  • 1. Data: 2012-12-25 10:10:04
    Temat: Wymiana uszkodzonej płyty na zbliżoną - Socket A
    Od: "psuja-winxp" <mateusz.brdon(SPAMPROTECT)@o2.pl>

    Witam,

    Mam stary komputer (Athon XP 2k+ na MSI KT3-Ultra2 [KT333]), w którym
    niedawno uległy uszkodzeniu porty PCI (stopniowo prezestawał wykrywać
    urządzenia do nich podpięte) i zastanawiam się nad zmianą płyty na leżącą w
    graciarni DFI AD77 Inifinity (Duron + KT400 + SATA + RAID + FW). Wymieniłbym
    jedynie w niej Durona (700 Mhz) na wzmiankowanego Athlona?

    Otóż zachodzi pytanie: Czy to ma jakikolwiek sens?
    P.S: Nie mogę wyciągnąć Durona z gniazda mimo podniesienia dźwigni.

    --
    Pozdrawiam,
    psuja-winxp

  • 2. Data: 2012-12-25 11:22:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 10:10:04 +0100, psuja-winxp napisał(a):

    > Otóż zachodzi pytanie: Czy to ma jakikolwiek sens?

    Pewien ma. Jest grupa użytkowników którym wystarcza jednordzeniowy procek.
    Ale ja bym raczej już odpuścił płyty z chipsetami starszymi od nForce2, są
    zbyt stare i za tym awaryjne. Płytę z nForce2 kupisz za kilkadziesiąt zł, a
    Athlona 2400+ za 15. Tego Durona już nie wyciągaj, spuść go do śmieci razem
    z płytą.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-12-25 12:16:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 11:22:51 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Pewien ma. Jest grupa użytkowników którym wystarcza jednordzeniowy procek.
    > Ale ja bym raczej już odpuścił płyty z chipsetami starszymi od nForce2

    Zatem pasuje, KT400 to nowszy chipset niż nForce2.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2012-12-25 12:25:21
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Zatem pasuje, KT400 to nowszy chipset niż nForce2.

    i co więcej, całkiem udany, chociaż VIA :) Brak dwukanałowego dostępu do
    pamięci przy takich wolnych procesorach nie stanowił przeszkody. Dziś te
    płyty bez problemu obsługują 3 (lub 2 - w zależności od liczby slotów)
    GB RAM, z czym odpowiadające im Intele mają problem.

  • 5. Data: 2012-12-25 13:43:30
    Od: "psuja-winxp" <mateusz.brdon(SPAMPROTECT)@o2.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbyt stare i za tym awaryjne. Płytę z nForce2 kupisz za kilkadziesiąt
    > zł, a Athlona 2400+ za 15. Tego Durona już nie wyciągaj, spuść go do

    Duron z DFI tak czy śmak miał wylądować w śmieciach, a na jego miejsce (z
    braku lepszego złomu..., eee sprzętu) wsadzić z płyty MSI Athlona XP 2000+
    pierwszej serii (180nm Palomino). A poza tym, co masz do KT400? Zresztą
    mniejsza z chipsetem, płyta jest bardzo dobra (ma nawet jedno SATA! A jak
    będę chciał to mogę zawsze znajstrować na niej IDE RAID ;)).

    P.S: Myślałem o zakupie czegoś pokroju Athlona XP 2500+ na Bartonie (wiruje
    na Alledrogo za ok. 20-25 PLN), ale spaliło na panewce i skończyło się na
    chęciach.

    P.S2: Czy jest mi ktoś w stanie łopatologiczninie wyjaśnić, jak wydłubać
    procesor z podstawki i upchnąć w jego miejsce inny? Zdjąłem radiator,
    podniosłem dźwigienkę blokady, ale za ChRL nie chce wyjść.
    --
    psuja-winxp

  • 6. Data: 2012-12-25 13:49:42
    Od: "psuja-winxp" <mateusz.brdon(SPAMPROTECT)@o2.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płyty bez problemu obsługują 3 (lub 2 - w zależności od liczby slotów) GB
    > RAM, z czym odpowiadające im Intele mają problem.

    A, zapomiałem dodać - oto konfiguracja:
    Biorca:
    Athlon XP 2000+ 1.66 Ghz - Palomino 180 nm
    1,5 GB RAM DDR
    MSI KT3 Ultra2 (bez dodatków typu SATA, IDE, FW)

    "Goły" dawca:
    (do zezłomowania) Duron 700
    brak RAM
    brak HDD
    (Organ do przeszczepu ;D) DFI AD77 Infinity (RAID, SATA, wyp. FW)

    --
    psuja-winxp

  • 7. Data: 2012-12-25 15:08:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 13:43:30 +0100, psuja-winxp napisał(a):

    > P.S2: Czy jest mi ktoś w stanie łopatologiczninie wyjaśnić, jak wydłubać
    > procesor z podstawki i upchnąć w jego miejsce inny? Zdjąłem radiator,
    > podniosłem dźwigienkę blokady, ale za ChRL nie chce wyjść.

    No to większy młotek :) Hmmm... jeszcze nie spotkałem takiego objawu a
    trochę się widziało. Poważniej, to nic ci nie pozostaje jak cienki
    śrubokręt i podważać. Wstępnie też można nieco podgrzać suszarką.
    I do chipsetów VIA to jakoś nie mam przekonania a nForce2 lubię :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-12-25 17:51:17
    Od: "psuja-winxp" <mateusz.brdon(SPAMPROTECT)@o2.pl>

    > nic ci nie pozostaje jak cienki
    > śrubokręt i podważać.

    Nie pomaga.

    > Wstępnie też można nieco podgrzać suszarką.
    > I do chipsetów VIA to jakoś nie mam przekonania a nForce2 lubię :)

    Też nie pomaga. Zaparzone na amen, jakby ktoś przykleił.

    --
    psuja-winxp

  • 9. Data: 2012-12-25 22:23:15
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 grudnia 2012 10:10:04 UTC+1 użytkownik psuja-winxp SPAMPROTECT
    napisał:

    Za jakieś 500-600 kupisz płyta + procesor 2 rdzenie ze zintegrowanym gpu (lepszym niż
    99% kart na AGP) + 8 gb ram. Do tego mniej hałasu i zużytego prądu. Sam sobie
    odpowiedz.

  • 10. Data: 2012-12-26 12:58:24
    Od: "psuja-winxp" <mateusz.brdon(SPAMPROTECT)@o2.pl>

    Użytkownik "Corran" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > (lepszym niż 99% kart na AGP) + 8 gb ram. Do tego mniej hałasu i zużytego

    Nie jestem zainteresowany, gdyż wkrótce będę miał z powrotem mój
    zdecydowanie nowszy komputer, ale na razie chcę ratować to co mam.
    NIE interesują mnie posty typu "kup nowy/nowszy używany/itp.".
    --
    psuja-winxp