  • 131. Data: 2021-03-16 08:45:25
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2021 07:59:26 +0100, zhbick napisał(a):

    > Otóż to. Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć, co Eneuel rozumie pod
    > pojęciem pracy biurowej. Ja podałem przykład z współczesności :-)

    Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
    wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
    księgowych lub magazynowych.
    Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
    graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 132. Data: 2021-03-16 08:59:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
    > graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

    Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.
    Bez prezentacji (czyli multimedia) to co najwyżej jakiś najniższy
    szczebel, odpowiednik dawnej maszynistki co tylko dane wklepuje.

    Pozdrawiam

  • 133. Data: 2021-03-16 09:04:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-16 o 07:56, zhbick pisze:

> [...]
    > tamtych czasach jeszcze nie wiedziałem, czemu się wiesza i sypie BSODami
    > i że winna jest zepsuta *nowa* pamięć RAM
    >
    > Sprzedawca też za bardzo nie umiał znaleźć przyczyny problemu, więc się
    > bujaliśmy w ping-ponga: oddawałem komputer do reklamacji twierdząc, że
    > jest zepsuty, sprzedawca po dwóch tygodniach zwracał twierdząc, że jest
    > dobry i u niego działa.
    >
    > Od tamtej pory przerobiłem wszystko od podstawki socket 7 i Cyrixa 166+
    > do współczesnych Xeonów. Z konieczności nauczyłem się podstawowych
    > rzeczy i z całą pewnością nie mogę się zgodzić, że nowy sprzęt jest

    Od kilkunastu lat przerabiam z konieczności używany sprzęt.
    I z całą pewnością mogę stwierdzić że sprzęt używany będziemy
    zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
    Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

    pzdrawiam

  • 134. Data: 2021-03-16 09:10:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 15 Mar 2021 23:58:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <604fe695$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

    >A widziałeś Linuksa :) Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo -
    >"System plików". Nawet partycja systemowa.

    Widziałem u używałem(ciągle używam) wiele dystrybucji.
    To nie Linux tak widzi dyski, tylko file manager, który sobie odpaliłeś, zainstaluj
    inny,
    który będzie ci pasował(jest tego na pęczki).

  • 135. Data: 2021-03-16 09:21:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 23:58:31 +0100, Kamil napisał(a):

    > Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo -
    > "System plików". Nawet partycja systemowa.

    Jak widać na obazku:
    https://www.szybkiplik.pl/XhRp73bm3z
    :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 136. Data: 2021-03-16 09:29:31
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.03.2021 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
    > wiedzę wygadujesz straszne głupoty.

    No, aż miło poczytać :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 137. Data: 2021-03-16 09:42:41
    Od: zhbick <n...@s...pl>

> [...]
    > Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
    > graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

    Szukam w myślach przykładu takiego biura i ciężko mi idzie. Nawet jakieś
    biuro straży miejskiej intensywnie korzysta z multimediów i komunikatorów...

    Naprawdę w latach dwudziestych XXI wieku są jeszcze biura typu:
    Word+Excel? Ooo! Hmm... skoro tak twierdzisz, to pewnie są...

  • 138. Data: 2021-03-16 09:50:58
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 16/03/2021 07:45, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
    > graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

    Rodzajów prac biurowych jest wiele. Na jednym końcu jest np. rozliczanie
    faktur i korespondencja z klientami, do czego wystarczy program pocztowy
    i LibreOffice plus prosty front end do bazy danych. Na drugim - biuro
    projektów (polecam sprawdzenie wymagań AutoCAD-a, i to nie minimalnych,
    ale tych do komfortowej pracy), biuro promocji (m.in. obróbka grafiki w
    jakości do druku i filmów FHD plus obsługa profilu na fejsie) czy
    agencja PR (mniej więcej to samo plus jeszcze śledzenie
    społecznościówek). Samo stwierdzenie ,,komputer do pracy biurowej" nic
    nie znaczy, do pracy biurowej z tego pierwszego końca wystarcza coś, co
    było budżetowe już 5 lat temu, do komfortowej pracy biurowej z drugiego
    końca potrzeba czegoś w miarę nowego i z co najmniej wyższej średniej półki.

    A że Budzik nie napisał, o jaki konkretnie rodzaj pracy biurowej mu
    chodzi, a moja szklana kula się zepsuła i z powodu pandemii koronawirusa
    nie może na razie być naprawiona, mogę mu jedynie polecić, by wziął coś,
    co spełni jego wymagania.

    --
    MF

  • 139. Data: 2021-03-16 09:53:58
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:47:38 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100
    > doszła do mnie wiadomo?ć <604fe78e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "Kamil" <m...@t...pl> :

    Nie, plik wymiany to nie jest wirtualna partycja, to jeden z elementów pamięci
    wirtualnej.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik_wymiany
    Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się
    skończy
    pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę normalnie,
    inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać, system
    zacznie
    ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.
    Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
    wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany automatycznie,
    Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
    https://github.com/Tookmund/Swapspace).
    Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko używanych
    obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
    Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany, potrzeba
    drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
    http://www.acc.umu.se/~bosse/
    Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki wymiany).

  • 140. Data: 2021-03-16 11:56:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-16 o 09:04, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
    > Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

    A ja w sprzęcie siedzę zawodowo od czasów AT.
    Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze
    sporym ich udziałem procentowym.
    Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa
    zasilacze, jakiś RAM i chyba tyle.
    Owszem, były jeszcze inne wymiany, ale nie ze względu na awarię, lecz
    modernizacje, takie jak mocniejsza grafika, czy wymiana HDD -> SSD.
    Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe
    okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor
    zwalnia do minimum.

    Może ważne jest, skąd pochodzi sprzęt poleasingowy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam