eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 121

  • 111. Data: 2010-03-02 22:02:32
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:hmju5k$p02$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Pszemol pisze:
    >
    >> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
    >> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście
    >> :-)
    >
    > Jakie znowu sprawdzenie?
    > Na wymianę starego azotu na nowy ;)

    Nie, nie na nowy - wyssają mu ten z opon, osuszą i wbiją ponownie :-)


  • 112. Data: 2010-03-02 22:08:39
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-02 21:47:03 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > Pszemol pisze:
    >
    >> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
    >> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)
    >
    > Jakie znowu sprawdzenie?
    > Na wymianę starego azotu na nowy ;)

    Dziwni jesteście.
    Ja sprawdzam stan opon, kół, ich wyważenie i kontrolę ciśnienia.

    (powietrze pompuję górskie, jest lepsze od nizinnego ;-))

    --
    Bydlę


  • 113. Data: 2010-03-03 08:54:55
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Marcin pisze:
    >
    > 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    > Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!

    Tak?
    6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając odgrzybienia
    ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak to mozliwe
    przy -20% czynnika w układzie?
    Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 114. Data: 2010-03-03 11:10:19
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    DoQ pisze:
    > Marcin pisze:
    >>
    >> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    >> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
    >
    > Tak?
    > 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając odgrzybienia
    > ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak to mozliwe
    > przy -20% czynnika w układzie?
    > Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?

    No, 6 lat po 20% ubytku oznacza, że zostało jakieś 26% - może i zadziała?
    Ale 12 latach to już zupełnie nie ma prawa... a działa :)

    A 16 stopni C "latem" to bardzo dobrze jeśli masz na myśli: pełne słońce,
    +30 (czyli pod maską +40), wiatrak na maksa. I bardzo słabo, jeśli samochód
    stoi w cieniu, +20 na zewnątrz, a wiatrak na pół.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 115. Data: 2010-03-03 11:15:42
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Pszemol pisze:

    >>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
    >>
    >> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
    >
    > Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
    > Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
    > Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
    > jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...

    Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...

    > Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
    > toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
    > jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
    > konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
    > Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.

    Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?

    > Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
    > błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)

    Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
    tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
    która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
    pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
    jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 116. Data: 2010-03-03 14:49:54
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl...
    > Pszemol pisze:
    >
    >>>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
    >>>
    >>> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
    >>
    >> Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
    >> Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
    >> Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
    >> jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...
    >
    > Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...
    >
    >> Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
    >> toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
    >> jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
    >> konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
    >> Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.
    >
    > Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?

    Mają na 100%. Przeczytaj dalsze instrukcje. Za każdym razem po
    otworzeniu układu i wymianie podzespołów trzeba ewakułować
    gazy do próżni 500 mikronów i ładować czynnik z brakującym olejem
    ale nie całym olejem- wniosek płynie z tego tylko jeden :-)

    >> Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
    >> błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)
    >
    > Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
    > tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
    > która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
    > pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
    > jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.

    Zerowego ciśnienia nigdy nie osiągniesz - te pompy jednostopniowe
    osiągają maksymalną próżnię 200-300 mikronów przy zamkniętym
    kurku. W praktyce ciężko te 200 mikronów uzyskać nawet po pół godzinie
    jeśli podłączysz cały system klimy w aucie.


  • 117. Data: 2010-03-03 16:05:20
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
    > Marcin pisze:
    >>
    >> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    >> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
    >
    > Tak?
    > 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
    > odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
    > to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
    > Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?

    Lodówka nie uczestniczy w zderzeniach, nie podlega drganiom
    jak system zamontowany w aucie - porównanie do lodówki jest
    troszeczkę nieuczciwe :-) Spodziewam się, że samochodowa klima
    jednak będzie miała szansę być bardziej nieszczelna od samych
    wibracji ale bardziej spodziewałbym się ubytku 0,2% na rok niż 20%.

    O tym 20% ubytku na rok napisac mogl tylko czlowiek,
    ktory procentow nie rozumie - inaczej wiedzialby ze
    gdyby to byla prawda to po 3 latach zadna klima nie
    mialaby prawa dzialac z ulotniona prawie polowa czynnika.


  • 118. Data: 2010-03-03 20:11:15
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>


    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
    > Marcin pisze:
    >>
    >> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    >> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
    >
    > Tak?
    > 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
    > odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
    > to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
    > Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
    >
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Sprawny układ klimy powinien dawac okolo 3-4 stoponi ...nie zaleznie czy w
    cieniu czy na sloncu ..... klima ktora daje powyzej 12 stopni nadaje sie do
    serwisu


  • 119. Data: 2010-03-03 20:22:01
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hmmccv$s3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
    >> Marcin pisze:
    >>>
    >>> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    >>> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
    >>
    >> Tak?
    >> 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
    >> odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
    >> to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
    >> Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
    >
    > Sprawny układ klimy powinien dawac okolo 3-4 stoponi ...nie zaleznie czy
    > w cieniu czy na sloncu ..... klima ktora daje powyzej 12 stopni nadaje sie
    > do serwisu

    Pokaż mi klimę która daje 4 stopnie przy pełnym ustawieniu dmuchawy...
    Nie znam takiej - nawet w nowym aucie tak żadna klima nie działa.
    Przy ustawieniu dmuchawy na minimum - owszem, ale nie na maksa.

    ps. wciąż podtrzymujesz swoją tezę o rocznym 20% wycieku gazu?


  • 120. Data: 2010-03-09 12:38:17
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 2 Mar 2010 22:08:39 +0100,
    Bydlę <bydl?@bydl?.pl> screamed:
    >>> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
    >>> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)
    >>
    >> Jakie znowu sprawdzenie?
    >> Na wymianę starego azotu na nowy ;)
    >
    > Dziwni jesteście.
    > Ja sprawdzam stan opon, kół, ich wyważenie i kontrolę ciśnienia.
    >
    > (powietrze pompuję górskie, jest lepsze od nizinnego ;-))
    >

    Tylko i wyłącznie górski azot. ;>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 12:38:01 user up 12371 days, 0:33, 1 user, load average: 0.13, 0.04, 0.15 ]

    "Whatever you do, don't touc{{{7bh6xx!{@%%hxbd&$#)$%" "NO CARRIER"

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: