  • 1. Data: 2010-07-08 09:55:16
    Temat: Wymiana oleju w skrzyni AL4 w okolicach trojmiasta
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Czesc,
    Czy ktos z Was zna jakis warsztat w okolicy trojmiasta, ktory wykona wymiane oleju w
    automatycznej skrzyni AL4. Obdzwonilem obydwa ASO i kilka innych miejsc.
    Nikt nie wzbudzil mojego zaufania. Mechanicy z ktorymi rozmawialem
    twierdza, ze oleju sie nie wymienia, albo chca zalac Dextron III, ktory ta
    skrzynie podobno niszy. Czy ktos z Was wymienial olej w ASB w okolicach
    trojmiasta i moze mi polecic jakis warsztat, ktory nie zgruzuje mi
    skrzyni? :)

    Z gory dzieki.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 2. Data: 2010-07-08 10:01:53
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > skrzynie podobno niszy. Czy ktos z Was wymienial olej w ASB w okolicach
    > trojmiasta i moze mi polecic jakis warsztat, ktory nie zgruzuje mi

    Tu pytałeś: www.skrzyniebiegow.pl ?

    Z tego co wiem są chyba najlepsi w okolicy. Ja byłem zadowolony, a wymieniałem tam
    nie tylko olej, a był robiony grubszy serwis skrzyni.

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 3. Data: 2010-07-08 10:18:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 08 Jul 2010 10:01:53 +0200) ktos podajacy sie za Krzychu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Tu pytałeś: www.skrzyniebiegow.pl ?
    >
    > Z tego co wiem są chyba najlepsi w okolicy. Ja byłem zadowolony, a wymieniałem tam
    > nie tylko olej, a był robiony grubszy serwis skrzyni.

    Dzwonilem do nich, wlasnie oni chca do tej skrzyni wlac olej Dexron zamiast Esso
    ATF 4HP20 AL4. Na forum klubu cytrynki i w innych miejscach w sieci mozna
    znalezc informacje o tym, ze do tej skrzyni nadaje sie tylko olej Esso, a
    Dexron nie wspolpracuje poprawnie z elektronika, ktora jest zanurzona w
    oleju. Dlatego sobie ich odpuscilem.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 4. Data: 2010-07-08 14:13:54
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > znalezc informacje o tym, ze do tej skrzyni nadaje sie tylko olej Esso, a
    > Dexron nie wspolpracuje poprawnie z elektronika, ktora jest zanurzona w

    Cóż - to nie pomogę :) U mnie był lany jakiś Castrol (też czerwony), a ponieważ
    nie wnikałem za bardzo w detale co może być lane :) zdałem się na ich
    doświadczenie. W sumie nie bardzo wiem dlaczego nie może być Dexron. Przecież
    chodzi chyba jak zawsze o pewne parametry oleju (lepkość, etc.), a nie jego markę :)

    Pozdrawia
    Krzychu

  • 5. Data: 2010-07-08 14:55:42
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 08 Jul 2010 14:13:54 +0200) ktos podajacy sie za Krzychu
> [...]

    > chodzi chyba jak zawsze o pewne parametry oleju (lepkość, etc.), a nie jego markę
    :)

    W tej skrzyni w oleju plywa rowniez elektronika, dlatego tak wazne jest
    zeby olej mial odpowiednie parametry. Poza tym skoro producent zaleca Esso
    i wszedzie pisza o tym, zeby nie wlewac nic innego to nie chce ryzykowac.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 6. Data: 2010-07-08 15:36:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > W tej skrzyni w oleju plywa rowniez elektronika,

    Jak praktycznie w kazdej skrzyni sterowanej elektronicznie.

    > dlatego tak wazne jest
    > zeby olej mial odpowiednie parametry.

    Bzdura.

    > Poza tym skoro producent zaleca Esso
    > i wszedzie pisza o tym, zeby nie wlewac nic innego to nie chce ryzykowac.

    Ma spelniac norme JWS 3309 i tyle.
    W praktyce ma to byc olej syntetyczny typu wlasnie ESSO LT 71141.

    --
    Karolek

  • 7. Data: 2010-07-08 15:47:34
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 08 Jul 2010 15:36:15 +0200) ktos podajacy sie za Karolek
> [...]

    > Bzdura.

    > Ma spelniac norme JWS 3309 i tyle.
    > W praktyce ma to byc olej syntetyczny typu wlasnie ESSO LT 71141.

    Nie jestem eskpertem, prawde mowiac powtarzam tylko to co przeczytalem
    gdzies indziej. Czyli Twoim zdaniem nie powiniennem sie przejmowac tym, ze
    chca mi wlac olej innej firmy a Dextron III bedzie spelnial te parametry?

    Trzese sie tak nad tym, bo ewentualna naprawa skrzyni to spore koszty i
    nie chcialbym w niej nic popsuc przez zalanie nieodpowiedniego oleju.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 8. Data: 2010-07-08 16:03:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > chca mi wlac olej innej firmy a Dextron III bedzie spelnial te parametry?

    Nie, dobrze ze sie przejmujesz bo DIII jest zly do Twojej skrzyni (to
    nie jest olej syntetyczny).

    > Trzese sie tak nad tym, bo ewentualna naprawa skrzyni to spore koszty i
    > nie chcialbym w niej nic popsuc przez zalanie nieodpowiedniego oleju.

    I masz racje.
    Tak zebys nie mial juz watpliwosci.
    Dobrze, ze nie dales tam nalac oleju Dexron III.
    Tam mozesz zalac ESSO LT71141.
    Zawsze tez olej mozesz sobie sam kupic i kazac nalac ten co Ty kupiles.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-07-08 16:57:34
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 08 Jul 2010 16:03:35 +0200) ktos podajacy sie za Karolek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie, dobrze ze sie przejmujesz bo DIII jest zly do Twojej skrzyni (to
    > nie jest olej syntetyczny).

    Ok, czyli potwierdzasz to co wyczytalem gdzies indziej.

> [...]
    > Tam mozesz zalac ESSO LT71141.
    > Zawsze tez olej mozesz sobie sam kupic i kazac nalac ten co Ty kupiles.

    Skoro jakas firma nie wie jaki olej zalac do tej skrzyni to wcale nie mam
    ochoty im powierzac wymiany oleju :) Niby prosta czynnosc, a tak trudno
    znalezc sensownego fachowca. Nie chce mi sie myslec co bedzie jak sie cos
    posypie w skrzyni i bede potrzebowal powazniejszej uslugi niz wymiana
    oleju :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 10. Data: 2010-07-08 17:38:32
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > Ok, czyli potwierdzasz to co wyczytalem gdzies indziej.

    Tak, oprocz tej tezy z elektronika.

> [...]
    > znalezc sensownego fachowca. Nie chce mi sie myslec co bedzie jak sie cos
    > posypie w skrzyni i bede potrzebowal powazniejszej uslugi niz wymiana

    Tez prawda.
    Moze wiec samemu wymienic?

    --
    Karolek