  • 31. Data: 2013-08-13 13:00:21
    Temat: Re: Wymiana ?arówki VW Passat LOL
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-13 10:57, Użytkownik Budzik napisał:

    > Niewątpliwie jest to system naczyń połączonych.

    Nie liczył bym na taki cud.
    Ale gdyby nagle w popularnych programach motoryzacyjnych oraz w
    popularnych gazetach motoryzacyjnych redaktorzy zaczęli nawoływać
    do nie kupowania modelu xxx marki yyyy bo nie da się wymienić
    na poboczu samemu spalonej żarówki to kilka koncernów by zareagowało.
    Tyle że redaktorzy są mocno zależni od firm oferujących pojazdy
    do testów więc też nie liczę na drapane a i sposób wymiany żarówki
    raczej nie będzie najważniejszym z kryteriów oceny pojazdu.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-08-13 13:23:52
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-13, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Tyle że redaktorzy są mocno zależni od firm oferujących pojazdy
    > do testów więc też nie liczę na drapane a i sposób wymiany żarówki
    > raczej nie będzie najważniejszym z kryteriów oceny pojazdu.

    No ale moze byc sugestia, ze skoro producent utrudnil tak prosta rzecz
    do maksimum - to mozliwe, ze ten samochod w eksploatacji tani i wygodny
    nie bedzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2013-08-13 13:49:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > do nie kupowania modelu xxx marki yyyy bo nie da się wymienić
    > na poboczu samemu spalonej żarówki to kilka koncernów by zareagowało.

    Kilkakrotnie już takie teksty w gazetach się pojawiały ale zawsze w
    odniesieniu do francuskich aut. Pamiętaj, że większość jeśli nie wszystkie
    popularne gazety motoryzacyjne to przedruki z gazet niemieckich.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2013-08-13 14:42:25
    Temat: Re: Wymiana żarówki VW Passat LOL
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A teraz się zastanów co trzeba zrobić w czasie deszczu żeby to
    > koło wiszące pod karoserią odpiąć, wyjąć, założyć w to miejsce
    > stare i znowu zamocować ?

    Pochylić się, sięgnąć ręką i odczepić blokadę kosz opada i opiera się o
    ziemię, wysuwasz koło do siebie i toczysz do miejsca wymiany. Proście i
    szybciej niż opróżniać bagażnik.

    A może chodzi Ci o to że kosz i zapas są brudne? Tak samo brudne i mokre
    jest uszkodzone koło więc i tak przy wymianie się ubrudzisz.

    > Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

    Wtedy właśnie docenia się zapas w koszu. Wypakowywanie bagażnika po ciemku w
    nocy nie jest przyjemne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2013-08-13 17:46:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-13 12:52, Użytkownik Franc napisał:

    > Co za różnica, jak musisz cały bagażnik wywalić w noc na deszcz. Coś
    > lepiej?

    W bagażniku koszul luzem nie wożę, torby chwile deszczu wytrzymają
    bez problemu, koszula skapującą po karoserii brudną wodę już jednak
    mniej. Zabrudzi się.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2013-08-13 17:53:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-13 14:42, Użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    >
    > A może chodzi Ci o to że kosz i zapas są brudne? Tak samo brudne i mokre
    > jest uszkodzone koło więc i tak przy wymianie się ubrudzisz.

    Blisko, blisko coraz bliżej. A teraz pomyśl że to nie pokazowy
    egzemplarz z salonu tylko pojazd który robi jednak ileś tysięcy
    kilometrów po zwykłych drogach i cała konstrukcja jest tak
    fajnie zapiaszczona że kosz (jego jedna strona) nie chce opaść.

    > Wtedy właśnie docenia się zapas w koszu. Wypakowywanie bagażnika po
    > ciemku w nocy nie jest przyjemne.

    Kolega kupił taki samochód, radziłem mu to co tutaj, spytał się
    w salonie i tam pan w garniturze udowodnił mu to co ty opisałeś.
    Ale to był pojazd praktycznie niejeżdżony a pan taki pokaz pewnie
    miał codziennie, jak w końcu trafiło go na trasie, po ciemku i
    lekkim deszczu to spodnie do prania a koszula na śmietnik.
    A może przy myciu jakoś specjalnie myjecie te koła od spodu ?

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2013-08-13 19:54:18
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    > O! Sprawdzić czy jest pełne koło czy dojazdówka.
    >
    > natomiast widziałem jak wygląda wymiana koła w C1. Było to w warunkach
    labolatoryjnych czyli w salonie.
    > Szybciej było wypakować bagażnik i zapakować go ponownie niż włożyć to koło od
    spodu.
    > Szybciej było by już wezwać serwis czy assistance. Po dwudziestu minutach walki
    stwierdziłem, że muszę już iść
    > i zostawiłem sprzedawcę i klientkę by dalej walczyli z problemem koła.

    W Fiescie IV spokojnie udało się w niecałe trzy godziny wyjąć koło ze
    spodu samochodu, a miał tylko 1,5 roku. Potrzebne było dużo WD-40 i duży
    młotek. Ponowne włożenie robił już ktoś inny :-).

    Inna sprawa że tam był wyjątkowo głupi system - koło było mocowane od
    spodu nakrętką, a w przynajmniej części nowych samochodów jest tak że
    element do kręcenia jest od strony bagażnika i wtedy całość nie jest
    zaspawana brudem i piaskiem i całkowicie zardzewiała.

  • 38. Data: 2013-08-13 20:03:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 17:53:37 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > lekkim deszczu to spodnie do prania a koszula na śmietnik.
    > A może przy myciu jakoś specjalnie myjecie te koła od spodu ?

    Znajomy mial i opisywal to tak: siegasz do bagaznika, wyciagasz
    fartuch i dlugie rekawice, bo wiesz co cie czeka. I konczysz czysty.

    W odroznieniu od klasycznych, ktorym sie wydaje ze to czysta robota i
    po opadach koncza ze spodniami do prania, koszula na smietnik i
    jeszcze ubloconymi i przemoknietymi torbami - bo oni oczywiscie
    fartucha nie wioza :-)

    J.

  • 39. Data: 2013-08-14 09:05:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-13, Przyjazny <p...@n...tld.invalid> wrote:

> [...]
    > element do kręcenia jest od strony bagażnika i wtedy całość nie jest
    > zaspawana brudem i piaskiem i całkowicie zardzewiała.

    Tylko jaki sens jak i tak trzeba wyjac bagaz? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2013-08-14 09:33:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-14 09:05, Użytkownik AZ napisał:

    > Tylko jaki sens jak i tak trzeba wyjac bagaz? ;-)

    Bo lepiej wyjąc bagaż niż wczołgiwać się pod samochód z młotkiem
    i łyżką jak się kosz zablokuje.