  • 121. Data: 2021-03-15 23:58:31
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał:

    > Co to znaczy? Jakoś nie chwytam sensu.

    A widziałeś Linuksa :) Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo -
    "System plików". Nawet partycja systemowa.

    Pzdr

  • 122. Data: 2021-03-16 00:02:40
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Nie bezpośrednio. Należy go uruchamiać z liveCD albo linuksa live.

    Co to znaczy "nie bezpośrednio"? W ogóle nie działa pod WINDOWS. To
    samodzielny bootojący program i nie zobaczysz pod nim swapa, bo to taka
    wirtualna partycja tworzona w locie przez Windows, taki wydzielony obszar na
    dysku, a nie fizyczna partycja. Ech...

    Pzdr

  • 123. Data: 2021-03-16 00:06:53
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
    > spróbuj wypowiedzieć się na temat.

    To jałowa dyskusja. Swap jest potrzebny Windows, który ciągle coś w nim
    miele, zrzuca z RAM-u i na odwrót. Nie należy go wyłączać.

    Pzdr

  • 124. Data: 2021-03-16 00:31:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-15, Eneuel <e...@g...cm> wrote:

    > Mowa o pracy biurowej -- nie o wydziale promocji...

    Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
    jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2021-03-16 00:41:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-15, Eneuel <e...@g...cm> wrote:

    > W swetrze mogą być niewidoczne larwy moli?

    Chyba mało kto wsadza do szafy bez prania zakupiony, używany sweter, ale
    racja, na wszystkim trzeba się coś tam znać. Proponuję kupować
    poliestrowe albo nylonowe, bawełniane na własne ryzyko, stronić od wełny
    i pochodnych.

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2021-03-16 01:08:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 23:58, Kamil pisze:

    > A widziałeś Linuksa :) Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo
    > - "System plików". Nawet partycja systemowa.

    Chyba na Windows

  • 127. Data: 2021-03-16 07:56:37
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 23:50, Kamil pisze:

    > Jeśli ktoś chce koniecznie ryzykować
    > to jego sprawa, ale pewny jest nowy sprzęt.

    Raz w życiu kupiłem nowy komputer. Pentium MMX w latach 90. Niestety, w
    tamtych czasach jeszcze nie wiedziałem, czemu się wiesza i sypie BSODami
    i że winna jest zepsuta *nowa* pamięć RAM

    Sprzedawca też za bardzo nie umiał znaleźć przyczyny problemu, więc się
    bujaliśmy w ping-ponga: oddawałem komputer do reklamacji twierdząc, że
    jest zepsuty, sprzedawca po dwóch tygodniach zwracał twierdząc, że jest
    dobry i u niego działa.

    Od tamtej pory przerobiłem wszystko od podstawki socket 7 i Cyrixa 166+
    do współczesnych Xeonów. Z konieczności nauczyłem się podstawowych
    rzeczy i z całą pewnością nie mogę się zgodzić, że nowy sprzęt jest
    pewny a używany jest beee...

  • 128. Data: 2021-03-16 07:59:26
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
    > jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

    Otóż to. Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć, co Eneuel rozumie pod
    pojęciem pracy biurowej. Ja podałem przykład z współczesności :-)

  • 129. Data: 2021-03-16 08:31:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 23:55:38 +0100, Kamil napisał(a):

    > To co siedzi w sprzęcie, który wymieniłeś to nie ten Linuks do domowego
    > użytku. To jest profesjonalne, specjalistyczne oprogramowanie i ma swoja
    > nazwę.

    Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
    wiedzę wygadujesz straszne głupoty.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 130. Data: 2021-03-16 08:38:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100, Kamil napisał(a):

> [...]
    > wirtualna partycja tworzona w locie przez Windows, taki wydzielony obszar na

    Moja ty "wirtualna partycjo":
    1.Nigdy nie twierdziłem że gparted działa pod windows.
    2.Nie jest to samodzielnie butujący program, musi być zaopatrzony w
    bootloader.
    3.swapa w nim zobaczysz jeśli jest. Jeśli zamiast niego jest plik
    wymiany, to rzecz jasna go nie zobaczysz. Ale w tym wątku gadam o
    swapie, czyli o partycji i pod linuksem a nie windą.
    --
    Jacek
    -I hate haters-