  • 11. Data: 2011-03-14 08:13:22
    Temat: Re: Wymiana pierścieni to wielka filozofia?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 13 Mar, 13:04, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > zaczalem sobie niesmiale marzyc by przerobic tez wydech i dolot i zalozyc
    > turbosprzezarke:))))
    > tak nawiasem mowiac czy sama turbosprzezarka poprawilaby sprawnosc silnika
    > czy musialbym wsadzic w dolot jeszcze jeden wtryskiwacz coby zwiekszyc
    > moc(zamiast sprawnosci)?
    > to tak poza konkursem.
    >
    > --
    > ---------- sirapacz -------------
    > Zdeklarowany fiaciarz:)

    Turbo żeby wsadzić - po 1 trzeba odprężyć silnik, po 2 dorobić
    zwiększanie dawki paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania,
    reasumując musiałbyś zmieniać ECU, a w Punto raczej to gra nie warta
    świeczki, chyba że chcesz nim porajdować, bo tak tylko dla zabawy
    zjedzą Cię koszta ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Pierścionki nie pierścionki, zmierz mu najwpierw kompresję, chociaż to
    też ni emusi świadczyć bo mogą być zużyte same pierdzionki olejowe :),
    albo twarde jak skała uszczelniacze zaworowe - na co przy 280kkm bym
    bardziej obstawiał jak na pierścienie.

  • 12. Data: 2011-03-14 08:56:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Żeby go zdemontować trzeba zdjąć głowicę, położyć na stole górą do góry,
    > podłożyć coś pod zawory (żeby się nie mogły otworzyć), następnie wciskasz
    > talerzyk zaworowy tak żeby ścisnąć sprężynę i wyjmujesz kliny. Trzeba mieć
    > dwie osoby i zrobić sobie jakieś wygodne narzędzie do wciskania tego
    > talerzyka (bo sprężyna jest bardzo mocna).

    przynieś głowice, postaw piwko, to Ci pokazę jak to zrobić (nieniszcząco) za
    pomocą zwykłego młotka, samemu, bez pomocy i podpierania zaworów...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 13. Data: 2011-03-14 08:59:32
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wiadomości news:c1.01.3PnxsT$09D@mike.oldfield.org.pl...

    > To nie. Natomiast wsadzenie z powrotem bez specjalnego przyrządu to takie
    > łatwe nie jest. Poza tym pewnie przy okazji się dowiesz, że panewki też do
    > wymiany...

    znaczy sie mówisz o pierścieniach, które trzeba ścisnąć?

    Troche umiejętności manualnych na poziomie zwykłego majsterkowicza i kawałęk
    stosunkowo cienkiej blachy - powiedzmy 1,0
    Przyrząd gotowy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-03-14 09:04:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 14 Mar, 08:56, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

    > przynie g owice, postaw piwko, to Ci pokaz jak to zrobi (nieniszcz co) za
    > pomoc zwyk ego m otka, samemu, bez pomocy i podpierania zawor w...

    Bierzesz nasadkę, przykładasz do talerzyka i jebudu młotkiem.
    Jeszcze się nie zdarzyło żeby blokady nie wyleciały ;)

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-03-14 09:43:42
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Bierzesz nasadkę, przykładasz do talerzyka i jebudu młotkiem.
    >Jeszcze się nie zdarzyło żeby blokady nie wyleciały ;)

    >Pozdrawiam !
    Od czasu jak odebrałem regenerowaną głowicę,
    która była poobijana młotkiem przez takich desperatów
    - już tylko sam sajmuje się tematem silników.
    Mam tylko dwa pytania:
    1) Jak w takim razie składacie całość z powrotem?
    2) Dlaczego nie kupicie przyrządu w cenie 4 młotków?

    http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/condor-
    werkzeug-przyrzad-do-dem
    ontazu-zaworow-wysokosc-robocza-100mm.html

    S.

  • 16. Data: 2011-03-14 09:47:07
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    kawałęk
    > stosunkowo cienkiej blachy - powiedzmy 1,0

    Robiłem tak w 1985 w "Komarku"

    Dzisiaj już jest allegro:
    59 zł z przesyłką.

    http://allegro.pl/opaska-do-tlokow-53-125-jonnesway-
    wys-75mm-i1491238940.htm

    S.

  • 17. Data: 2011-03-14 10:02:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Od czasu jak odebrałem regenerowaną głowicę,
    > która była poobijana młotkiem przez takich desperatów

    nie wiem jak przy tym można poobijac młotkiem głowice ... może operator
    urządzenia udarowo-kinetycznego był ślepy.

    > - już tylko sam sajmuje się tematem silników.
    > Mam tylko dwa pytania:
    > 1) Jak w takim razie składacie całość z powrotem?

    a czy ja pisałem coś o montażu?

    > 2) Dlaczego nie kupicie przyrządu w cenie 4 młotków?

    jakbym musiał to rbić to bym może i kupił. Zobacz na jaki fragment posta
    odpowiedziałem to moze zrozumiesz dlaczego napisałem o młotku, a później
    dodawaj swoje trzy grosze.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 18. Data: 2011-03-14 10:05:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > kawałęk

    > Robiłem tak w 1985 w "Komarku"
    >
    > Dzisiaj już jest allegro:
    > 59 zł z przesyłką.
    >
    > http://allegro.pl/opaska-do-tlokow-53-125-jonnesway-
    wys-75mm-i1491238940.htm

    jeśli musze złożyć jeden komplet, czyli obsłużyć 4 tłoki i wiem, ze nie bede
    tego robił już prawdopodobnie nigdy to po co mam płacić 59 zl, ktore prawie
    starczy na skrzynke piwa, lub jakąś kolejna uszczelke do rozebranego
    silnika.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 19. Data: 2011-03-14 10:30:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 09:43:42 +0100, Sylwester Łazar wrote:

> [...]
    >Mam tylko dwa pytania:
    >1) Jak w takim razie składacie całość z powrotem?
    >2) Dlaczego nie kupicie przyrządu w cenie 4 młotków?

    Skladaja za pomoca przyrzadu, ale demontaz mlotkiem znacznie
    skutecznie.

    J.

  • 20. Data: 2011-03-14 10:55:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 14 Mar, 09:43, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

    > Od czasu jak odebra em regenerowan g owic ,
    > kt ra by a poobijana m otkiem przez takich desperat w
    > - ju tylko sam sajmuje si tematem silnik w.
    > Mam tylko dwa pytania:
    > 1) Jak w takim razie sk adacie ca o z powrotem?
    > 2) Dlaczego nie kupicie przyrz du w cenie 4 m otk w?
    >
    > http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/condor-
    werkzeug-przyrzad...
    > ontazu-zaworow-wysokosc-robocza-100mm.html
    >
    > S.

    Jakich desperatów ??
    Ja piszę o rozbiórce - po rozbiórce wieziesz i tak i tak do
    regeneracji, poza tym nie powiedziałem że kładę głowicę na twardym i
    napier... w zawory młotkiem ;P robi się to na drewnianym stole.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Tak jak Ci napisali wcześniej - do demontażu jest to sposób
    zdecydowanie szybszy ;)