niemieckiej autostradzie, gdzie nie mieli
    terminala online.
    Na szczescie w tej samej stacji byl bankomat, ktory nie robil takich
    problemow.

    > W innych miejscach dla tych bardziej majetnych panuja podobne zasady...

    Nie jestem majetny ale czasami zdaza mi sie byc w drogich hotelach,
    drogich knajpach, wypozyczac lodki itd.
    Nigdy nikt nie odmowil przyjecia mojej karty debetowej.

    > Poza tym ekskluzywne karty typy zlota/platinium/itp to chyba tylko i
    > wylacznie kredytowe, debetowe sa tylko dla "biedakow"

    :-)
    Tak sobie to tlumacz. Karte w kolorze "zlotym" lub "platynowym" dostanie
    kazdy biedak pod warunkiem, ze zgodzi sie zeby kosztowalo go to kilkaset
    zlotych rocznie.