  • 11. Data: 2010-05-09 07:16:35
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> napisał

    > Ja uzywam tego do znakowania wlasnych komputerow, ktore normalnie nie sa
    > znakowane oraz do upraszczania automatycznej instalacji.
    >
    > Tylko nurtuje mnie - po co ci zmieniac nr seryjny... Bo czesto serwis nie
    > polega na informacjach elektronicznych, tylko na naklejce :D

    Mi nie trzeba zmieniać nr seryjnego. Po prostu lapek był w serwisie HP,
    gdzie rzekomo wymienili płytę główną na nową, a po zaledwie 2 miesiącach
    taka sama usterka wróciła. Wiec pytanie czy wymienili płytę główną
    faktycznie a nawet jeśli wymienili to na co wymienili.

    I tutaj wychodzi kwestia nr seryjnych - bo nadal są takie same.

    Pozdrawiam
    tp

  • 12. Data: 2010-05-09 12:07:14
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-09 09:16, tp pisze:
> [...]
    > faktycznie a nawet jeśli wymienili to na co wymienili.
    >
    > I tutaj wychodzi kwestia nr seryjnych - bo nadal są takie same.

    Skoro jest ten sam numer to pewnie tylko odkurzyli i oddali Ci z powrotem.

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-05-09 15:54:55
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Skoro jest ten sam numer to pewnie tylko odkurzyli i oddali Ci z powrotem.

    Pewno tak.
    Jak serwis wymieniał nam płytę w lapie na miejscu to numerki się zmieniły.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-05-09 20:34:06
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "tp" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie a nawet jeśli wymienili to na co wymienili.
    >
    > I tutaj wychodzi kwestia nr seryjnych - bo nadal są takie same.

    Aha, no to sprawa jasna... czyli plyty ci nie zmienili - zaden autoryzowany
    serwis (a przynajmniej zaden, ktory znam) nie zmienia numeru seryjnego,
    poniewaz w przypadku wymiany komponentu musza go rozliczyc z producentem (bo
    w jego imieniu naprawiaja). Rowniez normalna procedura przewiduje protokol z
    naprawy, z informacjami, co zostalo zrobione, a w przypadku wymiany
    komponentu podaje sie tez stary i nowy numer seryjny, zeby jasne bylo przy
    nastepnych naprawach, z czym serwis ma do czynienia.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 15. Data: 2010-05-10 10:44:29
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 8 May 2010 10:21:29 +0200, "tp"
    <t...@p...fm> wrote:

    >Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    >nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    Nie wiem jak są numery seryjne ale np. w Dellach ID Tag przy wymianie
    płyty głównej na gwarancji serwis programuje na taki sam jak był
    pierwotnie.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2010-05-11 22:13:32
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:dtmfu5h9n04rs8gsf0jb07b69qe96ilnfq@4ax.com...

    > Nie wiem jak są numery seryjne ale np. w Dellach ID Tag przy wymianie
    > płyty głównej na gwarancji serwis programuje na taki sam jak był
    > pierwotnie.

    I tutaj wchodzimy na teren, w ktorym trzeba dokladnie zdefiniowac, czy
    mowimy o numerze seryjnym komponentu, czy o service tagu. Ten ostatni
    dotyczy komputera jako "zespolu komputerowego", chociaz bardzo czesto jest
    tez elementem identyfikacji plyty glownej - czyli jest fragmentem numeru
    seryjnego.
    Ale jego podmiane na taki sam latwo wykryc, np sprawdzajac numer MAC
    zintegrowanej karty sieciowej lub tez numeru UUID (zakladajac, ze nie
    zrobila tego jakas firma beznadziejna, ktora w miejsce UUID daje same zera
    lub x)

    Pozdrawiam
    Michal